Do keša i preko beba! Dosije o Đilasovoj pljački RTS

AUTOR: Ivana ŽIGIĆ

subota, 31. 8. 2019.| 05:53

12

Verica Barać, koja je godinama bila na čelu Saveta za borbu protiv korupcije, još 2011. obelodanila je dosije u kojem je otkrila da je Dragan Đilas preko svojih privatnih firmi "Dajrekt medija" i "Multikom" oštetio Radio-televiziju Srbiju za 688 miliona dinara.

ST/N. MANDIĆ/RTS/Printscreen
Đilas izvlačio pare preko beba

Na prodaji sekundi reklamnog prostora, kako je navela Baraćeva, firme tadašnjeg gradonačelnika zgrnule su ogroman novac. Iako je predsednica Saveta pisala tadašnjoj vladi i nadležnim institucijama, istraga o aferi "sekunde" nije bila pokrenuta.

Najmanje četvrtina novca za reklame medijima dolazi iz budžeta Srbije, podaci su do kojih je došla Baraćeva i precizirala da Ðilas, koji je tada bio i potpredsednik Demokratske stranke, ima dve firme za medije preko kojih idu kanali za novac i kupovinu reklama i druge uticaje na medije.

Za 688 miliona dinara oštećen javni servis zbog poslova sa Đilasovim firmama

- RTS poverava poslove nezavisnim produkcijama u netransparentnoj proceduri, što izaziva sumnju da pojedine interesne grupe ostvaruju finansijsku korist, čija se vrednost meri desetinama miliona evra - navedeno je u izveštaju saveta.

DO KEŠA PREKO BEBA

Tipičan primer sporne saradnje, kako su apostrofirali, jeste ugovor sa producentskom kućom "NIRA Film&Television Consulting" o serijalu "Vreme je za bebe", producenta Nebojše Garića, koji je suvlasnik "Multikom grupe" zajedno sa Ðilasom.

Preko serijala "Vreme je za bebe" Đilasove firme izvlačile novac od RTS

- Sporne su i vrednosti zaključenih poslova. Pojedine produkcije za emisiju od 30 minuta od RTS dobijaju kao naknadu pravo na reklamno vreme od tri minuta, a neke za slične sadržaje dobijaju nerealno visoke novčane iznose. Najveću naknadu primala je producentska kuća "Emotion production", koja je donedavno bila u suvlasništvu Đilasove "Multikom grupe" - piše u izveštaju.

Ljiljana Smajlović: RTS sve vreme plaćao kaznene poene, ali nije hteo da daje informacije

Novinarka Ljiljana Smajlović za Srpski telegraf kaže da je najspornije to što RTS uopšte nije hteo da daje dokumentaciju u vezi sa tim poslovima kada su im to tražila nadležna tela.

e-stock
Ljiljana Smajlović

- Glavno je to da je RTS sve vreme plaćao kaznene poene, ali nije hteo da daje informacije - istakla je Smajlovićeva.

Kako je rastao profit Đilasovih firmi

printscreen/N1
Na N1 Đilas glumio sirotinju

"Dajrekt medija" (neto dobitak u dinarima)

*2007. - 380.604.000

*2008. - 558.628.000

*2009. - 619.679.000

*2010. - 758.994.000

"Multikom grupa" (neto dobitak u dinarima)

*2008. - 498.432.000

*2009. - 563.130.000

*2010. - 790.216.000

Policija je u sredu privela direktora "Dajrekt medije" Jovana Stojanovića (47), kao i dvoje zaposlenih u marketingu RTS Milicu Đuričić Janjić (61) i Mirjanu Katanić (55). Krivičnom prijavom obuhvaćena je i nekadašnja direktorka u "Dajrekt mediji" Jadranka Drinić (44), koja je u Italiji, gde boravi već duži vremenski period, i za njom je raspisana potraga. Posle saslušanja privedeni su pušteni da se brane sa slobode, a Dragan Đilas, koji juče nije odgovarao na pozive Srpskog telegrafa, odmah je po njihovom privođenju održao konferenciju za novinare ispred Predsedništva Srbije, gde je rekao da je Aleksandar Vučić kriv zbog privođenja njegovih saradnika.

Po epizodi "48 sati svadba" uzimali 12.948 evra

U izveštaju saveta 2011. detaljno se navodi da je najveću finansijsku naknadu po emisiji na RTS primala kuća "Emotion production" za emisiju "48 sati svadba".

- Ugovor o prenosu TV prava između "Emotion production" i RTS predviđa da RTS za prava na emitovanje 104 epizode serijala "48 svadba" isplati "Emotionu" 12.948 evra po epizodi, a kasnije je dodat Aneks o produženju ugovora na još 104 epizode. Dodatno, "Emotion" po ugovoru ima pravo i na reklame i reklamno vreme, što je definisano posebnim ugovorom - napisano je u izveštaju.

Matić: Sve jasno kao dan

Tanjug
Marko Matić

Marko Matić iz "Medijske mreže Antidot" podseća da je i iz ono malo dokumentacije o poslovanju RTS i firmi Dragana Đilasa do koje je savet uspeo da dođe bilo više nego jasno da su njegove firme imale poseban tretman i povlašćeni status u poslovima sa javnim servisom, o čemu su druge firme iz te oblasti mogle samo da sanjaju.

- Šta se krilo iza toga, mislim da je svakome kristalno jasno - konstatovao je Matić.

NAPADNUT AKTIVISTA NAPREDNJAKA! SNS: Nadležni hitno da pronađu nasilnike
NAPADNUT AKTIVISTA NAPREDNJAKA! SNS: Nadležni hitno da pronađu nasilnike
0
(VIDEO) Srbija će biti ispresecana auto-putevima, na redu deonica Ruma-Šabac-Loznica: Nećemo da gledamo u mete, nego u budućnost!
(VIDEO) Srbija će biti ispresecana auto-putevima, na redu deonica Ruma-Šabac-Loznica: Nećemo da gledamo u mete, nego u budućnost!
14

KOMENTARI 12

Buca31. avgust 2019. u 20:17

Kad čovek postane pohlepan i gramziv žrtve su mu nebitne. Ipak pre ili kasnije sve dođe na naplatu!

0 0 Odgovori

Hedona31. avgust 2019. u 22:13

Ustavni sud mora da raspiše kaznu zatvora Draganu Đilas vreme je da odgovara jer je kršio Ustav Republike Srbije.

0 0 Odgovori

vera31. avgust 2019. u 08:59

Ko zna sta ce sve isplivati do kraja??

0 0 Odgovori

goga31. avgust 2019. u 09:27

Na sta su sve spremni samo da dodju ova gospoda definitivno gaze preko mrtvih samo da se dokopaju velike cifre.

0 0 Odgovori

Petko31. avgust 2019. u 10:04

Sada tek krecu da izlaze na svetlost dana Djilasove radnje mutneee...

0 0 Odgovori

vidi sve komentare
Tajni mejlovi Đilasa vode direktno u zatvor?!
Tajni mejlovi Đilasa vode direktno u zatvor?!
9
Afera sekunde: Đilasa otkucao svedok-saradnik
Afera "sekunde": Đilasa otkucao svedok-saradnik
7
Srbija više nije Đilasova prćija! Naprednjaci poslali jasnu poruku lideru SzS
Srbija više nije Đilasova prćija! Naprednjaci poslali jasnu poruku lideru SzS
5
Sergej i Lutovac na zajedničkoj izbornoj listi?
Sergej i Lutovac na zajedničkoj izbornoj listi?
20
  • Na kiosku
    Danas na kioscima

    Samo u Srpskom telegrafu - informacije kojih nema u drugim medijima

    Naslovna za 5. 12. 2019.