KO ĆE DA NAS OBUČAVA? Nezadovoljni instruktori spas traže u inostranstvu
Zbog malih zarada, ali i preoštre kaznene politike, postoji opasnost da naše vozače neće imati ko da obučava. Naši sagovornici tvrde da teško mogu da ostvare normu od 200 časova mesečno.
Foto: pixabay.comNa sticanje vozačke dozvole u Srbiji čekaće se i duže od sadašnjih "nekoliko meseci" jer pored nedostatka ispitivača, ako se ništa ubrzo ne promeni, auto-škole će imati i manjak instruktora.
- Od svakog časa koji održim dobijem 300 dinara. Da bih zaradio 50.000-60.000 dinara moram da vozim najmanje 200 časova, što je praktično neizvodljivo - jada se "Novostima" Marko T. iz jedne od beogradskih auto-škola.
- Pri tome, za svaku sitnicu, i najmanju grešku koju upišem u "knjigu rada", ili ako na primer imam i minut manje od 11 sati odmora, saobraćajna policija, koja je non-stop u kontroli, piše mi kaznu.
Foto: pixabay.comOn objašnjava da su kazne nesrazmerno velike. Instruktor za bilo koju, čak i najsitniju grešku, nehotično pogrešno upisano vreme na primer, plaća 10.000 dinara.
- Za taj prekršaj odgovorno lice u auto-školi mora da plati kaznu od 20.000, a auto-škola najmanje 100.000 dinara - kaže sagovornik.
VIŠE CENE NISU REŠENjEIAKO je jedan broj auto-škola krajem prošle godine podigao cenu obuke, nekoliko vlasnika beogradskih auto-škola kaže da "to nije rešenje". - Obuka je za džep prosečnog kandidata i sada previsoka - kažu oni za "Novosti". - Rešenje bi bilo kada bi nam država kroz poresku politiku priznala kupovinu automobila kao nabavku osnovnih sredstava za rad. |
- Dve kazne i ode licenca.
I vlasnici auto-škola kažu da su svesni da će vrlo verovatno ostati bez velikog broja instruktora, a sada ih ima nešto više od 4.700 u celoj Srbiji, ne samo zbog toga što su slabo plaćeni već i zbog novih propisa.
- Svi koji imaju C kategoriju, a u to se ubraja i većina instruktora vožnje, ove godine će po automatizmu, zbog odredaba novog Zakona o saobraćaju, dobiti licencu profesionalnog vozača sa kojom bez problema mogu da odu u inostranstvo i voze kamion - kaže jedan od vlasnika auto-škole sa kojim smo razgovarali.
- Razlika u plati, ali i u uslovima rada je ogromna i jasno je da mi tu utakmicu ne možemo da dobijemo
On objašnjava i da se do licence teško stiže, potrebno je da se prvo završi srednja saobraćajna škola, a zatim treba da se stekne i peti stepen "vozač instruktor".
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.

Komentari (0)