PILOT JE NAPRAVIO KOBNU GREŠKU PRE POLETANJA: Bivši kapiten avijacije o UZROKU NESREĆE kod Batajnice - pitanje j i koliko je bio iskusan

Autor:

Hronika

11.08.2023

09:31

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Bivši pilot govorio o jučerašnjoj nesreći u Batajnici, evo šta kaže zašto iskusan pilot prilikom otkazivanja komandi nije uspeo da reaguje.

PILOT JE NAPRAVIO KOBNU GREŠKU PRE POLETANJA: Bivši kapiten avijacije o UZROKU NESREĆE kod Batajnice - pitanje j i koliko je bio iskusan

Foto: ST/Nemanja Pančić, K1

U padu aviona, koji se dogodio juče nedaleko od aerodroma "13. maj" u Zemun polju, poginuo je vlasnik aviona, pilot Aleksandar Arsić. Letelica je oko 12 sati uzletela sa aerodroma, i ubrzo, prema poslednjim informacijama - nakon samo 4-5 minuta leta, srušila se u obližnje kukuruzište. Avion se pri padu potpuno raspao.

A zašto stručnjaci kažu da je u ovakvim situacijama teško utvrditi šta je dovelo do nesreće i da se rezultati istrage mogu očekivati najranije za tri meseca,ali i zašto iskusan pilot prilikom otkazivanja komandi nije uspeo da reaguje? Na ova pitanja odgovarao je gost jutarnjeg programa Kurir televizije, kapetan avijacije u penziji, Stevan Ignjatović.

- Moja prva reakcija i pitanje samom sebi je bilo koliko je bio iskusan pilot koji je stradao? Ovo su avioni dostupni većini našeg naroda i koštaju kao jedan kvalitetniji automobil oko 60 do 100.000 evra. Ono što je po meni nedostatak na ovom avionu jeste da vi možete da menjate ulje i proveravate sisteme, a pitanje je koliko ste stručni da to radite - rekao je Ignjatović.

Republika

Foto: ST/Nemanja Pančić

 

Podatak da se avion kupuje u delovima, a potom sastavlja upredio sa lego kockama.

- To vam je kao da ste dobii lego kockice ili pazl i sad vi sastavljate. Ovaj avion je sertifikovan u Italiji. Može da poleti i sleti. Ima sertifikat i kod nas. Velika je greška što i u ovakvim avionima, vi imate mehaničare ovlašćene za motor, za stajni trap, za komande aviona.

- On je javio da ima problem sa komandama, a njih obavezno treba proveriti pre poletanja. Kad poletite vi znate da ste proverili komande. Ja sam pilot, ali ja nisam kvalifikovni mehaničar za komande aviona. Postoje ljudi koji su za to učili škole. Ne možete vi da kažete ja imam problem sa komandama, ali ću ipak da poletim pa da vidim šta će biti u vazduhu - ističe Ignjatović.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading