EVO ŠTA STOJI IZA MISTERIOZNIH DETONACIJA U BEOGRADU! Građani širom prestonice prijavili ČUDNE zvukove

Autor:

Vesti

18.08.2023

13:54

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Više ovakvih objava pojavilo se na instagram stranici "serbialive_beograd"

EVO ŠTA STOJI IZA MISTERIOZNIH DETONACIJA U BEOGRADU! Građani širom prestonice prijavili ČUDNE zvukove

Foto: Republika

Građani širom Beograda prijavili su da čuju zvuk "detonacija" koji ih je uznemirio i to u četiri opštine, a kako saznajemo u pitanju je zvuk aviona koji probija zvučni zid.

Ista situacija se desila i prošlog četvrtka, ali tada niko nije znao o čemu je reč.

Podsetimo, naši sugrađani sa Konjarnika, Medaka, Dorćola, Pančeva, a i drugih lokacija prijavili su da se čuo zvuk detonacije koji opisuju "kao da je neka bomba eksplodirala u daljini".

Više ovakvih objava pojavilo se na instagram stranici "serbialive_beograd".

 "Opet detonacija, isto kao prošlog četvrtka, osetilo se na Konjarniku", jedna je od objava. "I na Medaku se baš jako čulo", nadovezao se drugi korisnik.

ŠTA JE PROBIJANJE ZVUČNOG ZIDA?

„Probijanje zvučnog zida” je prelazak letelice iz podzvučnog u nadzvučni režim leta. Jedan od karakterističnih i svima poznatih pratećih efekata je prasak sličan gromu.

Pri kretanju aviona brzinom manjom od 0,3 Maha, čestice vazduha ispred „nosa” imaju dovolјno vremena da se „uklone”. Sa povećanjem brzine, letelica utiče na promenu temperature, gustine i pritiska okolnog vazduha. Te promene se prenose na sve strane brzinom zvuka, u vidu talasa malih poremećaja pritiska i temperature („zvučni talasi”).

Kako se brzina približava jednom Mahu, avion „sustiže” i ispred „nosa” nagomilava „zvučne talase”. Kada letelica dostigne brzinu zvuka, talasi ispred nje se „slažu” jedan na drugi a pritisci i temperature se superponiraju. Praktično, ispred aviona nastaje „ravan maksimalne koncentracije malih poremećaja”. Deblјina ravni, poznatije kao „zvučni zid” ili „barijera”, kreće se između 0,0001 i 0,00001 milimetra. U trenutku kada letelica premaši brzinu zvuka, ne dolazi do „probijanja” ove „barijere”; „ravan maksimalne koncentracije” samo se povija i poprima konusni oblik sa vrhom neposredno ispred „nosa” aviona („Mahov konus”).

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

Komentari (0)

Loading