NASA OTKRIVA - DOLAZI OGROMAN ASTEROID: "Objekat" veličine najviše zgrade na svetu sutra prolazi pored zemlje i to brzinom od 84.500 km/h (VIDEO)

Autor: Republika

Svet

31.10.2022

Procenjuje se da asteroid ima do 740 metara u prečniku, što je skoro koliko zgrada Burdž Kalifa u Dubaiju.

Foto: Tanjug/AP, Shutterstock

NASA objavila da asteroid prolazi pored Zemlje

"Potencijalno opasan" asteroid veličine Burdž Kalife, najviše građevine na svetu, sutra će proći pored Zemlje brzinom od 84.500 kilometara na sat, kaže NASA.

Očekuje se da će se asteroid, nazvan 2022 RM4, približiti Zemlji na 0,01536 astronomskih jedinica, ili oko 2,2 miliona kilometara, u utorak u 19.26 časova.

Procenjuje se da ima do 740 metara u prečniku, što je skoro koliko i najviša zgrada na Zemlji, Burdž Kalifa u Dubaiju.

Dok 2022 RM4 leti pored Zemlje, putovaće brzinom od 23,4 km u sekundi - otprilike 65 puta brže od brzine zvuka.

2022 RM4 je "potencijalno opasan“ jer se nalazi na udaljenosti od 7,48 miliona kilometara od Zemlje, iako se ne očekuje da predstavlja opasnost za našu planetu.

Uprkos tome što je oko šest puta udaljeniji od Meseca, asteroid je klasifikovan kao objekat blizu Zemlje (NEO) i prati ga svemirska agencija.

- NEO su komete i asteroidi koji su gurnuti gravitacionim privlačenjem obližnjih planeta u orbite koje im omogućavaju da uđu u "Zemljin komšiluk" - saopštila je NASA.

- Sastoje se uglavnom od vodenog leda sa ugrađenim česticama prašine, komete su prvobitno nastale u hladnom spoljašnjem planetarnom sistemu, dok se većina stenovitih asteroida formirala u toplijem unutrašnjem solarnom sistemu između orbita Marsa i Jupitera.

- Naučni interes za komete i asteroide je uglavnom zbog njihovog statusa kao relativno nepromenjenih ostataka iz procesa formiranja Sunčevog sistema pre nekih 4,6 milijardi godina.

Iako će RM4 2022. biti na udaljenosti od 2,2 miliona kilometara, ovo je relativno blizu u astronomskom smislu.

Toni Dan, astronom sa Državnog univerziteta u San Francisku (SFSU), rekao je: "2022 RM4 će u utorak proći manje od šest lunarnih udaljenosti. Ovo je veoma blizu za asteroid ove veličine."

Dan je rekao da je 2022 RM4 veći od asteroida koji je stvorio meteorski krater u Arizoni, pre oko 50.000 godina.

Takođe je gigant u poređenju sa 2015 FF, koji ima prečnik 28 metara (oko veličine plavog kita) i prošao je pored Zemlje u avgustu.

Međutim, 2022 RM4 je mali u poređenju sa  999,7 metara širokim '7482 (1994 PC1)', asteroidom koji se približio Zemlji u januaru.

Skoro svi NEO su asteroidi blizu Zemlje (NEA), iako postoje i komete u blizini Zemlje (NEC).

Evropska svemirska agencija saopštila je da je u Sunčevom sistemu sada otkriveno više od 30.000 NEA. Od 31. oktobra taj broj iznosi 30.400.

ESA tvrdi da 1.425 ovih NEA ima "nenulte šanse da udare“ na našu planetu i da su stoga pod "budnim okom“ mreže teleskopa.

Od ukupnog broja, procenjuje se da ima oko 10.000 većih od 140 metara u prečniku i 1.000 većih od 1 km u prečniku – naglašavajući potrebu da se vodi evidencija o ovim svemirskim stenama.

Prvi otkriveni NEA, nazvan 433 Eros, ima prosečan prečnik od 16,8 km.

Prvi ga je primetio nemački astronom Karl Gustav Vit u Berlinskoj opservatoriji 13. avgusta 1898. godine.

Najveći NEA, nazvan 1036 Ganimed – ne treba mešati sa Jupiterovim mesecom sličnog imena – ima prečnik od oko 35 km.

BONUS VIDEO