KRAĆE PUTOVANJE I POVOLJNIJE KARTE: Šta otvaranje transsibirske trase za letove ka Kini znači za građane

Republika.rs

Autor:

Biznis

02.06.2025

15:44

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije dobio dozvolu ruskih vlasti za korišnjenje nove rute

KRAĆE PUTOVANJE I POVOLJNIJE KARTE: Šta otvaranje transsibirske trase za letove ka Kini znači za građane

Foto: Tanjug

Er Srbija je dobila zeleno svetlo za korišćenje transsibirskog vazdušnog koridora, što će joj omogućiti da koristi najdirektniju vazdušnu rutu ka Kini. Za avio-kompaniju to znači iskorak u širenju ka dalekim tržištima i manje troškove, a za putnike brže i povoljnije putovanje.   

Evropske avio-kompanije od početka rata u Ukrajini suočavaju se sa značajnim finansijskim gubitcima zbog izbegavanja transsibirske rute usled sankcija što je dovelo do povećanja troškova, dužeg vremena letenja i potencijalne neefikasnosti u potrošnji goriva. 

Prema podacima servisa za praćenje letova Flightradar24, ovaj zaobilazni put od Beograda do recimo Šangaja, rezultira vremenom leta od skoro jedanaest sati. S obzirom na kompleksnost međunarodnih letova, uvođenje nove rute zahteva temeljnu analizu, ali je činjenica da će vreme letenja biti kraće, pa samim tim i jeftinije. 

Let do tri kineske destinacije


Kompanija Air Serbia je 11. januara zvanično otvorila direktnu liniju između Beograda. Ovo je treći direktan let kompanije Air Serbia  za Kinu.
Prva redovna aviolinija između Beograda i Tjenđina uspostavljena je 2022. godine, dok je druga destinacija – od glavnog grada Srbije do Guangdžoua – u ponudi od 30. septembra prošle godine.

Er Srbija sada pred sobom ima dve mogućnosti, da leti dosadašnjom, dužom rutom preko centrale Azije, koja uključuje Bugarsku, Gruziju i Azerbejdžan ili da se opredeli za brži transsibirski koridor. Kineske avio-kompanije, inače, već koriste ovu rutu kod svojih letova ka Beogradu, posebno one iz Pekinga i Guangdžoua. To jasno ukazuje na stratešku prednost transsibirskog koridora, kako u pogledu trajanja leta, tako i u pogledu optimizacije troškova.

Republika

Foto: ST/Nemanja Pančić

 

Stručnjaci ocenjuju da bi usvajanje transsibirskog koridora moglo pozitivno uticati na broj putnika, red letenja i troškove goriva u budućnosti. To nije značajno samo za naše putnike, otvaranjem transsibirskog neba za Er Srbiju, Beograd postaje još značajnija vazdušna kapija između Evrope i Azije, ocenjuju stručnjaci, naročito u okolnostima kada potražnja za direktnim letovima ka Aziji raste. 

Ova izvanredna mogućnost za nacionalnu avio-kompaniju usledila je nakon što je Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije podneo zvaničan zahtev ruskoj strani, koja je transsibirsku rutu uvrstila kao međutačku u postojeći bilateralni sporazum o vazdušnom saobraćaju između Srbije i Rusije. Time je otvoren prostor da Er Srbija zvanično planira letenje ka Šangaju kroz ruski vazdušni prostor, što je do sada bilo rezervisano za druge avio-kompanije.

Gorivo najveći trošak

Inače, jedan od najvećih i najpromenljivijih troškova svakog leta jeste gorivo. Na primer, avion poput Erbasa A320 ili Boinga 737-800, najzastupljenijih aviona u kratkom i srednjolinijskom saobraćaju, potroši u proseku oko 2.400 do 2.600 kilograma goriva na sat leta. Cena avio-goriva varira zavisno od svetskog tržišta, ali se najcešće kreće izmedu 800 i 1.200 američkih dolara po toni. To znači da samo za gorivo, na letu koji traje sat i po do dva sata, avio-kompanija mora da izdvoji između četiri i pet hiljada dolara. Za let do Šangaja dakle potroši skoro 50.000 dolara!

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading