DA LI DA SE VRATIM? Objavljen snimak razgovora mašinovođe voza smrti u Grčkoj sa šefom železničke stanice: Da li su ova pitanja mogla da spreče TRAGEDIJU?!

Autor:

Svet

02.03.2023

07:05

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ovo je razgovor neposredno pre velike nesreće.

DA LI DA SE VRATIM? Objavljen snimak razgovora mašinovođe voza smrti u Grčkoj sa šefom železničke stanice: Da li su ova pitanja mogla da spreče TRAGEDIJU?!

Foto: Tanjug/AP

Najmanje 43 ljudi poginulo je u nesreći koja se dogodila 534 kilometra severno od Atine kada se brzi putnički voz koji je vozio prema Solunu zaleteo u teretni voz koji je dolazio iz suprotnog smera na istoj pruzi, apotom izleteo iz koloseka i zapalio se. 

Preživeli putnici iz brzog voza, u kojem je bilo oko 350 ljudi, rekli su da se sećaju samo da je naglo stao nakon čega je vagone progutala vatra. Mnogi su kroz prozore pobegli od buktinje, a drugi su prilikom sudara izleteli iz i pali do 40 metara dalje. 

Od 72 hospitalizovana putnika, njih 15 je otpušteno, a 57 je i dalje u bolnici, uključujući šest na intenzivnoj nezi.

Akcija izvlačenja ljudi iz olupina vagona nastavlja se i jutros. Lokalne vlasti strahuju da bi broj mrtvih mogao biti veći, budući da pedesetak porodica još nije pronašlo svoje voljene.

Objavljen snimak razgovora mašinovođe i šefa stanice

Jutros je objavljen i audiosnimak dijaloga šefa železničke stanice i mašinovođe neposredno pre sudara sva voza, prenosi Hina.

Vozač: Slušate li, Larisa?

Šef stanice: Slušam. Kod broja 47 prolazite crveni izlazni semafor do novog ulaznog semafora Poros.

Vozač: Basil, Odlazim li?

Šef stanice: Odlazite, odlazite.

Vozač: Otišao.

Šef stanice: Sretno.

Zaposleni železničke stanice: Vasili, da se vratim?

Šef stanice: Ne, ne ovako jer sledi 1564.

Zaposleni železničke stanice: Gotovo, u redu, ostaviću dijagonalno kako jeste.

Prema zvaničnom audio snimku koji je obajvljen radnik železnice je pitao mašinovođu da li treba da vrati skretnicu, da bi se voz vratio u pravi kososek, a šef stanice rekao je da će voz koristiti dijagonalnu prugu, što se i desilo. Međutim, šef stanice je zaboravio da naredi okretanje skretnice, tako da je Intercity otišao u kontra-smer.

Ovo skida sumnju na grešku mašinovođe, jer mašinovođa nije imao razloga da sumnja u naređenja šefa stanice, jer je verovao da se Larisa čula sa kolegama na sledećoj stanici, u Nei Poriu, i verovao je da je pruga slobodna.

Postoje indicije da je tog kobnog utorka postojalo više tehničkih problema, zbog čega su delovi pruge bili povremeno zatvarani.

Šef stanice, nakon što je prvobitno tvrdio da je "zaključao" voz na pravi kolosek "ali nije poslušao sistem", priznao je svoju fatalnu grešku i suočava se sa teškom optužbom za ubistvo iz nehata.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading