SKANDAL! HRVATSKI CARINICI MALTRETIRALI SRBINA NA BOŽIĆ: Oduzeli mu pasoš bez reči, odbijali komunikaciju s njim!

Autor:

Vesti

12.01.2024

16:45

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Hrvatski carinici na graničnom prelazu "Bajakovo", grubom zluoupotrebom svojih ovlašcenja, prekršili su osnovna ljudska prava državljaninu Srbije Saši Živkoviću

SKANDAL! HRVATSKI CARINICI MALTRETIRALI SRBINA NA BOŽIĆ: Oduzeli mu pasoš bez reči, odbijali komunikaciju s njim!

Foto: Tanjug/TANJA VALIČ

Srpski državljanin Saša Živković preživeo je pravi horor na drugi dan Božića! Standardni prelazak graničnog prelaza"Bajakovo" i dolazak kući, pretvorio se u 24-časovnu agoniju, kada su mu hrvatski carinici oduzeli pasoš, odbijajući da daju bilo kakvo objašnjenje, pa je noć morao da provede u automobilu, bez hrane, saznaje Republika.

Živković je 8. januara bio na putu ka Srbiji, a oko 16 časova je bio na graničnom prelazu "Bajakovo". Prijavio je određenu robu za carinjenje, ali su carinski službenici utvrdili da se u njegovom vozilu nalazi i roba- auto delovi: kočione pločice i diskovi, koju je, prema shvatanju carinskih službenika, bio dužan da prijavi na granici između Slovenije i Hrvatske (iako između ove dve zemlje i ne postoji granica tj. zajedno su članice jedinstvene carinske unije). 

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Saši Živkoviću su hrvatski carinici oduzeli pasoš

Carinici su Živkoviću oduzeli pasoš, isprave za vozilo i to bez ikakvog obrazloženja, pravnog osnova i uputstava na koji način treba da postupi sa spornom robom. Nije dobio ni informacije kada će mu lične isprave biti vraćene. Jedina špediterska agencija na ovom graničnom prelazu odbila je da izvrši nepohodne carinske radnje za pomenute auto delove, bez obrazloženja kako dalje da postupa sa spornom robom.

Bez informacija kada će mu biti vraćene lične i putne isprave, ali i o statusu robe, Živković je shvatio da će morati da provede noć ne prešavši granicni prelaz. Pitao je carinske službenike da mu vrate putne isprave kako bi se vratio nazad sa graničnog prelaza, da kupi hranu i prenoći, ali su se oni oglušili o njegov zahtev i poručili mu da može da prenoći u vozilu, a da može da se hrani slatkišima sa automata!  Živkoviću je na ovaj način bila onemogućena sloboda kretanja na neodređeni vremenski period, ali i onemogućen pristup adekvatnoj hrani i prenoćištu, čime se direktno krši pravo na neprikosnovenu zaštitu njegovog ljudskog dostojanstva.

Pošto je noć proveo u vozilu, tek nakon intervencije njegovog advokata, narednog dana mu je izdat prekšajni nalog i zapisnik o uvidu u sadržaj vozila od 9. januara, iako je sporna roba utvrđena dan ranije - 8.januara (za šta postoji i dokaz - „Tax free form", koji je plaćen za ostalu robu 8. januara).

Zbog navedenog maltretiranja Živković je angažovao advokata Igora Isailovića koji je u ime njegovog klijenta predložio da nadležni organi pokrenu adekvatne disciplinske, prekršajne i druge postupke prema postupajućim carinskim službenicima, kao i da ih obaveste o preduzetim merama.

U razgovoru za Republiku, Isailović kaže da je njegov klijent doživeo atipičnu situaciju za bilo koju carinu na svetu, jer carinik nema pravo da vas de facto liši slobode.

Štaviše, službenici Carine Republike Hrvatske su u konkretnom slučaju de facto mom klijentu uskratili pravo na hranu i odmor jer je moj klijent morao da se hrani čokoladama sa automata i da spava u autu!

Foto: Privatna arhiva

Advokat Igor Isailović

- Oni mogu da vas upute kod sudije za prekršaje, ali carina ne može da vas zadrži, ovo je neprihvatljivo, posebno za državu koja se granici sa Srbijom i koja sa Srbijom ima toliku robnu razmenu. To prouzrokuje štetu i njima i nama i stvara ogromno nepoverenje. Nije mi jasno kako je moglo da se desi da oni odlože rešavanje tog problema za skoro 18 sati, a kada sam ja obavio razgovor sa načelnicom carinske ispostave RH Bajakovo, te obavestio da ću inicirati adekvatne postupke protiv svih odgovornih za ovo maltretiranje mog klijenta da se problem rešio u narednih sat vremena. Moj klijent neće odustati i pokrenuće sve postupke kako bi se sprečile ove i slične zloupotrebe onih koji bi trebalo da budu predusretljivi prema putnicima. O navedenom incidentu smo obavestili i našu ambasadu u Republici Hrvatskoj - naveo je Isailović. 

Pitanja su poslata ambasadi Srbije u Zagrebu i ambasadi Hrvatske u Beogradu, ali odgovori nisu stigli do objavljivanja teksta. Odgovori na pitanjasu izostali i od Uprave carina Srbije. 
 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Nikola

13.01.2024 12:27

To je slučaj kada iskompleksirani bilmezi dobiju neko nazovi ovlašćenje a onda svoje frustracije leče na drugom. Bio sam i ja na tom prelazu poslom na žalost i toliko su bezobrazni da nije bilo druge nego da se prepirem sa njima. Meni malo više treba da se iznerviram ali da su prešli moju liniju verovatno bi im se vratio sa bombom..