16 KOBNIH MINUTA VOZA SMRTI U GRČKOJ! Šef stanice je imao vremena da reaguje i ispravi grešku!

Autor:

Svet

04.03.2023

09:28

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ovo je najveća nesreća ovog tipa u Grčkoj u poslednjih nekoliko decenija.

16 KOBNIH MINUTA VOZA SMRTI U GRČKOJ! Šef stanice je imao vremena da reaguje i ispravi grešku!

Foto: Tanjug/AP

Nakon što su se putnički i teretni voz sudarili u Grčkoj, pri čemu je više od 50 ljudi stradalo, još se pokušava da se utvrdi kako je do nesreće došlo.

Veruje se da šef železničke stanice u Larisi očigledno nije primetio svoju grešku, ali dokazi govore da je imao vremena da reaguje i da spreči tragediju.

Šef stanice Vasilis Samaras je sigurno 15 minuta pred sobom, na konzoli za kontrolu saobraćaja, na kojem postoje svetlosni indikatori, imao jasnu sliku kuda se kreću dva voza. Međutim, iz neopoznatog razloga, Samaras nije uočio i ispravio ovu grešku na vreme.

Mediji u Grčkoj pišu da su to veče, nešto pre ponoći, svi koji su uključeni u upravljanje železničkim saobraćajem u oblasti Larisa-Tempon bili obavešteni da je teretni voz krenuo za Atinu.

U izveštaju stoji da je šef stanice u Nei Poriju obavestio svoje kolege putem radio veze da je teretni voz krenuo u 23:05 u pravcu Atine. Minut ranije putnički voz je prošao stanicu u Larisi. NArednih 15 minuta niko nije primetio da su se vozovi kretali istim kolosekom, u različitim pravcima.

Šef stanice u Larisi iz nepoznatog razloga nije reagovao, i bio je uveren da IC 62 kreće normalno u pravcu Soluna. Prvih pet minuta nakon što je voz izašao iz njegove stanice, Samaras je imao vizuelne indikatore na konzoli i video je kuda se kreće putnički voz. Potom se svetlosni indikator isključuje, ali pet minuta je bilo i više nego dovoljno da se uoči da postoji anomalija u kretanju vozova.

Po protokolu, šefovi stanice su u obavezi da čuvaju međusobnu komunikaciju, takozvanu "knjigu telegrama". Osim ovoga, postoji i memorija kontrolnog panela saobraćaja i snimanje audio komunikacije.

- Postoji telefon, interni, koji je šef stanice u Nei Poriju koristi da obavesti kolegu iz Larise šta se dešava na pruzi. Šef u Larisi je u obavezi da zapamti broj telegrama. Izgleda da šef u Larisi nije primetio da je voz otišao u pogrešan kolosek - rekao je direktor kompanije "OSE železnice" Tomas Hamamis.

Prema saznanjima ERT-a, informaciju šefa stanice Nei Porija o vozu čuli su svi koji su imali otvorene radio-veze. Nije jasno, međutim, da li je komunikacioni protokol sledio upravnik stanice Larisa.

- Čim je voz IC 62 izašao iz stanice Larisa, šef stanice je bio u obavezi da telefonom obavesti kolegu u Nei Poriju da je voz izašao iz stanice i da se kreće kolosekom ka njemu. Ne znam šta se dogodilo između njih dvojice - rekao je Hamamis.

Međutim, za šefa stanice u Larisi, koji ostaje u pritvoru, policija je nakon optužbi za krivično delo uklonila snimač sa sigurnosnih kamera železničke stanice u Larisi. Iznad kancelarije šefa stanice kamera je snimila sva kretanja tog dana.

Takođe, druga kamera, koja se nalazi na 10 do 15 metara od ulaza u kancelariju stanice, vidi se ko je sve ušao u "voz smrti" kobne večeri 28. februara. Analiza tih snimaka trebalo bi da otkrije tačan sled događaja, koji su doveli do najveće nesreće u istoriji Grčke.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading