SPAS DOLEĆE S NEBA! REPUBLIKA U POSETI HELIKOPTERSKOJ JEDINICI MUP: Brzinom od 250 na sat ekipa stiže na mesto svake poplave, požara ili druge nesreće (FOTO/VIDEO)

Autor:

Hronika

01.01.2024

09:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Pre nego što smo se otisnuli među ptice, u bazi na aerodromu "Nikola Tesla" uverili smo se u snagu helikopterske flote.

SPAS DOLEĆE S NEBA! REPUBLIKA U POSETI HELIKOPTERSKOJ JEDINICI MUP: Brzinom od 250 na sat ekipa stiže na mesto svake poplave, požara ili druge nesreće (FOTO/VIDEO)

Foto: ST/Nemanja Pančić

Nema toga ko nije sanjao da se vine u nebo. Ekipi portala Republika.rs taj san je ispunila Helikopterska jedinica MUP Srbije u čiju letelicu airbus H145M smo se ukrcali, a naši domaćini, piloti Aleksandar Raičević i Miloš Milutinović podigli su nas među oblake iznad Beograda. Svaki strah je nestao u mirnom letu, dok je ispred nas pucao pogled na njive, Savu, puteve koji vijugaju sve do horizonta.


U kabini je toplo i dovoljno prostrano za pet putnika. Brzina, do 250 kilometara na sat. Za čas se stigne na mesto neke nesreće, sudara, poplave ili požara, svuda gde je brza pomoć neophodna.

Helikopterska jedinica MUP Srbije prevozila je i najpoznatije svetske ličnosti, uključujući kraljeve, predsednike i premijere. Ova jedinica najčešće je na raspolaganju predsedniku Republike, Vladi, predsedniku Narodne skupštine, ali i pored ovih ličnosti, u svečanim trenucima i posetama, prevoze se i strane diplomate.


Pre nego što smo se otisnuli među ptice, u bazi na aerodromu "Nikola Tesla" uverili smo se u snagu helikopterske flote. Reč je o najnovijim i najmodernijim letelicama. Kako za naš list kaže komandant Nenad Nedić, svi u jedinici maksimalno su posvećeni svakodnevnim zadacima. U jednom od hangara sve je pod konac, u savršenom redu parkirane su letilice Super Puma, Kamov-32A11BC, Airbus... U floti je 21 helikopter i svi su spremni za munjevitu akciju. 

Helikopterska jedinica MUP Srbije godinama se razvijala i doživela je najintenzivniju promenu, a, kako ističe komandant, to ne bi bilo moguće da država nije imala razumevanja i shvatanje o značaju. Nekadašnji vojni piloti prešli su u MUP, a trenutno su, kada se posmatraju kao jedinica, najkvalifikovaniji u Srbiji. Njihove kvalifikacije ogledaju se u ovlašćenjima koje poseduju, a i po vrsti letačkih zadataka koje izvršavaju.

I u to smo se uverili. Posle posete hangaru i nekih pet minuta pripreme i razmene osnovnih informacija poleteli smo i iako smo pomislili da će gore biti bučno, hladno i skučeno, bilo je upravo suprotno. Udobna sedišta, grejanje, i minimalna buka oduševili su nas tokom leta. I onda, iznenađenje. Kroz bočni prozor ugledali smo drugu letelicu.

Bočno, pa ispred nas letela je Super Puma koja je imala poseban zadatak. Dizalicom su, da nam demonstriraju samo jedno od svojih zaduženja i moći, piloti  spuštali teret, a potom ga vraćali u helikopter.

Sa našim pilotima Aleksandrom i Milošem leteli smo sat vremena. U bazu smo se vratili kao što smo i poleteli, bezbedno. Na žalost, kratko je trajalo.

Na nebu za 15 minuta

Priprema za poletanje je munjevita.
- U našoj jedinici konstantno imamo posadu koja se nalazi u dežurstvu. Po prijemu zadatka, helikopter je spreman, posada se upoznaje sa detaljima i ide na izvršenje. Mi smo za 15 minuta spremni da poletimo i da se uputimo na mesto gde je potrebno - navodi Raičević.

Transport, gašenje požara i podrška SAJ

Pilot Aleksandar Raičević opisao nam je sa kojim zadacima se sve susreću.


- Helikopterska jedinica MUP Srbije pre svega daje podršku jedinicama SAJ i jedinicama Žandarmerije, a učestvujemo i u kontroli saobraćaja u saradnji sa Graničnom policijom. Takođe, tu je i gašenje požara u saradnji sa Službom za vanredne situacije. Zadaci su i Vip i medicinski transport - priča Aleksandar.

Na nebu Srbije najčešće se može videti Airbus H145M kojim smo i mi leteli.

- Ovde u našem hangaru osim njega nalaze se i jednomotorni helikopteri kao što su Gazela, Bel 206, Bel 12, Super Puma, helikopter K32.

Prva letelica na kojoj svi piloti lete je Gazela na kojoj se počinje, ili Bel 206, a nakon toga dolaze ozbiljniji helikopteri.

- To su na početku manji helikopteri, a nakon toga dolazi se radom do kompleksnijih kao što su Ka-32A11BC, Bell 212 ili Super Puma - objašnjava pilot.

U trendu sa novim tehnologijama

Radni dan pilota je veoma složen, a Raičević nam je opisao kako to izgleda.
- Ovaj posao je prilično zanimljiv. Po dolasku na posao u jedinici imamo sastanak sa šefovima koji nam daju zadatke. U vezi sa potrebama, vrši se odabir posade i izdaju se zadaci. Nakon završenog zadatka, obavlja se analiza. Konstantno radimo, ukoliko nema letenja vršimo pripremu, konstantno se obučavamo. Moramo da obnavljamo staro znanje i stalno da stičemo novo kako bismo bili u trendu sa tehnologijom koja je jako napredna - objašnjava naš sagovornik.

Dođite, tu smo za vas


Jedinica svake godine ima konkurs, a pilot Raičević poziva sve zainteresovane da konkurišu.

- Pozivam sve momke i devojke da nam se pridruže da postanu deo naše jedinice. Ono što im mi možemo obećati to je vrhunska obuka, i da će leteti sa najboljim pilotima ove elitne jedinice. Njihovo je samo da se prijave, a naše da ih načinimo vrhunskim pilotima - kaže on kroz osmeh.

O helikopterskoj jedinici MUP-a

- Jedinica osnovana 1967
- Broj helikoptera 21
- 10 hektara površine
- 2 hangara

Neke od letelica

- Airbus H145M
- Airbus H215 
- Bell 206
- Bell 212
- Super Puma
- Kamov-32A11BC - vatrogasni

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading