DA LI SE UVOZ POLOVNJAKA IZ AMERIKE ISPLATI? Evo koje sve prepravke će morati da se rade na vozilima da bi se uvezli u Srbiju, jedna stavka dodatno zabrinjava!

Autor:

Vesti

29.08.2023

15:02

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

"Procena je da je cena polovnog automobila u Americi 20 do 30 odsto jeftinija u odnosu na Evropu. Međutim, sve je poskupelo na tržištu automobila, čak i transport", kaže Petar Veličković.

DA LI SE UVOZ POLOVNJAKA IZ AMERIKE ISPLATI? Evo koje sve prepravke će morati da se rade na vozilima da bi se uvezli u Srbiju, jedna stavka dodatno zabrinjava!

Foto: pixabay.com

Predlogom o izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je usvojila Vlada, biće omogućeno uvoziti polovne automobile sa tržišta Kine i Amerike, i uz određene prepravke registrovati ih kod nas. Petar Veličković sa internet sajta "Polovni automobili" objasnio je koje će sve prepravke biti obavezne da bi se izjednačili i iznivelisali standardi.

On je rekao da ranije nije bilo moguće uvoziti automobile iz Kine i Amerike zbog i dalje važećih zakonskih odredbi, odnosno da je trenutno jedino moguće uvoziti automobile iz Amerike samo ako su fabrički proizvedeni tako da zadovoljavaju jednobrazne tehničke uslove i standarde koji važe u našoj zemlji, a oni su identični onima koji se primenjuju na nivou EU.

"Izmenama zakona stvoriće se preduslovi da se ta vozila registuju kod nas uz određene prepravke, kao što se to radi u EU već godinama unazad", pojasnio je on i dodao:

"U Americi su snopovi svetala drugačiji u odnosu na naše, pokazivači pravca su crveni, a kod nas su narandžasti, brzinometri pokazuju brzinu u miljama na sat..."

Veličković je kazao da su to prepravke koje će morati da budu odrađene na vozilima kako bi ti standardi morali da budu ispunjeni, kako bi vozila mogla da prođu kroz procduru ispitivanja, tehničkog pregleda i registracije.

On je naveo da će taj postupak voditi Agencija za bezbednost saobraćaja i da ona može da ovlasti privredna društva, odnosno firme, da vrše ta ispitivanja i prepravke, dok ona izdaje uverenja i kontroliše taj proces.

On smatra da izmenom Zakona o bezbednosti saobraćaja taj Pravilnik i ispitivanja treba da donese vozačima olakšicu da za neke manje prepravke na vozilima, kao što su ugradnja kuke ili zatamnjivanje stakla, neće više biti potrebna potvrda od proizvođača ili tehnički pregled, što treba da donese uštedu prosečnom vozaču.

"Zato je taj podzakonski akt vrlo važan, nadamo se svi da će biti do kraja ove godine usvojen, da prati usvajanje Zakona o bezbednosti saobraćaja koji treba da prođe skupštinsku proceduru", izjavio je Veličković.

Na pitanje o kvalitetu polovnih automobila sa tržišta Kine i Amerike on je odgovorio da kvalitet automobila varira, i naveo je kao primer da je naišao na istraživanje urađeno sa američkim vlasnicima polovnjaka u kom je veliki broj ljudi naveo da nisu u stanju da redovno servisiraju i održavaju svoja vozila.

"Procena je da je cena polovnog automobila u Americi 20 do 30 odsto jeftinija u odnosu na polovne automobile u Evropi, međutim sve je poskupelo na tržištu automobila čak i transport", rekao je Veličković.

Kao primer je naveo da ako polovni automobil iz Evrope na našem tržištu vredi 10.000 evra, troškovi carinjena i ostali troškovi iznose 1.500-2.000 evra, taj isti automobil u Americi košta 8.000 evra, ali bi troškovi uvoza bili nekoliko hiljada dolara, i dodao da mu ne deluje da će trgovcima automobila to biti isplativo.

"U ovom trenutku deluje da će biti isplativije uvoziti one polovnjake koji ovde ne mogu da se nađu ili koji su jako skupi, premijum modeli koji koštaju nekoliko desetina hiljada evra, pa da se onda nadomeste troškovi transporta kroz neku preprodaju", izjavio je Veličković.

On je naveo da će ove promene pogodovati i ljudima koji treba da dobiju automobil od nekoga iz srpske emigracije u Americi, dakle automobil koji nije predviđen da se prodaje, i dodao da nema podatke o velikoj zastupljenosti uvoza polovnjaka iz Amerike u Evropu upravo zbog velikih troškova transporta i višemesečnog čekanja da stignu.

"Ne očekujem neke velike promene na domaćem tržištu kad sve ove novine u zakonu i podzakonskim aktma budu stupile na snagu, mislim da će se te promene odvijati sporo, biće potrebno vreme da naši ljudi ispitaju sve to", rekao je Veličković i objasnio da se svake godine u Srbiju uveze sa teritorije Evrope između 130.000 i 150.000 vozila i da to nije mali broj da bi tek tako došlo do neke promene.

"Mi imamo rast cena koji je kontinuiran, svakog meseca skaču po malo, u narednom periodu ćemo i dalje zavisiti od tržišta Evrope, a tek kad prođe neko vreme osetićemo posledice uvoza sa tržišta Amerike", izjavio je Veličković.

On je izrazio nadu da će se pre trendovi iz Evrope, u vidu veće prodaje polovnih automobila koji će oboriti cene, preliti na manja tržišta kao što je srpsko, nego što će tržište Amerike direktno doneti značajne promene.

Bonus video:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading