PAPIR DA MOST KOD OVČAR BANJE NIJE ZA UPOTREBU PUTOVAO 8 DANA: Stigao 2 dana NAKON jezive nesreće

Autor:

Hronika

20.10.2022

13:53

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Činjenice govore da su viseći mostovi u Ovčarsko - kablarskoj klisuri izgrađeni davno i bez građevinske dozvole.

PAPIR DA MOST KOD OVČAR BANJE NIJE ZA UPOTREBU PUTOVAO 8 DANA: Stigao 2 dana NAKON jezive nesreće

Foto: RINA

Rešenje građevinskog inspektora po kome viseći most na Zapadnoj Moravi, koji se srušio i sa sobom odneo dva života, nije za upotrebu, dospelo je navodno na adresu JP "Gradac" samo dva sata nakon tragedije, javljaju Novosti. 

Građevinski inspektor je, naime, izlaskom na teren utvrdio je da ovaj most nije bezbedan za korišćenje i rešenjem od 5. oktobra 2022. godine zabranio korišćenje ovog mosta i dao nalog JP "Gradac" da izvrši radove koji u jednom delu prevazilaze nadležnosti, stručne i finansijske kapacitete ovog preduzeća.

Međutim, rešenje inspektora stiglo je na adresu ovog javnog preduzeća samo dva sata nakon nesreće u kojoj su život izgubile dve žene iz Zvornika, kada se most urušio pod teretom više od 20 ljudi, koji su prelazili preko ove ćuprije.

Republika

Foto: RINA

Most koji se srušio

Posle ove tragedije, kakvu ovaj kraj ne pamti, povelo se u javnosti pitanje ko upravlja visećim mostovima na Moravi, a koji su, inače, u katastrofalnom stanju.

Činjenice govore da su viseći mostovi u Ovčarsko - kablarskoj klisuri izgrađeni davno i bez građevinske dozvole, zasigurno pre više od 50 godina, te da kao takvi nisu upisani u katastar nepokretnosti Republičkog geodetskog zavoda.

Republika

Foto: RINA

Most strave kod Ovčar banje

Otežavajuća okolnost je i da se viseći pešački mostovi nijednom rečju ne spominju u Zakonu o planiranju i izgradnji, iako ih na teritoriji Republike Srbije ima više od 3.000, i to prema tvrdnjama JVP "Srbijavode".

Republika

Foto: RINA

Trošan most na kom su život izgubile dve osobe

Grad Čačak je pitanje visećih mostova na teritoriji grada prvi put pokrenuo na sastanku sa tadašnjom ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zoranom Mihajlović, još 2018. godine, kada je zaključeno da je "pitanje ovakvih mostova neuređeno i da se mora rešiti celovito i na najvišem nivou, jer su isti problem imale i druge lokalne samouprave".

Bonus video:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Bumbar

20.10.2022 14:12

Bolje ikad nego nikad!