NEZAPAMĆENA PREVARA U NEMAČKOJ! Nazvao banku, predstavio se kao direktor: Prebacili mu skoro 200.000 evra na inostrani račun!
U petak je jedan nepoznati prevarant uspeo da izvede lukavu prevaru, nagovarajući zaposlene jedne nemačke banke da mu prebace više od 180.000 evra telefonskim putem.
Da stvar bude još neverovatnija, prevarant se predstavljao kao direktor banke, izazivajući ozbiljnu zabrinutost u bankarskom sektoru.
Muškarac je uspeo da prevari zaposlene banke u Švandorfu, nagovarajući ih da izvrše brz transfer novca na račune u inostranstvu. Banka mu je isplatila iznos od 180.000 evra pre nego što je njihov računovođa primetio neobična zaduženja i odmah reagovao, zaustavljajući dalji prenos novca.
Slučaj je odmah prijavljen kriminalističkoj policiji Amberga, koja trenutno istražuje ovu prevaru.
Povodom ovog incidenta, banka je izjavila da će većina iznosa biti vraćena.
- Šteta koju smo pretrpeli je u petocifrenom iznosu - saopštila je policija.
Iako se verovalo da će šteta biti veća, banka je uspela da povrati deo sredstava. Portparolka banke ističe da će nepodmireni iznos biti nadoknađen u kratkom roku, osiguravajući da nije naneta trajna šteta njihovim finansijama.
Banka planira da uvede dodatne mere sigurnosti kako bi sprečila slične prevarantske aktivnosti u budućnosti.
- Telefonski nalozi za plaćanje ubuduće će zahtevati dodatnu autentifikaciju na osnovu strožih kriterijuma - izjavila je portparolka i dodala da za telefonske naloge za plaćanje pozivalac mora da potvrdi autentičnost na osnovu nekoliko strogih kriterijuma.
- Definisani su na takav način da samo vlasnik računa može ispravno da ih reprodukuje u celosti, međutim, pozivalac je u ovom slučaju očigledno bio dobro informisan - naglasila je ona.
Iz banke navode da će za nekoliko nedelja uvesti novu metodu telefonske autentifikacije putem aplikacije za mobilni telefon.
Ovaj slučaj podseća na sličan incident u Rusiji, gde je Dmitrij Agarkov (42) prevario vodeću rusku onlajn banku. Agarkov je tada izmenio ugovorne odredbe, vratio ih na istu adresu, a potom mu je banka "robotski" stavila pečat na ugovor, što je dovelo do ozbiljnih problema za tu finansijsku instituciju, prenosi Index.hr.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)