RADOVI KAKVI NISU VIĐENI DECENIJAMA: Beograd dobija potpuno novi izgled, Savski most i veliki tunel menjaju lice grada
Beograd dobija potpuno novi izgled, investicija velika kao nekada Gazela i Terazijski tunel.
Foto: Wikimedia
Gradski menadžer Miroslav Čučković najavio je da Beograd ulazi u novi, veliki investicioni ciklus, uporediv sa otvaranjem mosta Gazela, Mostarske petlje i Terazijskog tunela pre 50 godina.
Kako je naveo, ključni projekti koji će gradu dati "potpuno novo lice" jesu izgradnja metroa, novog mosta preko Save i tunela koji će spojiti Ekonomski fakultet i Bulevar despota Stefana, a sve u sklopu priprema za međunarodnu izložbu Ekspo 2027. godine.
Gradski menadžer Miroslav Čučković je rekao za RTS da Grad Beograd ima priliku da ponovi investicioni ciklus poput onog kada su u prestonici u jednom danu otvoreni most Gazela, Mostarska petlja i Terazijski tunel.

Foto: Republika
Kako je rekao, to će se ponoviti izgradnjom metroa, novog mosta preko Save, tunela između Ekonomskog fakulteta i Bulevara despota Stefana, završetkom projekta Ekspa i međunarodnom izložbom koja će biti održana 2027. godine, kao i prugom od Zemuna do Surčina.
- Imamo potpuno novo lice Beograda. Podsetiću, u protekle dve godine otvorena je potpuno nova autobuska stanica i nova železnička stanica. S obzirom na to da je za naredni vek i broj putnika i broj potreba daleko veći nego što je bilo u ono doba kada su ti stari objekti otvarani-naveo je Čučković.
"Novi savski most biće tri puta veći od starog"
Govoreći o novom mostu preko Save, Čučković je naveo da će novi most biti tri puta veći od Starog savskog mosta koji je uklonjen, a da je polovina čelične konstrukcije koja se proizvodi u Kini već stigla na gradilište.
Naglasio je da će novi most imati dva stuba u vodi, čime će se olakšati i plovidba Savom, ali i nezavisnu tramvajsku bašticu.
- Ta buduća kičma Beograda, kako je Šapić zove 'mali metro', biće praktično veza Mirijeva, Karaburme, Višnjičke banje, kompletne leve obale Dunava sa Zemunom i Novim Beogradom i to samo za nekoliko minuta, ispod centra grada. Trideset linija javnog gradskog prevoza će moći da se izmesti iz centra grada, zagađenje u centru grada će biti manje - objasnio je Čučković.
Čučković je istakao da su iz Kine poručene i nove železničke kompozicije koje će saobraćati od Ekspa do centra grada.
Foto: Tanjug/Bojan Stekić

"Krtice" za metro sa kopanjem kreću iz dva pravca
Govoreći o izgradnji metroa, Čučković je rekao da takozvane "krtice" za kopanje tunelskih cevi metroa stižu u Beograd u prvoj polovini sledeće godine i da će 2026. godina biti zapamćena u istoriji Beograda.
- Krenućemo iz dva pravca – od Pančevačkog mosta i iz pravca Železnika ka Sajmu gde ćemo dobiti taj prvi nezavisni šinski sistem pod zemljom - naveo je Čučković.
Naveo je da će se tokom sledeće godine početi i sa kopanjem metro stanica, a da će se sa radovima najpre započeti u Žarkovu i na Čukaričkoj padini, a iz pravca Pančevačkog mosta radiće se na stanicama Skadarlija i Trg Republike.
BONUS VIDEO
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)