OVO SU PRAVA PUTNIKA AVIONA: Besplatni obroci i smeštaj - vodič za slučaj otkazivanja ili kašnjenja leta

Autor:

Vesti

23.06.2023

06:15

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Turistička sezona tek što je počela, a svako malo se desi da letovi kasne ili avio-kompanija potpuno otkaže putovanje. Za one koji ne putuju avionom često, Srpski telegraf donosi precizan vodič.

OVO SU PRAVA PUTNIKA AVIONA: Besplatni obroci i smeštaj - vodič za slučaj otkazivanja ili kašnjenja leta

Foto: Tanjug/AP

Ukoliko vam let kasni, u zavisnosti od vremena čekanja, avio-kompanija ima obaveze prema vama.

Kada se očekuje da vreme polaska bude za dva ili više sati (za letove do 1.500 km), za tri ili više sati (za letove između 1.500 km i 3.500 km) i za četiri ili više sati (za letove preko 3.500 km), onda moraju da vam obezbede besplatne obroke i osveženje u skladu s vremenom čekanja. Takođe, i dva besplatna telefonska poziva, teleksa ili poruke putem mejla ili faksa. Kada se očekuje da vreme polaska bude dan (ili više) nakon najavljenog, dobićete besplatan hotelski smeštaj i prevoz od aerodroma i do njega, kao i od mesta smeštaja i do njega.

Ipak, ako je kašnjenje najmanje pet sati, možete da tražite nadoknadu pune cene karte ili za delove koji nisu realizovani (kod presedanja), ukoliko let više ne služi svrsi u pogledu prvobitnog plana putnika. Nadoknada se isplaćuje u roku od sedam dana.

OTKAZIVANJE

U ovim slučajevima možete da birate između nadoknade i preusmerenja.

Puna nadoknada dobija se ukoliko kompanija nije u mogućnosti da vam ponudi alternativu. Ako vam ponude preusmerenje, naknada iznosi 50 odsto od cene karte. Moguća je i ako deo putovanja nije realizovan ili ako je deo putovanja realizovan, ali više ne služi svrsi vašeg prvobitnog plana. Takođe, kada je to relevantno, omogućen je i povratni let.

Ako izaberete preusmerenje, ono se obavlja do vaše konačne destinacije u što kraćem roku ili pod uporedivim uslovima prevoza, kasnijeg datuma kad vama to odgovara, u zavisnosti od dostupnosti mesta. Kada to podrazumeva sletanje na drugi aerodrom, kompanija je dužna da obezbedi troškove prevoza do destinacije o kojoj se dogovori s putnikom. U slučaju da ste odabrali preusmerenje, a očekivano vreme polaska je dan (ili više) nakon planiranog polaska ukinutog leta, obezbediće vam besplatan smeštaj i prevoz.

Ukoliko im je let uskraćen, putnici imaju pravo na naknadu od 250 evra za letove do 1.500 kilometara, 400 evra za letove od 1.500 do 3.500 ili 600 evra za letove preko 3.500 kilometara.

Uzroci su štrajkovi i manjak osoblja

Inače, razlozi čestog kašnjenja i otkazivanja letova uslovili su česti štrajkovi zaposlenih na aerodromima i u kompanijama koje se bave auto-prevozom, opšti nedostatak osoblja, globalni poremećaj lanca snabdevanja delovima za održavanje aviona, donedavno i loši vremenski uslovi, a često i zagušenost vazdušnih puteva...

Vesić: "Vansi" duguje odgovore zbog problema na aerodromu

Republika

Foto: Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

 

 

Povodom kvara rendgen uređaja za proveru putnika na Aerodromu "Nikola Tesla", zbog čega je došlo do pomeranja letova, ministar saobraćaja Goran Vesić pozvao je na sastanak rukovodstvo francuske kompanije "Vansi", koja rukovodi aerodromom.

- Na aerodromu pred poletanje prvog aviona za Čikago predsednik Srbije Aleksandar Vučić javno je zamolio "Vansi" da montiraju nove trake i zaposle više ljudi. Ali nije vredelo - naveo je Vesić.

Vesić je naglasio da "Vansi" duguje odgovore na mnogo pitanja, počev od toga zašto nemaju dovoljno zaposlenih, pa do toga zašto im ne radi oprema koju su sami kupili i birali. Rekao je i da je Srbija sve svoje obaveze prema koncesionom ugovoru ispunila.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading