DECA GINU JER NE ZNAJU DA PRI SUDARU TRPE UDARAC KAO DA SU PALI SA 10 METARA VISINE: Damir Okanović oštro o saobraćajnim nesrećama u kojima sve češće ginu MLADI!

Autor:

Hronika

17.10.2023

19:12

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Prema rečima stručnjaka, u prethodnih pet godina na srpskim putevima poginulo je čak 506 mladih osoba.

DECA GINU JER NE ZNAJU DA PRI SUDARU TRPE UDARAC KAO DA SU PALI SA 10 METARA VISINE: Damir Okanović oštro o saobraćajnim nesrećama u kojima sve češće ginu MLADI!

Foto: Tanjug/Jadranka Ilić, Shutterstock

Slučaj dve saobraćajne nesreće u kojoj su u nedelju poginule tri osobe u okolini Šapca, na identičan način, otvorile su Pandorinu kutiju i još jednom pokrenuli pitanje koliko su mladi edukovani o saobraćaju. Podaci pokazuju da su nezgode vodeći uzrok stradanja mladih, uzevši u obzir samoubistva, oboljenja, narkomaniju, nasilje i ostale uzročnike.

U dve gotovo identične saobraćajne nesreće u okolini Šapca nastradla su dvojica mladića i Radiša P. (48), dok je njegova ćerka Danijela (18) sa teškim povredama prevezena u Beograd, a zajednički imenilac ove dve tragedije jeste da su oba vozača bili mladi ljudi bez vozačkih dozvola.

Prva nesreća dogodila se u nedelju, 15. oktobra, u ranim jutarnjim satima kada je automobil BMW sleteo sa puta i nakon toga se bočno zakucao u drvo. Prilikom udesa Radiša P, koji je sedeo na suvozačevom mestu, nastradao je na licu mesta, dok je njegova ćerka (18) zadobila teške povrede opasne po život.

Republika

Foto: Facebook/Printscreen/Покренимо Мачву

 

Vozilom je u trenutku nesreće upravljala tek punoletna Danijela P. koja nije imala vozačku dozvolu. Nakon udarca vozilo je gotovo prepolovljeno i potpuno uništeno. Za sada nije poznat uzrok nesreće premda se sumnja da je u pitanju bila brzina.

Drugovi zajedno otišli u smrt

Istog dana, samo u večernjim satima, dvojica mladića Igor P. (24) i David A. (20) nastradali su, na gotovo isti način, kada je automobil velikom brzinom izgubio kontrolu i izleteo sa puta. Igor P. nastradao je na licu mesta, dok je David A. sa znakovima života izvučen iz automobila.

Republika

Foto: Facebook

 

Nažalost i drugi mladić je preminuo na putu do bolnice, a kako su preneli mediji, vozač je od siline udarca ispao iz vozila, dok je mlađi ostao zaglavljen u olupini automobila. Vozač automobila Igor P. nije imao vozačku dozvolu, a u momentu kada se desila nesreća išao je ka Šapcu.

506 mladih poginulo za pet godina

Prema rečima stručnjaka, u prethodnih pet godina na srpskim putevima poginulo je čak 506 mladih osoba, dok je 28.605 povređeno, a to postavlja saobraćajne nezgode kao vodeći uzrok smrti mladih u Srbiji, uzeviši u obzir oboljenja, samoubistva, narkomaniju, nasilje i ostale uzročnike.

Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, ispričao je za medije da iako je stradanje mladih prepoznato kao jedan od najvećih problema u oblasti bezbednosti saobraćaja, u našoj državi nije se pristupilo rešavanju tog problema na odgovarajući način.

- Pojedine mere koje je država preduzela poput uvođenja određenih ograničenja za mlade vozače, nisu dovoljne. Ključna mera jeste uvođenje kvalitetnog sistema saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja u vrtiće, u osnovne i u srednje škole i gimnazije - navodi Okanović. Ističe da su mladi koji nastradaju prilikom saobraćajnih nesreća na našim putevima prethodno proveli dugi niz godina u školskim klupama, ali da je najveći problem to što nisu dobili znanje koje im je bilo neophodno i koje bi moglo da im spase život.

- U našim osnovnim školama postoji izvestan broj lekcija u vezi sa saobraćajem, ali je samo deo tog gradiva posvećen bezbednosti saobraćaja. Deca tako uče definiciju saobraćaja, podelu saobraćaja na kopneni, vazdušni, vodni, kosmički, poštanski i informacioni saobraćaj, ali ne uče kako da pravilno upotrebljavaju dečije sedište - napominje on.

Republika

Foto: RTS/printscreen

 

Damir ističe da u sedmom razredu osnovne škole deca uče saobraćajna sredstva, ali ih niko nije naučio koliki je zaustavni put automobila koji se kreće svega 50 kilometara na čas. U srednjim školama o bezbednosti saobraćaja ne uči se ništa, osim u saobraćajnim.

„Trpe udarac kao da su pali sa 10. sprata“

- Imamo situaciju da nam za volan sedaju klinci koji znaju šta znači crveni čika, a šta zeleni, ali ne znaju da ako nemaju vezan pojas, pri sudaru od 50 km/č, trpe udarac kao da su pali sa 10 metara visine - naglašava Okanović.

Napominje da je sistem obuke vozača u auto-školama daleko od dobrog, ali da se bezbedan vozač stvara od malih nogu, a ne onda kada upiše časove vožnje.

- Ono što takođe nedostaje jesu snažne i delotvorne medijske kampanje, koje treba da izgrade pravilne stavove mladih učesnika u saobraćaju. Agencija za bezbednost saobraćaja sprovodi određene preventivne aktivnosti ka mladima, ali te aktivnosti su veoma ograničenog dometa i sa vrlo upitnom delotvornošću - zaključuje.

Okanović za medije završava da je sumorna statistika koju je naveo na početku, rezultat upravo nezainteresovanosti odnosno nedelotvornosti subjekata koji su nadležni i odgovorni za prevenciju stradanja mladih u saobraćaju.

MUP izneo zabrinjavajuće podatke

 

 

Ministarstvo unutrašnjih poslova podelilo je na svom instagram profilu video snimak sa mesta raznih nesreća koje su se dogodile na putevima Srbije, u kojem su istakli da čak 25 posto mladih koji su nastradali u saobraćaju nije imalo položen vozači ispit.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading