ALARMANTNO OTKRIĆE NAUČNIKA! Korona je mutirala i sada je zaraznija: "Šiljati protein" se promenio i lakše prodire u ljudske ćelije!

IZVOR: Republika

petak, 3. 7. 2020.| 12:35

Кorona virus je mutirao otkako je počeo da se širi krajem prošle godine, a varijanta poznata kao "G" sada je dominantna u Americi i svetu. Kako se čini, ova mutacija nije opasnija po zdravlje ljudi, ali sve veći broj naučnika brine da je virus učinila zaraznijim.

pixabay.com

Evo po čemu se "G" verzije razlikuje od originalne i zbog čega je potencijalno opasnija...

Кada su se u januaru pojavili prvi slučajevi korona virusa u Čikagu, oni su nosili iste genetske oznake kao oni koji su se pojavili u Кini nedeljama ranije.

Međutim dok je Egon Ozer, specijalista za zarazne bolesti sa Nortvestern univerziteta, ispitivao genetsku strukturu uzoraka virusa prikupljenih od lokalnih pacijenata, primetio je nešto drugačije. Promene u virusu pojavljivale su se iznova i iznova. Ova mutacija, povezana sa epidemijama u Evropi i Njujorku, na kraju je preuzela grad. Do kraja maja je otkrivena u 95 odsto svih genoma koje je sekvencionirao Ozer.

Na prvi pogled mutacija je izgledala trivijalno. Oko 1.300 aminokiselina služi kao gradivni blok proteinu na površini virusa. U mutiranom virusu, genetska uputstva za samo jednu od tih aminokiselina - broj 614 - prešla su sa "D" (skraćenica za asparaginsku kiselinu) u "G" (skraćeno za glicin).

pixabay.com

Oni što je bilo značajno je lokacija promene, jer se prelazak dogodio u delu genoma koji kodira ekstremno važni "šiljati protein" - izbočenu strukturu koja daje koronavirusu izgled nalik kruni i omogućava mu da prodre u ljudske ćelije.

"Šiljati protein" vezuje se za receptor na respiratornim ćelijama, nazvan ACE2, koji otvara ćeliju i omogućava virusu da "sklizne" unutra. Što je efikasniji "šiljati protein", virus lakše prodire u tela svojih domaćina. Čak i kada se originalna varijanta virusa pojavila u Vuhanu, bilo je očigledno da je "šiljati protein" na SARS-CoV-2 već prilično efikasan.

"Šiljati protein" na korona virusu originalno ima dva dela koja nisu uvek dobro povezana. U verziji koja je nastala u Кini spoljni deo - koji virus treba da prikači za ljudski receptor - često se odlomljavao. Stoga mu je bilo teže da prodre u telo domaćina, ali naučnici strahuju da je mutacijom u "G" varijantu taj nedostatak uklonjen.

pixabay.com

Od otprilike 50.000 genoma novog virusa koje su istraživači širom sveta postavili u zajedničku bazu podataka, oko 70 odsto nosi ovu mutaciju, zvanično označenu sa D614G, ali u naučnim kugovima nazvanu "G."

"G" nije dominantan samo u Čikagu - preuzeo je svet. Sada se naučnici utrkuju kako bi shvatili šta to znači.

Najmanje četiri laboratorijska eksperimenta sugerišu da mutacija virus čini zaraznijim, iako nijedan od tih radova još nije pregledan. Druga neobjavljena studija koju su predvodili naučnici iz Nacionalne laboratorije "Los Alamos" tvrdi da pacijenti sa "G" varijantom zapravo imaju veću količinu virusa u svojim telima, zbog čega imaju daleko vieć izglede da ga prenesu na druge ljude.

Za sada se čini da mutacija ljude ne čini bolesnijima, ali da ih čini zaraznijima.

pixabay.com

"Epidemiološka studija i naši podaci zajedno zaista objašnjavaju zašto se širenje "G varijante" u Evropi i Amrici odvijalo neverovatnom brzinom. To nije slučajnost", rekao je Hjerjun Čo, virolog iz "Scripps Research-a" i vodeći autor još neobjavljene studije o zaraznosti "G" varijante u laboratorijskim uslovima.

Mogu postojati i druga objašnjenja za dominaciju "G" varijante: mesta na kojima su prikupljeni genetski podaci ili tajming koji je mutiranom virusu omogućio rano uporište u podložnoj populaciji.

- Suština je da još uvek ne zanmo ništa definitivno - rekao je Džeremi Luban, virolog sa Medicinskog fakulteta univerziteta u Masačusetsu.

Trka za razotkrivanje ove mutacijske misterije na pravi način oslikava razmere naučnih izazova tokom pandemije korona virusa. Sa milionima zaraženih ljudi i hiljadama koji svakodnevno umiru širom sveta, naučnici moraju da uspostave ravnotežu između brzog iznošenja informacija i osiguravanja da je ono što su izneli tačno.

OVO JE ČUDO! Nesvakidašnji događaj u Čačku: Porođaji Nevene i Bojane će se dugo pamtiti!
Letnji topli talas se nastavlja, evo kada dolaze PLJUSKOVI

ISTRAŽIVANJE AMERIČKIH STRUČNJAKA! OVO JE SKALA RIZIKA OD SMRTI: Pacijenti koji imaju najmanje šanse da pobede koronu
Srpski naučnici otkrili različite sojeve korone: Virus stigao iz Italije, Belgije, Nemačke - a da li je mutirao?!
U Hrvatskoj 52 novozaražena i jedan smrtni slučaj
KOVID-19 pretvara ćelije u zombije
JEDAN OD NAJBOLNIJIH TRENUTAKA U ISTORIJI! Danas je 25 godina od pogroma Srba: Zločin koji nikada nećemo zaboraviti!

DRAMATIČNO UPOZORENJE RHMZ: Spremite se, stiže ŽESTOKO NEVREME!
DRAMATIČNO UPOZORENJE RHMZ: Spremite se, stiže ŽESTOKO NEVREME!
(FOTO, VIDEO) POSLANICI POLOŽILI ZAKLETVU! Ovo događaji su obeležili konstitutivnu sednicu Skupštine: Nogisti i Đilasovci napravili haos ispred parlamenta

 - ponedeljak, 3. 8. 2020. u 09:50 >> 11:33 5

Danas u Beogradu se održava konstitutivna sednica novog saziva parlamenta, na kojoj će novim poslanicima biti potvrđeni novi mandati.

KRVI ĆU VAM SE NAPITI, NE ZA*EBAVAJTE SE SA MNOM! Nogo se opirao i PRETIO POLICIJI!

Kurir, Republika

 - ponedeljak, 3. 8. 2020. u 11:32 0

Nakon što je policija zaustavila u centru Beograda automobil Srđana Noga, koji se sa pejnt-bol opremom zaputio ka Narodnoj skupštini,...

JEŠIĆ NAGAZIO  LUTOVCA: Što ne podržavaš ortaka BOŠKA FAŠISTU?! Tviter obračun

JEŠIĆ NAGAZIO LUTOVCA: Što ne podržavaš ortaka BOŠKA FAŠISTU?! Tviter obračun

 - ponedeljak, 3. 8. 2020. u 11:10 0

Seme razdora i dalje klija u redovima Demokratske stranke.

Vulin: Opremamo vojsku novim domaćim naoružanjem i opremom, OIS je Vučić spasio od raspada!

 - ponedeljak, 3. 8. 2020. u 10:30 0

Ministar odbrane Aleksandar Vulin, gostujući u emisiji "Novo jutro" na TV Pink, odgovarajući na novinarsko pitanje o opremanju naše...

NE ZAUSTAVLJA SE! Nogo spremao HAOS ispred Skupštine, policija kod njega pronašla ORUŽJE

Informer, Republika

 - ponedeljak, 3. 8. 2020. u 10:01 0

Policija je u centru Beograda zaustavila automobil bivšeg poslanika Dveri Srđana Noga koji se zaputio ka Narodnoj skupštini sa gepekom...

(FOTO) CIRKUSANT IZVODI NOVU PREDSTAVU: Saša Radulović SE OBRUKAO ispred Skupštine!

Danas se održavana konstitutivna sednica novog saziva parlamenta, na kojoj će novim poslanicima...