HAOS NA AERODROMIMA ŠIROM SVETA: Kasne letovi, nestaje prtljag, nema dovoljno radnika ni posade!
Beskonačni redovi zbog kojih se propuštaju letovi, na "tone" kofera koji čekaju da prođu čekiranje, kao i da budu pokupljeni, zaposleni koji sluđeno trče po aerodromima, dok su turisti u potpunoj neverici, ovo je svakodnevni prizor na aerodromima širom sveta.
Kako piše britanski Gardijan, posledice koje je pandemija koronavirusa ostavila u svim segmentima društva, iz dana u dan postaju sve izraženije.
Kada se tome dodaju i poskupljenja energenata prouzrokovana sankcijama uvedenim Ruskoj Federaciji od strane vodećih zemalja Zapada, jasno je da potpuni metež nije mogao izostati i na aerodromima u najrazvijenijim delovima sveta.
Kako navodi poznati britanski medij, pre nekoliko dana nacionalna aviokompanija "Britiš ervejz" objavila je novu seriju otkazivanja letova, po kojoj se čak 10.000 letova od i ka aerodromu Hitrou moraju "izbaciti", kako bi se rad aerodroma prilagodio nedostatku osoblja.
- Ova odluka avioprevoznika, da smanji red vožnje na kratkim relacijama za 8 odsto, dolazi nakon što je londonski aerodrom produžio letnju granicu od 100.000 putnika dnevno za još šest nedelja do kraja oktobra i zatražio od avio-kompanija da prodaju manje letova - navode se u članku Gardijana.
Ništa bolja situacija nije ni na aerodromu u Frankfurtu u Nemačkoj, koji je pre mesec dana bio krcat turistima koji su pokušavali da izdejstvuju let, budući da je organizovan štrajk upozorenja zemaljskog osoblja zaposlenih u Lufthanzi.
Zbog toga je bilo otkazano 678 letova iz Frankfurta i 345 iz Minhena, što je pogodilo oko 144.000 putnika, od kojih mnogi nisu mogli da dobiju neki zamenski let s obzirom na to da su svi avioni koji lete idućih dana već bili rasprodani.
IZUZETAK NAPLATE
U slučaju kašnjenja, avio-kompanija koja obavlja let mora obavezno kompenzovati svoje putnike ukoliko ne dokaže da je kašnjenje leta uzrokovano vanrednim okolnostima koje su izvan njene kontrole.
Kako bi izbegle dodatne rashode vezane za isplatu naknade štete, avio-kompanije često obrazlažu kašnjenje svojih letova vanrednim okolnostima i u slučajevima kada je uzrok za to različit.
- Zato je izuzetno teško da putnici sami brane svoja prava i obezbede naknadu štete koju zaslužuju - piše Skaj rifand.
U skladu s Evropskom Uredbom 261/04, avio-kompanije nisu dužne isplaćivati naknade štete putnicima u slučaju kašnjenja leta ukoliko je kašnjenje uzrokovano „vanrednim okolnostima".
To označava da putnici nemaju pravo na naknadu štete kada je sprečavanje kašnjenja bilo izvan mogućnosti avio-prevoznika.
Vanrednim okolnostima smatraju se:
- Nevreme (uključujući oluje, grad, slabu vidljivost)
- Štrajk osoblja na aerodromu
- Sudar s pticom
- Instrukcije kontrolnog tornja
- Politički i/ili građanski neredi
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)