VOZ "SOKO" FILMSKOM BRZINOM od Beograda do Subotice za 68 minuta! A ovaj voz može i duplo brže - REKORDNIH 431 KILOMETAR PO ČASU!
Najbrži vozovi na svetu.
Foto: Shutterstock/Hung Chung Chih, Dimitrije GOll/Predsedništvo Srbije
Od centra Beograda do Subotice za svega 68 minuta, toliko je trajala vožnja predsednika Srbije Aleksandra Vučića i njegove delegacije najmodernijom železničkom trasom u zemlji, na testiranju novootvorene brze pruge.
Prema njegovim rečima, pruga će uskoro biti puštena u saobraćaj, a prosečna brzina na relaciji Beograd–Subotica biće između 160 i 180 kilometara na čas, dok je ranije bila tek 40 km/h. Na testiranju koje je sproveo "Dojče ban“, voz "Soko“ je na najbržem delu trase dostigao i 222 kilometra na čas.
Ali, kako se nova srpska pruga uklapa u globalnu mapu brzih železnica? Pogledajmo koji su najbrži vozovi na svetu i gde se nalazi "Soko“ u toj trci sa vremenom.
1. Šangaj Maglev (Kina) – 431 km/h
Najbrži komercijalni voz na svetu koristi magnetnu levitaciju (Maglev) i povezuje aerodrom Pudong sa centrom Šangaja. Put od 30 kilometara prelazi za manje od osam minuta, i to bez dodira sa šinama.
2. Fuxing Hao CR400AF/BF (Kina) – 350 km/h
Kina ima najdužu mrežu brzih pruga na svetu, a voz "Fuxing“ predstavlja njen ponos. Na linijama između Pekinga i Šangaja putovanje koje je nekad trajalo deset sati sada traje manje od četiri.
3. Shinkansen N700S (Japan) – 320 km/h
Čuveni "voz metak“ simbol je japanske tehnološke preciznosti i tačnosti. Nova generacija Shinkansena troši manje energije i ima mogućnost da se pokreće i u slučaju nestanka struje.
4. TGV M (Francuska) – 320 km/h
Francuska je pionir u brzom železničkom saobraćaju još od 1981. godine. Novi model TGV M, poznat i kao "Avelia Horizon“, ima 20% više kapaciteta i manju potrošnju energije.
5. Frecciarossa 1000 (Italija) – 300 km/h
"Crvena strela“ italijanskih železnica vozi između Milana, Rima i Napulja, a poznata je po luksuzu, udobnosti i preciznom rasporedu.
6. ICE 3 (Nemačka) – 300 km/h
Nemački InterCity Express dugi niz godina je sinonim za savremeno putovanje Evropom. Pruge su projektovane tako da povezuju najveće gradove bez dugih zastoja.
Srbija hvata korak sa Evropom

Foto: TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/bs
Iako srpski "Soko“ trenutno vozi maksimalno 200 kilometara na čas, njegova trasa i tehnički standardi u potpunosti su usklađeni sa zahtevima Evropske unije.
Nova pruga, izgrađena uz pomoć kineskih partnera, donosi Srbiji ogromne mogućnosti – ne samo u smislu bržeg putovanja, već i ekonomskog razvoja, povezivanja sa centralnom Evropom i privlačenja novih investicija.
Očekuje se da će već sledeće godine, po završetku radova do Budimpešte, Srbija zvanično imati prvu međunarodnu brzu prugu u ovom delu Evrope – simbol novog doba i znak da voz budućnosti više nije samo metafora.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (18)
Ana
04.10.2025 16:46
Napredak Srbije niko ne može zaustaviti.
Ema
04.10.2025 16:46
Srbija se gradi,napreduje i dovodi investitore
Olja
04.10.2025 16:47
Srbija stabilnim korakom ide napred.
Dragana
04.10.2025 16:48
Bravo za brzinu koju je postigao