SVE IH JE MANJE ZBOG OBAVEZNE VAKCINACIJE: Ovo je najtraženije zanimanje u EU, već nedostaje na hiljade radnika

Autor:

Svet

17.12.2021

12:14

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nemačko Savezno udruženje špedicije i logistike (DSLV) upozorava na moguće posledice uvođenja obvezne vakcinacije. Glavni menadžer tog udruženja Frank Huster rekao je da bi to u krajnjem slučaju moglo dovesti do zaustavljanja hiljada stranih vozača na nemačkoj granici, jer bi im bio zabranjen ulazak u zemlju. Naime, vozači koji dolaze iz država izvan EU-a često su vakcinisani, ako uopšte jesu, nekim od vakcina poput Sputnjika, odnosno vakcinama koje nisu priznato u Evropskoj uniji.

SVE IH JE MANJE ZBOG OBAVEZNE VAKCINACIJE: Ovo je najtraženije zanimanje u EU, već nedostaje na hiljade radnika

Foto: pixabay.com

Trenutno ionako nema dovoljno vozača. Huster zato pita može li se tim vozačima u Nemačkoj ponuditi cjepivo? On navodi da predstavnici prevoznika trenutno razgovaraju s nadležnim ministarstvom i ističe:

"Otvorena pitanja moramo rešiti pre uvođenja obveznog vakcinisanja."

DSLV se ne izjašnjava izričito protiv uvođenja obvezne vakcinacije, "ali velike su brige oko toga da bismo mogli izgubiti dodatan broj vozača", kaže Huster, a prenosi Dojče Vele.

I u Nemačkoj premalo vozača

Prema statistikama Saveza za transport roba i logistiku (BGL), u toj branši nedostaje između 60.000 i 80.000 vozača kamiona, a godišnje se taj broj povećava za 15.000. Prema rečima Dirka Engelhardta, portparola Upravnog odbora tog strukovnog udruženja, nije moguće nadoknaditi manjak osoblja ni vrbovanjem vozača u istočnim članicama Evropske unije, jer i tamo nedostaju desetine hiljada vozača. Brojni vozači odlučuju se za bolje plaćene poslove u industriji, gde je lakše uskladiti posao i porodični život. Ipak, Savez se izjasnio za uvođenje obvezne vakcinacije.

Predstavnici transportne i logističke branše još su prilikom uvođenja "pravila 3G" (vakcinisan, testiran, ozdravio) upozoravali na moguće probleme u isporuci robe, budući da deo vozača nije vakcinisan. Prema tom pravilu, poslodavci smeju da dozvole pristup firmama samo onim radnicima koji su ili vakcinisani ili testirani ili su već preboleli koronu. Udruženja iz logističke branše pribojavala su se da bi vozačima iz inostranstva mogao biti zabranjen pristup logističkim centrima.

Huster kaže da se u tom pogledu situacija popravila, jer je s nadležnim ministarstvima dogovoreno da se pravila protumače tako da se omogući isporuka robe bez kontakta. Time je nevakcinisanim stranim vozačima omogućen ulazak vozilom na područje industrijskih i trgovinskih pogona.

Isti kamion, različita pravila

Republika

Foto: pixabay.com

 

Prema jednoj anketi, koju je među 10.000 ispitanika sproveo BGL, oko 28 posto stranih vozača nije uopšte vakcinisano ili je kod kuće imunizovano Sputnjikom. Engelhardt kaže da je teže organizovati testiranje za vozače koji moraju da menjaju mesta utovara i istovara, nego za vozače koji rade samo za jedan industrijski pogon:

"Neki vozači imaju dnevno čak pet ili šest destinacija, i na tim mestima ih zatiču različita pravila - 3G, 2G ili 2G+."

BGL zastupa oko 7000 putničkih transportnih preduzeća. Engelhardt u "pravilu 3G" vidi prepreku u svakodnevnom radu vozača koji su ionako uvek u stisci s vremenom:

"Veliki je problem zahtev da vozači pokažu test na koronu, a oni su danima na putu i svojim ogromnim kamionima ne mogu da posete centre za testiranje u središtu grada."

Tako, prema njemu, "pravilo 3G" zajedno s nedovoljnim brojem vozača i logističkim uskim grlima povećava pritisak na lance nabavke.

Engelhardt se zbog nedostatka vozača zalaže za veće plaće u toj branši, koje mora finansirati potrošač. Osim toga, sam posao vozača, prema njegovom mišljenju, nije dovoljno priznat:

"Niko ne voli teške kamione na putevima, ali vozači prevoze samo ono što mi trošimo, bez obzira jesu li to životne namirnice za samoposluge i restorane ili paketi koje smo naručili putem interneta."

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading