Skandalozna reklama: Voda voda uvredila sve žene

Autor:

Vesti

15.05.2019

03:53

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

"Topla činim čuda, 27 stepeni na izvoru..." Uz navedenu poruku, pisanu kao za hotlajn, i fotografiju atraktivne golišave devojke, kompanija "Vodavoda" reklamira svoju vodavodu na bilbordima širom Srbije.

RepublikaFoto: Printskrin
SKANDAL: Pažnju su izazvali, ali po koju cenu...

Na prvi pogled mogli biste da zamislite razna "čuda" koja devojka čini s flašicom, pa je ova reklama postala predmet osude na društvenim mrežama, gde joj se masovno lepe epiteti poput seksistička, neukusna... Zaštitnici ženskih prava i sagovornici našeg lista takođe smatraju da je degutantnim načinom komunikacije "Vodavoda" žene u Srbiji direktno uvredila, diskriminisala i svrstala u seksualne objekte.

NAZOVI KREATIVNOST

Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović rekla je za Srpski telegraf da je ovakav način reklamiranja uvredljiv za sve žene u Srbiji, kao i da ga vrlo oštro osuđuje.

Poverenica Brankica Janković: Na ovom reklamnom panou žena se tretira kao roba

Foto: Tanjug/D. KUJUNDŽIĆ
Zorana Mihajlović

- Takav način komunikacije vređa žene i doprinosi širenju seksističkih komentara, protiv kojih moramo da se borimo ukoliko želimo da živimo u modernom društvu, u kojem svi imaju jednaka prava i poštovanje - navela je Mihajlovićeva.

Odgovor kompanije: To je nesporazum

Iz kompanije "Vodavoda" navode da im nije bila namera da devojku u reklami iskoriste u seksualnoj konotaciji:

- U kampanji, u prvoj fazi, učestvuju tri devojke i jedan momak. Oni se pojavljuju tokom cele kampanje na različitim medijima, kako pojedinačno tako i grupno. Nikako nam nije bila namera da žene ili muškarce upotrebimo u seksualnoj konotaciji ili bilo kojoj drugoj osim kao promocija ideje tople "vodavode", koja izvire na 27 stepeni. Verujemo da će taj nemili nesporazum nestati kad vidite celu kampanju.

Ministarka, inače i predsednica Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, nastavlja u istom tonu:

- Predrasude i stereotipi, duboko ukorenjeni u zajednici, dalje nas vode u nerazumevanje, neslaganje i nasilje. Budimo svesni svoje odgovornosti u tom procesu, da svojim postupcima doprinesemo njihovom rušenju, umesto daljem podstrekavanju.

Foto: Tanjug/T. VALIČ
Brankica Janković

Ovakva "kreativnost" u neukusnoj reklamnoj kampanji je nedopustiva i zakonom zabranjena, smatra poverenica za zaštitu ravnopravnosti Brankica Janković.

Ministarka Zorana Mihajlović: Ovom reklamom žena je svedena na objekat, sa otvoreno seksističkom porukom

- Ovom reklamom žena je svedena na objekat, sa otvoreno seksističkom porukom, čime se omalovažavaju sve žene i vređa njihovo dostojanstvo, a uz to se na ovaj način samo dodatno podržavaju već dovoljno rasprostranjeni rodni stereotipi - rekla je Jankovićeva.

Foto: Tanjug

SVE ZBOG PROFITA

Na bilbordu se nalazi jedna u nizu od reklama na našem tržištu koje koriste seksistički i diskriminatorni diskurs kako bi privukle pažnju, a sve to u službi jednog cilja, da kompanija ostvari što veći profit, zaključila je i Sanja Pavlović, aktivistkinja Autonomnog ženskog centra.

- Na ovom reklamnom panou žena se predstavlja kao objekat kojem se daju svojstva same robe, odnosno proizvoda koji se reklamira. Konkretna fotografija, pored toga što prikazuje golo žensko telo, koje se najčešće koristi za privlačenje pažnje, sadrži i tekst kojim se ženama pripisuju određeni atributi, u ovom slučaju toplina - objasnila je ona.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading