NISTE NI SVESNI ŠTA ZAPRAVO TRAŽE OD VAS! Evo šta u oglasima za posao zapravo znače fraze "dinamičan tim" i "izazovno okruženje"
Bežite ako vidite ove fraze.
Foto: x/@StopAntisemites
Britanski preduzetnik Ben Askins upozorava kandidate da budu oprezni prilikom čitanja naizgled privlačnih oglasa za posao jer se upravo iza njih često kriju znakovi upozorenja na toksično radno okruženje.
Fraze poput "dinamičan tim“ ili "rad u izazovnom okruženju“ mogu lepo zvučati, ali u praksi neretko znače preopterećenje poslom, loše rukovođenje ili manjak poštovanja prema zaposlenima. Askins, koji se već godinama bavi proučavanjem korporativne kulture i ponašanja menadžera, izdvaja četiri ključna signala u opisu posla koji bi svakom kandidatu trebalo da upale lampicu za uzbunu.
Suosnivač londonske kompanije Gaia, a ranije i marketinške agencije Verb Brands (prodate 2022. godine firmi Croud), Askins je nedavno objavio knjigu "Moj šef je idiot: Strategije za upravljanje i napredak na bilo kom radnom mestu“, koja se pojavila 30. septembra.
Prema njegovim rečima, prilikom čitanja oglasa za posao treba obratiti pažnju na sledeće:
- preterano korišćenje zbunjujućeg korporativnog žargona,
- izostanak informacija o visini plate ili rasponu zarade,
- nejasno definisana očekivanja od zaposlenog,
- prikazivanje zakonskih obaveza kao beneficija za zaposlene.
Askins naglašava da prisustvo jednog od ovih elemenata ne mora automatski značiti da je poslodavac problematičan, ali svakako zahteva oprez.
- Ako kompanija ne želi da ima jasan opis posla, to može značiti samo dve stvari - ili je nepažljiva u poslovanju, što je znak za uzbunu, ili ne razume radnu poziciju za koju je raspisala konkurs, što je problem, jer ćete kao zaposleni imati promenljive zadatke i teže ćete ostvariti uspeh – objašnjava Askins.
Posebno upozorava na upotrebu praznih, neodređenih fraza.
- Gomila nejasnih, praznih poslovnih izraza poput "Tražimo kandidata koji nas može podići na viši nivo“ ili "Ako ste neko ko razmišlja izvan okvira, ovaj posao je za vas“. Svaka izjava koja se može tumačiti na više načina trebalo bi da vam bude signal da postavite više pitanja nego što dobijate odgovora – kaže Askins.
Ako u oglasu izostaju jasni podaci o plati, ciljevima ili očekivanjima, a ono što zakon nalaže prikazuje se kao privilegija, i to bi, prema Askinsu, trebalo da bude alarm.
– To nije nešto što treba da zaslužite, već obaveza koja proističe iz zakona. Trebalo bi da možete vrlo jasno da razumete šta se od vas na poslu očekuje – dodaje on.
Na kraju savetuje kandidate da, kada suzite izbor ponuda koje vam deluju privlačno, pre intervjua jasno odredite svoje pregovaračke i nepregovaračke tačke – od visine plate do stepena fleksibilnosti na radnom mestu.
Izvor: Kurir Biznis/CNBC/Republika/M.A.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)