TIKTOK IZMEĐU ČEKIĆA I NAKOVNJA: Pred moćnom kompanijom dva izbora, koji god da izabere neće biti dobar

Autor:

Svet

15.03.2024

15:20

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Razvoj događaja dolazi usred eskalacije tenzija između SAD i Kine oko tehnologije i bezbednosti podataka, a TikTok je uhvaćen u unakrsnoj vatri.

TIKTOK IZMEĐU ČEKIĆA I NAKOVNJA: Pred moćnom kompanijom dva izbora, koji god da izabere neće biti dobar

Foto: shutterstock

Kina se protivi prinudnoj prodaji TikToka u Sjedinjenim Američkim Državama, što će zakomplikovati poziciju matične kompanije koja je stvorila ovu društvenu mrežu, ByteDance. TikTok u SAD ima više od 170 miliona korisnika.

ByteDance se suočava sa regulatornim i političkim preprekama u SAD, a zakonodavci u Kongresu sve glasnije najavljuju samo dve opcije – prodaju TikToka ili zabranu na američkom tržištu. Uprkos povećanom nadzoru, značajna korisnička baza TikToka u SAD i napori u lobiranju naglašavaju njegovu stratešku važnost i za ByteDance i za Kinu.

Kako piše Wall Street Journal, Peking je jasno stavio do znanja da se protivi bilo kakvoj prinudnoj prodaji TikToka, stavljajući vlasnika aplikacije ByteDance u tešku poziciju jer američka vlada zahteva "oduzimanje imovine radi rešavanja problema nacionalne bezbednosti".

TikTok se suočava sa najznačajnijom pretnjom na drugom najvećem tržištu. Stav kineske Vlade, koji ukazuje da će radije pristati na zabranu SAD u odnosu na prinudnu prodaju, komplikuje opcije ByteDancea. Ovaj razvoj događaja dolazi usred eskalacije tenzija između SAD i Kine oko tehnologije i bezbednosti podataka, a TikTok je uhvaćen u unakrsnoj vatri.

Predstavnički dom američkog Kongresa usvojio je zakon kojim se od kompanije ByteDance zahteva da proda TikTok ili da se suoči sa zabranom, navodeći rizik koji predstavlja potencijalno deljenje podataka američkih korisnika sa kineskom Vladom. Predsednik SAD, Džo Bajden, je izrazio spremnost da potpiše takav zakon.

U međuvremenu, TikTok je pojačao svoje napore u lobiranju, potrošivši 8,74 miliona dolara u 2022. godini, što je povećanje od 77 odsto u odnosu na prethodnu godinu, fokusirajući se posebno na Senat gde se zakon suočava sa izazovnijim putem.

ByteDance i TikTok još uvek nisu najavili nikakve poteze ka eventualnoj prodaji, a osnivač sporne kompanije, Žang Liming, nije učestvovao u razgovorima sa potencijalnim kupcima. U međuvremenu, kompanija radi na projektu Texas, inicijativi za zaštitu podataka korisnika u SAD, u pokušaju da se pozabavi regulatornim problemima.

- Kreatori politike u Pekingu vide američki zakon kao pokušaj pljačke svoje vredne imovine i neće to podneti - istakao je za Wall Street Journal, Tom Nanlist, iz Trivio China.

Gabrijel Vildau iz kompanije Teneo zaključuje da će "najviši kineski lideri verovatno dati prednost nacionalnom dostojanstvu ispred finansijskih interesa ByteDancea".

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading