HAOS NA AERODROMIMA ŠIROM SVETA: Kasne letovi, nestaje prtljag, nema dovoljno radnika ni posade!

Autor:

Svet

24.08.2022

08:24

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Beskonačni redovi zbog kojih se propuštaju letovi, na "tone" kofera koji čekaju da prođu čekiranje, kao i da budu pokupljeni, zaposleni koji sluđeno trče po aerodromima, dok su turisti u potpunoj neverici, ovo je svakodnevni prizor na aerodromima širom sveta.

HAOS NA AERODROMIMA ŠIROM SVETA: Kasne letovi, nestaje prtljag, nema dovoljno radnika ni posade!

Foto: Shuterstock, Pixabay

Kako piše britanski Gardijan, posledice koje je pandemija koronavirusa ostavila u svim segmentima društva, iz dana u dan postaju sve izraženije.

Kada se tome dodaju i poskupljenja energenata prouzrokovana sankcijama uvedenim Ruskoj Federaciji od strane vodećih zemalja Zapada, jasno je da potpuni metež nije mogao izostati i na aerodromima u najrazvijenijim delovima sveta. 

Kako navodi poznati britanski medij, pre nekoliko dana nacionalna aviokompanija "Britiš ervejz" objavila je novu seriju otkazivanja letova, po kojoj se čak 10.000 letova od i ka aerodromu Hitrou moraju "izbaciti", kako bi se rad aerodroma prilagodio nedostatku osoblja.

Foto: Tanjug/AP

 

Ova odluka avioprevoznika, da smanji red vožnje na kratkim relacijama za 8 odsto, dolazi nakon što je londonski aerodrom produžio letnju granicu od 100.000 putnika dnevno za još šest nedelja do kraja oktobra i zatražio od avio-kompanija da prodaju manje letova - navode se u članku Gardijana.

Ništa bolja situacija nije ni na aerodromu u Frankfurtu u Nemačkoj, koji je pre mesec dana bio krcat turistima koji su pokušavali da izdejstvuju let, budući da je organizovan štrajk upozorenja zemaljskog osoblja zaposlenih u Lufthanzi.

Zbog toga je bilo otkazano 678 letova iz Frankfurta i 345 iz Minhena, što je pogodilo oko 144.000 putnika, od kojih mnogi nisu mogli da dobiju neki zamenski let s obzirom na to da su svi avioni koji lete idućih dana već bili rasprodani.

IZUZETAK NAPLATE

U slučaju kašnjenja, avio-kompanija koja obavlja let mora obavezno kompenzovati svoje putnike ukoliko ne dokaže da je kašnjenje leta uzrokovano vanrednim okolnostima koje su izvan njene kontrole.

Foto: Tanjug/AP

 

Kako bi izbegle dodatne rashode vezane za isplatu naknade štete, avio-kompanije često obrazlažu kašnjenje svojih letova vanrednim okolnostima i u slučajevima kada je uzrok za to različit.

- Zato je izuzetno teško da putnici sami brane svoja prava i obezbede naknadu štete koju zaslužuju - piše Skaj rifand.

U skladu s Evropskom Uredbom 261/04, avio-kompanije nisu dužne isplaćivati naknade štete putnicima u slučaju kašnjenja leta ukoliko je kašnjenje uzrokovano „vanrednim okolnostima".

To označava da putnici nemaju pravo na naknadu štete kada je sprečavanje kašnjenja bilo izvan mogućnosti avio-prevoznika.

Vanrednim okolnostima smatraju se:

- Nevreme (uključujući oluje, grad, slabu vidljivost)
- Štrajk osoblja na aerodromu
- Sudar s pticom
- Instrukcije kontrolnog tornja
- Politički i/ili građanski neredi

Komentari (0)

Loading