Povratak "lade" na Kubu
Ruski proizvođač u vlasništvu francuskog Renoa objavio je da se posle više od decenije vraća na kubansko tržište i to sa modelima vesta i largus. Njih 344 namenjenih taksi-službi se otisnulo put Kube.
Stari automobili su jedan od zaštitnih znakova Kube. Doduše ne neugledne "lade" već američki "ševroleti", "krajsleri" i "fordovi" iz 40-tih i 50-tih godina prošlog veka koji su na ovo ostrvo došli pre revolucije.
Većina njih je i dan-danas u voznom stanju pre svega zahvaljujući bezgraničnom entuzijazmu i zalaganju njihovih vlasnika. Uglavnom služe u taksi-službi i predstavljaju pravu turističku atrakciju za turiste.
Ruska vozila stigla su tokom 70-tih i 80-tih dok je Kuba bila pod strogim sankcijama zapadnih država, a nekadašnji SSSR bio jedini prijatelj Kastrovog režima.
Izvoz ruskih automobila na Kubu prestala je pre više od deset godine pre svega zbog manjka interesovanja i finansijskih problema glavnog ruskog proizvođača – kompanije "autovaz".
Danas se, snažniji nego pre, vraćaju pod okriljem "renoa" u čijem su vlasništvu. Modeli vesta i largus, njih tačno 344 u provoj isporuci su odabrani za veliki povratak na Kubu, a namenjeni su taksi-prevozu i rent-a-kar kompanijama.
Iako je uvoz automobila na Kubu poslednjih godina liberizovan oni su i dalje preskupi za ogromnu većinu stanovništva pa su glavni kupci taksi-udruženja, rent-a-kar agencije i državne institucije.
Štaviše na svakih 1.000 stanovnika kube tek njih 20 poseduje automobil.
Osim na Kubu, "lada" svoje automobil izvozi i u bivše republike nekadašnje SSSR, a od nedavno i u Kinu.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)