SPREMITE MESO TAKO DA SAČUVATE VITAMINE I MINERALE! Kardiolog otkriva 3 najdravija načina pripreme

Autor: Republika

Lifestyle

12.09.2021

22:23

Gvožđe je veoma važno za naše celokupne zdravlje. Ovaj sastojak je komponenta crvenih krvnih zrnaca, učestvuje u transportu kiseonika kroz celo telo.

pixabay.com

Meso

 

Ako imate više nego što je potrebno, ono se čuva u vidu zaliha u našem telu za buduću upotrebu.

Zanimljivo je da žene gube dvostruko više gvožđa nego muškarci i veća je verovatnoća da pate od njegovog nedostatka, posebno u trudnoći.

Crveno meso je krcato gvožđem, ali preterana konzumacija ove namirnice nosi sa sa sobom i određene rizike po zdravlje. 

"Kod crvenog mesa postoji veliki rizik od razvoja onkoloških i kardiovaskularnih bolesti", upozorila je kardiolog, doktorka Asijat Kačirova i napominje da nikako ne treba preterivati sa njegovim unosom.

Optimalna količina ovog mesa za zdravu osobu iznosi 400-500 grama nedeljno, ali za gojazne osobe, one sa kardiovaskulatnim problemima i visokim holesterolom količina mora da bude manja.

A kako pripremiti crveno meso da ne škodi zdravlju, kardiolog Kačirova kaže: 

"Najbolje je dinstati ga na crnom luku i vodi, peći u gril tiganju ili na roštilju, ali nikako na ćumur. Na ovaj način crveno meso ne samo da je zdravo već i dijatalno", ističe dr Asijat.

Navela i je i od kog crvenog mesa naš organizam ima najviše koristi, a to su govedina, junetina i jagnjetina. Oni sadrže najviše hranljivih materija među kojima su gvožđe, selen, vitamini B i esencijalne polinezasićene masne kiseline, koje su potrebne za jačanje imuniteta, centralnog nervnog i mišićnog sistema.

Komentari (0)

Loading