PUTEVI DROGE SRPSKIH KLANOVA OD JUŽNE AMERIKE DO EVROPE: ''Balkanski kartel'' razgranao PIPKE i do Afrike!

Autor:

Hronika

15.05.2023

06:15

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Zemlje u kojima kokain ubačen u Brazilu srpski kriminalci prepakuju s broda na brod su Senegal, Gambija i Gvineja Bisao.

PUTEVI DROGE SRPSKIH KLANOVA OD JUŽNE AMERIKE DO EVROPE: ''Balkanski kartel'' razgranao PIPKE i do Afrike!

Foto: MUP

Posle razbijanja ''balkanskog kartela'' i hapšenja 13 članova ove narko-bande isplivali su novi podaci o umešanosti srpskih kriminalaca u globalnu trgovinu kokainom. Najnoviji izveštaj kancelarije UN za drogu i kriminal (UNODC), takođe, otkrio je nove detalje o ovoj trgovini.

Srpski kriminalci, osim Južne Amerike, i te kako su prisutni i u Africi ili tamo imaju vrlo poverljive ljude, a u Evropi, osim Roterdama i Antverpena, deluju i u Hamburgu. Pipci balkanske mafije stigli su čak i do Rusije i Kine.

Zoran Jakšić, jedan od vođa klana Amerika, koji je zbog 800 kila kokaina uhapšen i osuđen u Peruu, sada je u Srbiji pod istragom kao pripadnik "balkanskog kartela". Takođe, Radoje Zvicer, odbegli šef "kavačkog klana" i beogradskog ogranka Veljka Belivuka, otkriven je u prepisci na Skaju kako organizuje transport droge iz Ekvadora, Kolumbije, Urugvaja, Brazila i drugih latinoameričkih zemalja. Pretpostavlja se da i danas tamo boravi, često menjajući adrese.

Zahvaljujući toj presretnutoj Skaj prepisci i podacima iz izveštaja UNODC, mapirano je kretanje droge svetom, o čemu su upoznati i Evropol i sve svetske policije. Poznati su i načini transporta.

Kokain se najčešće do Evrope prebacuje brodovima. Najnoviji podaci Evropola ukazuju da se u Evropi proverava oko 10 odsto kontejnera iz Južne Amerike, ali samo dva odsto kontejnera s drugih destinacija. Zato su srpski i crnogorski klanovi u rutu uključili i zapadnu Afriku. Najbliže afričke zemlje, ako se droga pakuje u Brazilu, jesu Senegal, Gambija ili Gvineja Bisao, koje su udaljene 2.850 kilometara, navodi se u izveštaju UNODC. I tu se kontejneri prebacuju na druge brodove. Tako se sakriva trag i smanjuje rizik od kontrole u evropskim lukama.

Brodovi pod zastavama afričkih zemalja potom stižu u Roterdam, Antverpen i Hamburg, gde ih dočekuju mafijaške ekipe, upadaju na brodove i iz tačno označenih kontejnera s lažnim deklaracijama o transportu banana ili mesa vade pakovanja kokaina. Iz tih luka se dalje droga transportuje kamionima, pikapovima i automobilima do odredišta.

Marko Nicović, član Svetske asocijacije šefova policija u bordu za narkotike, objašnjava za naš portal zašto je zapadna Afrika raj za dilere.

- Zemlje zapadne Afrike postale su idealne za krijumčare iz Južne Amerike jer su to nesređene zemlje, a najpogodnije su Nigerija i Senegal. Šverceri droge koriste zapadnu Afriku zato što je tamo laka korupcija carine i policije, pa im je lakše da prevezu narkotike do Evrope. Tako nema direktne veze između Južne Amerike i Evrope - objašnjava Nicović.

U izveštaju UNODC označene su i luke Bar i Ploče, gde posle prepakivanja u italijanskom pristaništu Đoja di Tauro takođe stiže kokain. Odatle se kamionima prebacuje ka zapadnoj Evropi. Na svetskoj mapi su i luke u Turskoj, Albaniji. Iz prepiske na Skaju članova "kavačkog klana" pominju se i Bugarska i Rumunija.

- Svi oni pažljivo prate zaplene droge. Čim su učestale na jednom mestu, menjaju pravac. To se vidi i iz provaljene prepiske Zvicera i Đenerala. Đeneral (uhapšeni Miroslav Stračević) pita Zvicera da li ima ubačaj u Urugvaju, a on mu potvrđuje i kaže da ima "gde treba". Na pitanje da li je Roterdam puko, Zvicer mu objašnjava da postoji i Hamburg. Odlično su obavešteni - navodi dobro obavešteni izvor.

Kineski biznismeni ludi za kokainom

Marko Nicović kaže da je u Kini potražnja za narkoticima u sve većem porastu.

- Potražnja za narkoticima je velika u istočnim zemljama, odnosno heroin i kokain su traženi kao roba. Kineska privreda je veoma jaka i sve je više ljudi iz poslovnog sveta koji počinju da koriste prirodne stimulanse, kao što je kokain. Tamo je veliko tržište i zato se krijumčari sve više orijentišu na Kinu - ističe naš sagovornik.

Vodeni dronovi za drogu

U izveštaju UNODC navedena su razna plovila za transport narkotika, a među njima su i "vodeni dronovi", specijalno napravljeni za krijumčarenje droge. Oni nemaju posadu, a mogu da idu i ispod vode.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

 

Komentari (0)

Loading