NEMOJTE DA BUDE MAČKA U DŽAKU! Pazite na ove stvari prilikom kupovine polovnih automobila

Biznis

27.09.2025

14:09

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Neki modeli su naglo izgubili na vrednosti, a mnogi ne znaju.

NEMOJTE DA BUDE MAČKA U DŽAKU! Pazite na ove stvari prilikom kupovine polovnih automobila

Foto: youtube.com/ RTS Sajt - Zvanični kanal

Cene nikad veće za polovna vozila/Ilustracija

Tržište polovnih automobila u Nemačkoj beleži stabilan rast, ali električna vozila (EV) suočavaju se s ozbiljnim izazovima.

Iako je broj registrovanih električnih automobila u prvom kvartalu povećan gotovo 61 odsto, njihov udeo u ukupnoj ponudi polovnih modela iznosi tek oko tri odsto.

Problem koji se najviše ističe jeste nagli i neočekivano veliki pad vrednosti nakon isteka ugovora o lizingu.

Brzi gubitak vrednosti električnih automobila

U Evropskoj uniji proizvođači moraju do 2027. da značajno smanje ukupne emisije CO2 svojih modela, što je usmerilo njihovu pažnju na potpunu elektrifikaciju ponude.

Međutim, iako se očekivalo da će električni automobili gubiti vrednost brže od vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, ispostavilo se da su gubici veći nego što se prvobitno predviđalo.

Kao ilustracija problema navodi se slučaj Audi e-tron Sportback-a. Model koji je pre samo tri godine koštao preko 86.700 evra, danas se na tržištu polovnih automobila može kupiti za manje od 38.000 evra.

To je posledica činjenice da se veliki broj vozila prve generacije, proizvedenih 2021. i 2022, vraća na tržište po isteku lizing ugovora.

Prema analizama, prosečan pad vrednosti električnog automobila iznosi oko 6.400 evra više u poređenju s modelom sa benzinskim motorom. Ovakvi rezultati najviše pogađaju lizing kompanije i proizvođače jer su upravo oni preuzeli rizik finansijskih gubitaka.

Slaba potražnja i višeciklusni model kao rešenje

Nedovoljna potražnja među privatnim kupcima, kao i smanjeno interesovanje kompanija koje se bave rentiranjem automobila dodatno pogoršavaju situaciju.

Mnogi električni modeli stoje mesecima neprodati, što povećava troškove i stvara pritisak na industriju. Stručnjaci predviđaju da će problem postati još izraženiji jer se tek očekuje talas vraćanja vozila s isteklim lizingom.

Kao moguće rešenje, predlaže se da proizvođači i lizing kuće zadrže vozila u svom vlasništvu i ponude ih ponovo na tržištu kroz povoljnije lizing aranžmane ili pretplatničke modele.

Ovakav višeciklusni pristup omogućava produženo korišćenje automobila, smanjuje gubitke i daje mogućnost da se vozila recikliraju i povrate vredne sirovine.

Za sada, ostaje neizvesno kako će se tržište polovnih električnih automobila u Nemačkoj razvijati, ali je jasno da je pred proizvođačima i lizing kompanijama veliki izazov - pronaći balans između ekonomskih gubitaka i zelenih ciljeva koje nameće Evropska unija.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading