TRAKTORI UBICE HARAJU SRBIJOM! Krše zakone, vrebaju iz mraka i odnose živote: Jeziva statistika na srpskim drumovima!

Autor:

Hronika

30.08.2022

08:14

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Najmanje desetoro ljudi od proleća ove godine stradalo je u saobraćajnim nesrećama koje su izazvali traktoristi, a poslednji slučaj desio se nedavno kod Nove Varoši, kada je život izgubilo, nažalost, i jedno dete.

TRAKTORI UBICE HARAJU SRBIJOM! Krše zakone, vrebaju iz mraka i odnose živote: Jeziva statistika na srpskim drumovima!

Foto: Printskrin

Traktor

Naime, dečak (13) iz sela Kućani kod Nove Varoši poginuo je sredinom avgusta nakon što se prevrnuo traktor kojim je njegov otac izvlačio drva iz obližnje šume. Mališana je tom prilikom priklještila i ubila prikolica.

Zvanična statistika pokazuje da je ovo samo jedna od 3.000 nesreća koju su izazvali traktoristi u poslednjih pet godina, a stručnjaci ističu da vozači ovih mašina postaju prave "pritajene ubice" na srpskim putevima, a da toga nažalost, nisu ni svesni. 

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je problem sa traktoristima u saobraćaju dvostruk - prvo, izlaze masovno na puteve, pogotovo noću, bez svetlosne signalizacije kao što su poziciona svetla, mačje oči, žutog rotacionog svetla i oznake za spora vozila, čime izlažu smrtnoj opasnosti, ne samo sebe, već i ostale učesnike u saobraćaju.

Drugi problem je, kako ističe Okanović, to što voze traktare bez kabina što njima samima znatno umanjuje šanse za preživljavanje u slučaju prevrtanja.

Republika

Foto: RTS/printscreen

Damir Okanović

- Sve ovo zakon propisuje, ali nažalost, baš mali se broj traktorista ovoga pridržava. Mi smo im čak na raznim seminarima ukazivali na značaj, posebno svetlosne signalizacije, ali prosto oni nemaju svest o tome da time nekog ugrožavaju. To su ljudi koji se bave poljoprivredom, i uvek se pravdaju da za to nemaju novac, da im je on potrebniji za seme, đubrivo... Pokušavali smo da im objasnimo da time, posebno noću, postaji nevidljivi učesnici u saobraćaju, da predstavljaju opasnost i po sebe i po druge, ali teško to ide. Reći ću samo da to žuto rotaciono svetlo košta 1.000 dinara i da ono spasava glave - kaže za Republiku Damir Okanović.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da je da je zakon lepo predvideo kako bi traktoristi trebalo da se ponašaju u saobraćaju, ali da, uprkos tome, oni postaju sve češći izazivači saobraćajnih nezgoda, jer se tog istog zakona ne pridržavaju.

- Često im se gleda, nažalost i kroz prste, jer uvek, kao reč je o poljoprivrednicima koji nemaju i koji nas hrane, ali ja to što neko zbog takvog ponašanja trakstorista strada, neretko i oni sami, gledam i kroz još jedan kontekst. Ljudi to uglavnom ne znaju, ali trebalo bi naglasiti da je pretpostavka da državu samo jedan poginuli ili povređeni, to je evropski prosek, košta oko milion evra. Sad će neko da dođe i pita šta to poginuli košta državu toliko. Pa to pita onaj ko ne zna koliko košta uviđaj, svi instrumenti potrebni za njega, radna snaga, zaustavljanje i stajanje vozila na putevima zbog nesreće gledano kroz izgubljene radne sate, bolnički dani, zbrinjavanje povređenih, ulaganje države recimo u obrazovanje nastradalih i teže povređenih koji oni neće moći da vrate, imamo tu i suđenja i još hiljadu troškova... - ističe profesor Vujanić i naglašava da će se broj saobraćajnih nesreća koje izazivaju traktoristi smanjiti samo ako zakon počne da se poštuje.

Republika

Foto: Tanjug/F. KRAJINČANIĆ

Milan Vujanić

- Imamo primer Bosne i Hercegovine. Tu su pre nekoliko godina međunarodne snage u par navrata pretrpeli gubitke zbog sudara sa neosvetljenim traktorima. Kad su videli koliki je to problem, oni su ljudi masovno krenuli da žutom reflektujućom bojom premazuju ljudima prikolice - kaže Vujanić i naglašava da je kod nas veliki problem i starost traktora, čiji prosek iznosi 35 godina.

Inače, u Srbiji prema popisu iz 2012. godine ima 410.894 dvoosovinskih i 186.922 jednoosovinskih traktora. Pretpostavka je, kako ističe Damir Okanović, da bar 500.000 njih nije registrovano, što znači da nisu prošli ni tehničke preglede. 

Bonus video:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading