Tjurdenjev: NIS započeo digitalnu transformaciju u svim biznis oblastima

Autor: Republika

Vesti

05.03.2019

20:41

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Generalni direktor NIS-a Kiril Tjurdenjev rekao je večeras na Kopaonik biznis forumu da je ta kompanija započela proces digitalne transformacije kako bi ostala konkurentna na tržištu budući da posluje u vremenu brzih tehnoloških promena i povećanih očekivanja potrošača.

RepublikaFoto: Promo foto
Panel NIS na Kopaoniku

Tjurdenjev je na panelu NIS-a pod nazivom "Energetska industrija i digitalizacija - izazovi i prilike“ rekao da je digitalizacija proces koji ima veliki uticaj na energetsku industriju i da zato NIS sa velikom pažnjom prati ovaj proces i planira projekte kako bi odgovorio na sve izazove.

Prema njegovim rečima, proces digitalne transformacije u NIS-u je započet, a očekivanja od ovog procesa su da, najpre, stvori nove vrednosti za akcionare, smanji troškove i poveća profit.

On je dodao da je veoma važna i izmena korporativne kulture i načina razmišljanja u procesu digitalne transformacije, jer se na kraju sve svodi na ljude i vrednosti.

RepublikaFoto: Promo foto

Prema njegovim rečima, naftna industrija je konzervativna i po svojoj prirodi nešto sporije sprovodi digitalnu transformaciju od industrija kojima je to lakše da sprovodu, poput telekomunikacionih kompanija, medija i bankarskog sektora.

- Ali, digitalizacije je realnost i svi u našoj industriji idu u tom pravcu. U NIS-u već vidimo neke rezultate tog procesa, ali to je tek početak - rekao je Tjurdenjev.

- Identifikovali smo 60 inicijativa na nivou cele kompanije, od kojih smo 10 pretočili u specifične projekte, i to u svim biznim oblastima. Neki se odnose na istraživanje i proizvodnju nafte i gasa, neki na preradu nafte, dok su drugi projekti namenjeni krajnjim potrošačima - rekao je Tjurdenjev i dodao da će NIS ove projekte koristiti kako bi, u krajnjoj instanci, povećao svoju konkurentnost i odgovorio na zahteve potrošača.

RepublikaFoto: Promo foto

Miloš Milisavljević, osnivač i direktor kompanije Strawberry energy, koji je bio moderator panela, rekao je da je digitalizacija "velika sila koja se ne može zaobići“, tako da će i tradicionalne kompanije morati brzo da se prilagođavaju ovom procesu kako bi ostale konkurentne.

Milisavljević je istakao da veliki broj startap kompanija svojim inovativnim rešenjima utiče na jačanje konkurencije i zauzeo se za bližu saradnju velikih kompanija i startap zajednice, kao i za poreske olakšice onim kompanijama i pojedincima koji ulažu u startape.

 

Kuzma: Nedostatak kadrova

Tanja Kuzman, menadžer za startap i korporativne inovacije kompanije "PricewaterhouseCoopers“, ocenila je na panelu kompanije NIS da živimo u vremenu u kome će "promene biti jedina konstanta“.

Ona je rekla da zbog te činjenice velike kompanije treba da se oslobode straha od neuspeha inovativnih projekata i odlučnije krenu u proces digitalizacije. Tanja Kuzman je govorila i o potrebi da se obrazovni sistem prilagodi savremenim trendovima.

- Najveća briga za direktore kompanija je nedostatak kadrova koji poseduju znanja potrebna za promenu modernih tehnologija - rekla je ona i dodala da se u srpskom obrazovnom sistemu u poslednjim godinama mnogo toga promenilo nabolje po ovom pitanju.

Đurđević: Iskoristiti šansu

Nebojša Đurđević, generalni direktor "Digitalne inicijative“ ocenio je da je u Srbiji, kako bi iskoristila šanse koje donosi proces digitalizacije, potrebno mnogo više ulaganja u digitalne tehnologije i njihovu primenu u svim industrijama i dodao da se trenutno u Srbiji ulaže pet puta manje nego u razvijenim ekonomijama.

- Očekivanje je da naše kompanije ulažu više u tehnologije koje potrošači očekuju. Digitalizacija je proces koji pruža priliku kompanijama da se menjaju kroz inovativnost. Naše kompanije treba da iskoriste tu šansu - rekao je on.

Đurđević je pohvalio srpski obrazovni sistem i činjenicu da je od petog razreda obavezno učenje osnova programiranja, ali je naveo da i zakonski okvir u našoj zemlji treba da prati savremena kretanja i motiviše dalji razvoj novih tehnologija i startap zajednice.

- Ulaganje u inovacije je mogućnost da se promeni situacija na tržištu. Status kvo ne postoji, već postoje samo dobitnici i gubitnici. Neke kompanije proces digitalizacije mogu da iskoriste da stvore dodatne vrednosti i postanu globalno konkurentne, dok druge mogu da ostanu marginalizovane. Bitno je da to kompanije u Srbiji što pre razumeju - rekao je Đurđević.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading