AFERA DUPLI POLASCI - NEKO ĆE ZBOG PLJAČKE U ZATVOR! Otvorena Pandorina kutija, Beograd pokrenuo istragu u Lasti

Autor:

Vesti

01.06.2022

08:43

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Afera "Dupli polasci", koju je razotkrio Srpski telegraf, raskrinkavši kako saobraćajno preduzeće "Lasta" pljačka gradsku kasu Beograda, dobiće svoj sudski epilog.

AFERA DUPLI POLASCI - NEKO ĆE ZBOG PLJAČKE U ZATVOR! Otvorena Pandorina kutija, Beograd pokrenuo istragu u Lasti

Foto: Tanjug/printscreen

Naime, kako je nam je potvrđeno iz grada, sve se ispituje i prikupljaju se dokazi.

Ovo je za Republiku potvrđeno iz gradske uprave grada Beograda, a kako su istakli, kad se prikupe adekvatni dokazi, grad će podneti krivične prijave protiv odgovornih.

- Grad Beograd trenutno radi na prikupljanju dokaza u vezi sa fingiranim izveštajima o ostvarenju polazaka SP "Lasta" za period od 1. do 31. maja 2022, na osnovu čega će prihod prevozniku biti umanjen. Kada se prikupe svi dokazi o postojanju elemenata krivičnog dela, grad će podneti odgovarajuće krivične prijave - rekli su iz grada.

KO JE VLASNIK?

Kako su naveli, obavljanje prigradskog i lokalnog saobraćaja jeste u nadležnosti grada Beograda, ali je SP "Lasta" javno akcionarsko društvo, u vlasništvu pravnih lica je 76,45%, a u vlasništvu fizičkih lica, malih akcionara je 23,55% akcija, te grad Beograd nema uticaj na kadrovsku politiku pomenutog preduzeća.

S obzirom na činjenicu da je Republika prethodnih dana pisala o brojnim malverzacijama i propustima u okviru "Laste", oglasio se još jedan od radnika ovog preduzeća (svi podaci poznati redakciji), rekavši da je ono o čemu je Srpski telegraf pisao prethodnih dana samo delić svega što se stvarno zbiva u toj firmi.

- U preduzeću je potpuno rasulo. Ono što bih ja izdvojio jeste to da su nam životi ugroženi. I nama vozačima, ali i putnicima. Autobusi koje vozimo su tehnički neispravni. Kočnice, retarderi, gume... Ništa od toga ne funkcioniše kako treba, a o klima-uređajima da i ne govorim. Samo pre dva dana je iz saobraćaja isključeno više od deset vozila - priča naš sagovornik.

Republika

Foto: ST/D. Kadić

Goran Vesić

 

O prekršajima koji su vezani za vožnju i sate, kaže, bolje da i ne govori.

- Radi se mnogo više nego što je dozvoljeno. Izađemo na oko 260 radnih sati, a propisano je od 160 do 180 na mesečnom nivou. Sve to utiče na bezbednost jer nas forsiraju. Da bismo zaradili i ove bedne plate, mi smo na to prinuđeni - kaže on i dodaje da postoje određeni ljudi koji imaju i 300 radnih sati, što je ozbiljan prekršaj.

U nedavnom incidentu je, kaže, jedva preživeo.

- Vozio sam iz Barajeva, u susret mi je išao kamion i autobus je proklizao jer su gume bile ćelave, desilo se i to da su otkazale kočnice. Kako smo izbegli nesreću, pitam se i dan-danas. Iz firme su na to reagovali samo uz obećanje: "Rešićemo", što se još nije dogodilo.

Plata, kaže, nikada nije u isto vreme, što im predstavlja dodatni problem.

- To je tek lutrija. Kad mi stigne poruka iz banke, tada budem obavešten. Nikad nije istog datuma. Obračuni se vrše ko, kako i kad hoće. Niko od nas nema uvid u to i kad pitamo, oni nešto smuljaju. Mogu da nas potkradaju, rade šta hoće, mi pojma nemamo - ispričao je zaposleni u "Lasti".

RAZLIČITE TRASE

Podsetimo, Srpski telegraf je prvi pisao o aferi saobraćajnog preduzeća "Lasta", kojim je znatno oštećen budžet grada Beograda.

- Konstantno smo imali situaciju da je prijavljeno da vozila idu jednom trasom, a da se zapravo nalaze na potpuno drugoj lokaciji, desetinama kilometara dalje, gde su iznajmljena, ili su pak u garaži ili na popravci. Dešavalo se da je vozilo prijavljeno da saobraća na nekoj gradskoj lokaciji, a ono je u tom trenutku u Kragujevcu ili nekom drugom mestu u Srbiji - pričao je za Srpski telegraf jedan od zaposlenih u "Lasti".

Išli smo kod direktora, ali...

Zaposleni u saobraćajnom preduzeću "Lasta" rekao nam je da su se on, ali i njegove kolege više puta obraćali direktoru Vladanu Sekuliću, ali, ističe, to nije imalo efekta.

- Odlazili smo kod njega nekoliko puta. Tome nije pridavao značaj i uvek je govorio da se on ne bavi tehničkim stvarima, da nije upućen u to da li su autobusi ispravni ili ne. Govorio je da je on zadužen za finansije i da ne može o svemu da vodi računa.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (2)

Loading
Zoran

01.06.2022 09:54

Potpuno ista matrica kao na železnici. Nikada nije utvrđeno koliko ljudi ni prstom ne mrdne u toku meseca, a mnogi ni u godinu dana. A svi su na spisku i spokojno čekaju penziju, a tek su na pola staža. Krađe robe koja se prevozi, oprema i delovi za održavanje su normalna pojava. Gorivo se pretače iz lokomotiva na otvorenoj pruzi u privatna vozila. Za naplaćenu vožnju u vozu kondukteri normalno ne izdaju karte.

Vesna

13.06.2022 09:07

S na TV gledas reklamu da smo sa Lastom najbezbedniji.Putuju svuda, bez brige. Stvsrno nam je zibot postao sou program. Ne znas kome da verujes i koga da pitas. Radnici treba da prijave lose rukovodstvo pa ako ne prodje otkaz i bezi. Pa neka im suto usi idu sami. Bar se vozaci traze. Kad ostanu bez vozaca nema ni posla.