"OVO JE VEĆ SFERA ZA PSIHOLOGE I PSIHIJATRE": Belencan o vožnji u kontrasmeru: Autoputevi odlično obeleženi, stručnjaci da objasne ponašanje vozača

Autor:

Vesti

07.09.2023

16:35

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Zlatko Belencan je izjavio i da veliki problem predstavlja pretrčavanje autoputeva i uveren je da prosečno informisana, psihofizički sposobna osoba, zna da se autoput ne pretrčava.

"OVO JE VEĆ SFERA ZA PSIHOLOGE I PSIHIJATRE": Belencan o vožnji u kontrasmeru: Autoputevi odlično obeleženi, stručnjaci da objasne ponašanje vozača

Foto: Tanjug/printscreen

Zlatko Belencan

Autoput je saobraćajnica koji ima najmanje konfliktnih tačaka, a uključno-isključne petlje u čitavoj Srbiji su urađene odlično i sve je urađeno tako da saobraćaj može da se odvija bezbedno, izjavio je danas pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije, pukovnik Zlatko Belencan, navodeći da psiholozi treba da objasni koji je to trenutak odluke da vozač skrene u suprotni tok.

"Ovo je već sfera za psihologe i psihijatre, da vide šta je to što je dovelo do toga da vozači skrenu (u pogrešan smer), jer saobraćajnice su izuzetno dobro urađene, signalizacija je postavljena", rekao je Belencan za Tanjug i objasnio da bi se završilo u suprotnom smeru, treba svesno doneti odluku i nastaviti voziti u pogrešnom smeru.

On je ocenio da snimanje za društvene mreže u toku vožnje negativno utiče na bezbednost u saobraćaja.

"Kada govorimo o društvenim mrežama, one zaista šire nebezbedno učestvovanje u saobraćaju, od toga da se (na mrežama) pokazuje prekoračenje brzina na brzinometru, da (vožnja) dolazi do 200, 240 kilometara na čas, da rade nebezbedne radnje i da se snimaju, kako vozači tako i pešaci", rekao je Belencan.

 

 

On je istakao da je bilo konsultacija sa prekršajnim sudovima u vezi snimaka sa društvenih mreža i još ne postoji mogućnost prekršajnog progona, jer je Zakon o prekršajima decidan u tome koji su uslovi za pokretanje prekršajnog postupka.

"Prvo, mora da se utvrdi mesto izvršenja prekršaja, datum izvršenja prekršaja, zatim da se vidi na kojoj deonici se desio i kolika je zaista bila utvrđena brzina", rekao je Belencan.

Naveo je kao primer da neko objavi snimak sa godinu dana zakašnjenja, pa onda policija ima problem jer ne zna gde je to učinjeno, ko je to mogao da učini, jer se nekad ne vidi vozač, koja je brzina...

Belencan je izjavio da veliki problem predstavlja pretrčavanje autoputeva od strane pešaka, i uveren je da prosečno informisana, psihofizički sposobna osoba, zna da se autoput ne pretrčava.

On je podsetio da korišćenje mobilnog telefona nije dozvoljno vozačima tokom vožnje, ali ni pešacima dok prelaze ulicu na pešačkom prelazu.

"Mobilni telefon odvraća pažnju, kada se razgovara telefonom (u toku vožnje) to je kao da je lice pod dejstvom alkohola, i to preko jednog promila", pojašnjava Belencan.

Na pitanje o tome koliko je vozača i pešaka kažnjeno u saobraćaju u proteklom periodu zbog nepropisnog korišćenja mobilnih telefona u saobraćaju, Belencan je odgovorio da kada policija sprovodi neku akciju, dogodi se da 20 odsto od ukupnog broja otkrivenih prekršaja budu prelasci van pešačkog prelaza i razgovori mobilnim telefonom.

Bonus video:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Đorđe

07.09.2023 19:49

Slabo vi to kontrolišete. U Beogradu 20% ne drži mobilni u ruci dok vozi.