RADIOAKTIVNI TANJIRI I VEVERICE U PINK SOBAMA! Šokantna ispovest stanodavaca u Srbiji o stanarima iz pakla koji su im UNIŠTILI ŽIVCE I NEKRETNINE!
Stanodavci otkrili najluđe situacije sa stanarima.
Foto: shutterstock/trekandshoot, freepik
Otvoreno pitanje o neobičnim situacijama tokom izdavanja stanova donelo je i najzanimljivije odgovore u jednoj anketi, a pojedini primeri iz prakse posebno su privukli pažnju. Izdvojeno je nekoliko slučajeva koji su stanodavcima ostali u pamćenju kao posebno neobični.
Među njima su se našli zakupac koji je tvrdio da su stari tanjiri u stanu radioaktivni i zahtevao njihovo uklanjanje, zatim stan koji je bez saglasnosti vlasnika okrečen u pink boju, kao i slučajevi podzakupa u kojima su stanovi dalje izdavani trećim licima bez znanja stanodavca. Zabeleženi su i primeri kućnih ljubimaca koji nisu bili deo dogovora, od zeca i veverice do egzotičnih životinja, kao i neobično otkriće svežnja sa više od 200 ključeva pronađenog u odvodu nakon iseljenja.
Iako ovi primeri deluju kao anegdote, oni jasno pokazuju da kada pravila i obaveze nisu precizno definisani, prostor za iznenađenja postaje znatno veći.
Iskustva iz ankete portala 4zida ukazuju da uspešno izdavanje ne zavisi od sreće, već od dobre pripreme. Jasna komunikacija, realna očekivanja, dokumentovano stanje stana i precizan dogovor pre useljenja najčešće prave razliku između korektnog odnosa i problema. Za stanodavce to znači manji rizik, a za zakupce jasnija pravila i stabilniji odnos.
U Srbiji ne postoji posebno udruženje koje se bavi pravima stanodavaca i zakupaca, a Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača Efektiva ističe za Biznis Kurir da je najbolje da se odnosi između njih urede ugovorom.
- Što se tiče poštovanja zakonskih propisa trebalo bi i jedni i drugi da ih se pridržavaju i da svoja prava i obaveze definišu ugovorom. Sve što je ugovor detaljniji i precizniji poštovanje tih prava kasnije će biti lakše. Ono što dovede do toga da neko ponašanje ili stanodavca ili zakupca dovede do toga da se drugoj strani napravi šteta dobrim ugovorom se može predvideti i naknada te štete. To sprečava ugovorne strane da se ponašaju vanstandardno i suprotno od uobičajenog i normalnog ponašanja. Ako se ugovorom definiše da će stanodavac uzeti depozit on od njega može naplatiti štetu koju je zakupac napravio - ističe Gavrilović.
Iako vlasnici stanova ne mogu na prvi pogled da procene kakvi su ljudi koji se javljaju na oglase, Gavrilović smatra da ipak postoje načini da se stekne jasnija slika o potencijalnim zakupcima.
- Ja bih pitao gde i u kojoj firmi rade, na kojoj poziciji i koliko dugo, gde su pre toga živeli i koliko dugo. Ako se kroz razgovor utvrdi da neko često menja stanove onda tu postoji neki problem. Sa druge strane ako je neko negde stanovao tri godine to znači da je ta osoba u redu, što se ne bi moglo reći za one koji za godinu dana tri puta promene stan - zaključuje Gavrilović.
Izvor: 4zida/Kurir Bizns/Republika/N.A.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)