SVE JE PUNO, NEMA VIŠE KARATA! Tačno u podne uspostavljen redovan železnički saobraćaj brzom prugom od Beograda do Subotice! (FOTO, VIDEO)

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Istorijski polazak!

SVE JE PUNO, NEMA VIŠE KARATA! Tačno u podne uspostavljen redovan železnički saobraćaj brzom prugom od Beograda do Subotice! (FOTO, VIDEO)

Foto: ST/Dragan Kadić

Reporter „Republike“ nalazi se na licu mesta, gde vlada ogromno interesovanje za prvu redovnu vožnju brzog voza između Beograda i Subotice – sve karte su rasprodate, a stanice su prepune putnika i radoznalih građana koji žele da prisustvuju istorijskom polasku. Sve je spremno, a voz je startovao tačno u podne, kada je voz krenuo svojom prvom redovnom rutom brzinom do 200 kilometara na sat.

 

 

Danas u podne uspostavljen je redovan železnički saobraćaj između Beograda i Subotice, čime brza pruga u Srbiji počinje da funkcioniše u punom kapacitetu.

Nakon promotivne vožnje održane u petak, kojoj je prisustvovao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, sada se u redovan saobraćaj pušta i deonica od Subotice do Novog Sada. Pruga za velike brzine Novi Sad – Subotica – državna granica sa Mađarskom duga je 108 kilometara, dok cela linija od Beograda do granice ima 183 kilometra.

Kako navodi Infrastruktura železnice Srbije, reč je o prvoj dvokolosečnoj pruzi u zemlji projektovanoj za mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj i brzine do 200 kilometara na sat. Projekat obuhvata rekonstrukciju nekada jednokolosečne pruge i izgradnju drugog koloseka, čime je Srbija dobila jednu od najmodernijih železničkih linija u regionu.

Izgradnja ove pruge deo je međunarodnog projekta Beograd–Budimpešta, koji predstavlja prvi prekogranični infrastrukturni projekat u okviru kineske inicijative „Pojas i put“. U njegovoj realizaciji učestvovale su Srbija, Mađarska i Kina, a radove su izvodile kineske kompanije China Railway International i China Communications Construction Company.

Na projektu je bilo angažovano više od 200 domaćih i stranih podizvođača i dobavljača, uključujući firme iz Austrije, Nemačke, Italije, Švajcarske, Francuske, Slovenije i drugih evropskih zemalja, kao i stotinak srpskih inženjera sa licencama Inženjerske komore Srbije.

Maksimalna brzina od 200 km/h ostvariva je na deonici od Rumenke do Naumovićeva, dugoj oko 86 kilometara, dok je brzina kroz Suboticu blago smanjena. Ukupno je ugrađeno više od 270 kilometara novih koloseka, uključujući i stanične.

Puštanjem ove linije u redovan saobraćaj, Srbija je završila još jedan važan deo modernizacije svoje železničke mreže, dok su putnici već danas dobili priliku da od Beograda do Subotice stignu za svega sat i osam minuta.

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading