ČETIRI RADNA DANA - APSLOUTNI HIT U UJEDINJENOM KRALJEVSTVU! Grupa britanskih firmi testirala četvorodnevnu radnu nedelju: Poznato koliko će sedmično raditi ubuduće!


IZVOR: Republika - 23.02.2024 | 11:41


Najmanje 89 odsto ovih kompanija je i nakon istraživanja zadržalo takav način rada, dok je njih 51 odsto četvorodnevnu radnu nedelju pretvorilo u stalni način poslovanja.

Foto: Shutterstok
ČETIRI RADNA DANA - APSLOUTNI HIT U UJEDINJENOM KRALJEVSTVU! Grupa britanskih firmi testirala četvorodnevnu radnu nedelju: Poznato koliko će sedmično raditi ubuduće!

Projekat sa četvorodnevnom radnom nedeljom u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazao se kao apsolutni hit nakon što je većina kompanija uključenih u istraživanje odlučila da zadrži takav radni model.

Naime, izveštaj nakon istraživanja sproveden je u 61 kompaniji u periodu od juna do decembra 2022. godine, s tim da su zaposleni za 80 odsto uobičajenog vremena provedenog na poslu primali istu platu kao i ranije. Jedini uslov je bio, navodi Si-En-En (CNN), da rade svih 100 posto posla koji bi inače radili.

Najmanje 89 odsto ovih kompanija je i nakon istraživanja zadržalo takav način rada, dok je njih 51 procenat četvorodnevnu radnu nedelju pretvorilo u stalni način poslovanja. Od svih kompanija, samo dve nisu odgovorile istraživačima.

Ono što je ovo istraživanje pokazalo jeste da su koristi za zaposlene, ali i kompanije, velike. Zaposleni kažu da je njihovo fizičko i psihičko zdravlje mnogo bolje, imaju bolji balans između privatnog i poslovnog života, a i zadovoljniji su svojim životom.

Pored toga, menadžeri i direktori 28 anketiranih organizacija odgovorili su na dodatna pitanja i potvrdili da je četvorodnevna radna nedelja pozitivno uticala na njihova preduzeća. U polovini ovih firmi opao je broj ostavki i premeštaja, a nove radnike je bilo mnogo lakše naći.

- Ovo istraživanje je pokazalo da četvorodnevna radna nedelja nije samo puki hir. Kompanije širom Kraljevine su ga uspešno zadržale, napisali su autori, prenosi Večernji list.

Inače, reč je o kompanijama u marketingu i oglašavanju, profesionalnim uslugama, kao i neprofitnom sektoru. Drugi deo kompanija je u delatnostima kao što su građevinarstvo, proizvodnja, prodaja, zdravstveni sektor i dr.

BONUS VIDEO