Slobin premijer glavni igrač Kineza na Balkanu!

Autor:

Svet

12.02.2018

06:23

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Kineska državna firma ozbiljno se priprema za ulazak na tržište EU, a posao kojim će probiti granice Evrope je izgradnja Pelješkog mosta u Hrvatskoj. Za sve to zaslužan je ni manje ni više nego Srbin - bivši srpski premijer iz vremena Slobodana Miloševića Radoman Božović, koji je njihov savetnik za ovaj region.

Slobodan Milošević

Iako hrvatski mediji već danima pišu o čak 500 miliona kuna povoljnijoj ponudi koju su Kinezi dali od drugoplasiranog italijansko-turskog konzorcijuma za gradnju Pelješkog mosta, Brisel upozorava da će, "ukoliko Kinezi dobiju posao, nadzor biti drastičan".

BRISEL U STRAHU

Razlog za ove pretnje Hrvatskoj kao jednoj od najmlađih članica Evropske unije leži u činjenici da bi prvi put kineski građevinski konzorcijum koristio novac Evropske unije. Tako bi Kinezi i kao investitor i kao izvođač radova za projekte koje je osigurao Brisel u Evropu ušli na velika vrata.

Ekonomista Mlađan Kovačević objašnjava za Srpski telegraf da Brisel upozorava Hrvate kako bi pokazali veću solidarnost prema zajednici u kojoj se odskora nalaze, a sve isključivo zarad interesa Evropske unije.

- Evropska unija i političari koji je zastupaju imaju u vidu samo interese svojih kompanija. Plaše se jer počinju ozbiljno da gube u konkurenciji sa Kinezima, koji uvek nude najnižu cenu svojih usluga. Rade sa malim platama, i to crnački. Brisel apeluje na Hrvate da pokažu solidarnost prema EU jer će u suprotnom, ukoliko se Kinezi još više probiju, biti manje posla za njihove firme - navodi Kovačević.

DRAMA U HRVATSKOJ

On dodaje da je imao prilike da upozna Radomana Božovića, savetnika kineske firme.

- Božović je rodom Crnogorac, živeo je u Vojvodini i bio profesor u Subotici. To je vrlo mudar i snalažljiv čovek koji je to i pokazao time što je postao savetnik kineskoj firmi, i to posle odlaska u penziju - kaže naš sagovornik.

Hrvatski mediji navode i da se u Lijepoj njihovoj odigrala prava drama oko odluke koja će firma graditi Pelješki most. Navode i da je nekoliko velikih evropskih građevinskih firmi lobiralo u Briselu da se Kinezima onemogući ulazak na hrvatsko tržište.

Ponuda kineskog konzorcijuma "China Road end Bridge Corporation" teška je 2,08 milijardi kuna, uz rok izgradnje tri godine, a početak radova se, po novom planu, očekuje na proleće.

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading