SVE JE PUNO, NEMA VIŠE KARATA! Tačno u podne uspostavljen redovan železnički saobraćaj brzom prugom od Beograda do Subotice! (FOTO, VIDEO)
Istorijski polazak!
Foto: ST/Dragan Kadić
Reporter „Republike“ nalazi se na licu mesta, gde vlada ogromno interesovanje za prvu redovnu vožnju brzog voza između Beograda i Subotice – sve karte su rasprodate, a stanice su prepune putnika i radoznalih građana koji žele da prisustvuju istorijskom polasku. Sve je spremno, a voz je startovao tačno u podne, kada je voz krenuo svojom prvom redovnom rutom brzinom do 200 kilometara na sat.
Danas u podne uspostavljen je redovan železnički saobraćaj između Beograda i Subotice, čime brza pruga u Srbiji počinje da funkcioniše u punom kapacitetu.
Nakon promotivne vožnje održane u petak, kojoj je prisustvovao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, sada se u redovan saobraćaj pušta i deonica od Subotice do Novog Sada. Pruga za velike brzine Novi Sad – Subotica – državna granica sa Mađarskom duga je 108 kilometara, dok cela linija od Beograda do granice ima 183 kilometra.
Kako navodi Infrastruktura železnice Srbije, reč je o prvoj dvokolosečnoj pruzi u zemlji projektovanoj za mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj i brzine do 200 kilometara na sat. Projekat obuhvata rekonstrukciju nekada jednokolosečne pruge i izgradnju drugog koloseka, čime je Srbija dobila jednu od najmodernijih železničkih linija u regionu.
Izgradnja ove pruge deo je međunarodnog projekta Beograd–Budimpešta, koji predstavlja prvi prekogranični infrastrukturni projekat u okviru kineske inicijative „Pojas i put“. U njegovoj realizaciji učestvovale su Srbija, Mađarska i Kina, a radove su izvodile kineske kompanije China Railway International i China Communications Construction Company.
Na projektu je bilo angažovano više od 200 domaćih i stranih podizvođača i dobavljača, uključujući firme iz Austrije, Nemačke, Italije, Švajcarske, Francuske, Slovenije i drugih evropskih zemalja, kao i stotinak srpskih inženjera sa licencama Inženjerske komore Srbije.
Maksimalna brzina od 200 km/h ostvariva je na deonici od Rumenke do Naumovićeva, dugoj oko 86 kilometara, dok je brzina kroz Suboticu blago smanjena. Ukupno je ugrađeno više od 270 kilometara novih koloseka, uključujući i stanične.
Puštanjem ove linije u redovan saobraćaj, Srbija je završila još jedan važan deo modernizacije svoje železničke mreže, dok su putnici već danas dobili priliku da od Beograda do Subotice stignu za svega sat i osam minuta.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)