OD BEOGRADA DO SUBOTICE ZA SAMO SAT I 8 MINUTA: Detalji otvaranja nove trase brze pruge do granice s Mađarskom (VIDEO)
Od centra Beograda do Subotice brzim vozom "Soko" stigli smo za neverovatnih 68 minuta, istakao je juče predsednik Srbije Aleksandar Vučić, posle prve vožnje na najsavremenijoj železničkoj trasi od Novog Sada do granice s Mađarskom.
Foto: TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/bs
Predsednik je najavio da će građani brzom prugom Novi Sad - Subotica moći da se prevoze besplatno od srede 8. oktobra do nedelje 12. oktobra. Na čitavoj trasi, od Beograda do Subotice, povratna karta koštaće oko 2.000 dinara.
TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/bs
TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/bs
TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/bs
Vladimir Lukić
Vladimir Lukić
Vladimir Lukić
Vladimir Lukić
Vladimir Lukić
Vladimir Lukić
Vladimir Lukić
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
printskrin pink tv
TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/bs
printskrin pink tv
TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/bs
printskrin pink tv
printskrin pink tv
ST/Vladimir Lukić
ST/Vladimir Lukić
ST/Vladimir Lukić
ST/Vladimir Lukić
ST/Vladimir Lukić
ST/Vladimir Lukić
- Da bi sve bilo po zakonu, potrebno je da prođe pet dana od danas, pa da pruga bude puštena u saobraćaj - rekao je Vučić i dodao:
- Sve je urađeno po svetskim standardima, prosečna brzina na pruzi Beograd - Subotica biće između 160 i 180 kilometara na čas, a pre izgradnje nove pruge bila je tek 40 kilometara na čas.
Na testiranju koje je radio "Dojče ban", voz je u najbržem delu pruge išao i 222 kilometra na čas, ali za putnički saobraćaj brzina će biti ograničena na 200. Brža deonica je Novi Sad - Subotica, gde je prosečna brzina oko 180 kilometara na čas.
Građanima koji su se juče u Subotici okupili da dočekaju voz "Soko" Vučić je rekao da je mnogo godina prošlo od kada je prvi put povezana Budimpešta sa Beogradom i kada je kralj Milan dočekivao u Beogradu vozove koji su išli dalje ka Nišu.
Navodeći da je Srbija u vreme pametnih vladara rasla, Vučić je istakao da su u druga vremena gubili i ono što su nam ti pametni stvorili.
- Ponosan sam što mi i danas ovde, svi zajedno, vi, pre svega, stvarate istoriju - obratio se okupljenim građanima i nastavio:
- U vaše vreme je otvorena brza pruga, za samo nekoliko meseci od marta do Budimpešte ćete stizati za sat i 35 minuta, od srede do Beograda za sat i 10 minuta. Znaćete da je to u vaše vreme pušteno, to nikada ne može niko da vam oduzme, ostaće zapisano u udžbenicama da ste baš vi i vaša generacija dočekali ovaj voz. Nastavićemo da gradimo Vojvodinu i našu jedinu Srbiju.
On se nada da će oni koji dolaze posle održati ono što je napravljeno i što će tek biti napravljeno. Zamolio je okupljene da pozovu i blokadere koji su bili u blizini, navodeći da su ga obavestili da ih je 11.
- Pozovite ih da ne pište, nego da dođu ovde, da čuju nešto pametno jer oni će ovu prugu i ove divne vozove da koriste, kao i vi - rekao je predsednik Srbije.
Naglasio je da je posebno srećan što je brza pruga od Novog Sada do Subotice deo projekta koji je Srbija uradila zajedno s Mađarskom:
- Voleo bih da je Ištvan Pastor ovde. Zajedno smo sanjali snove i kada smo prvi put otišli u Budimpeštu i razgovarali s Viktorom Orbanom, kada smo pružili ruku jedan drugom, shvatili smo da moramo da imamo poverenje i da verujemo jedni drugima da bismo gradili bratske odnose, da bismo živeli u miru i slozi, što je važno za stabilnost naših zemalja, naših naroda.
Do Budimpešte od marta
Predsednik Srbije očekuje da pruga Beograd-Budimpešta bude puštena u rad za teretni saobraćaj u roku od dva meseca, a za putnički krajem februara ili početkom marta sledeće godine.
- Krajem februara ili početkom marta idemo direktno za Budimpeštu. Sada nam je ostalo da rešavamo mnogo međusobnih pitanja, zbog zadržavanja na granici EU, da gledamo kako da te probleme najbolje i na najjednostavniji način rešimo, da bismo stvarno za dva sata i 45 minuta stigli u Budimpeštu, što je više nego duplo kraće nego što sad treba kolima do Budimpešte - rekao je Vučić i nastavio:
- S Mađarskom radimo na tome da se što više skrati vreme čekanja na granicama, radimo na tome s njima da njihova policija uđe kod nas, da naša bude kod njih. Mi ćemo s njima, kroz bratske odnose koje imamo s Mađarima, da zajednički radimo i pitanje granične kontrole, koje je za nas prilično značajno.
- Pre 15 godina na severu Srbije i u Vojvodini bilo je 45 puta više međunacionalnih incidenata nego što ih je danas. Ne 45 odsto, već 45 puta više. Samo da vidite šta pružena ruka i prijateljstvo donose. Podsetio je da je ponuda najpre bila ponuđena hrvatskim partnerima, ali da su oni odbili, uz odgovor da nisu zainteresovani za takozvani istočni izlaz.
- Tada smo doneli stratešku odluku da se povežemo s Mađarskom, zahvaljujući Viktoru Orbanu i njegovom prijateljstvu, koje je njegovom zaslugom uspostavljeno, posle mnogo, mnogo decenija i vekova, između mađarskog i srpskog naroda, i to na najvišem nivou - rekao je Vučić.
Izrazio je zadovoljstvo što je ova pruga završena efikasno i brzo, uz podršku kineskih prijatelja. Vučić je istakao da će pruga zauvek povezati Beograd i Budimpeštu ali i, kako je rekao, sve naše gradove i narode.
- U finansijskom smislu, to će doneti mnogo za razvoj naše trgovine, dodatno će povezati Budimpeštu i Beograd s centralnom i jugoistočnom Evropom - naveo je i dodao:
- Odnosi Srbije s Mađarskom su na najvišem nivou u istoriji i nikada nisu bili bliži i bolji. Verujem da će tako i ostati. I ko god dođe posle nas, imaće obavezu da gradi istu vrstu prijateljstva i da nikada ne kvari bratske odnose između naših naroda.
Zamenik ministra za saobraćaj i građevinarstvo Mađarske Nandor Čepregi rekao je da su se pre decenije Vučić i Orban rukovali i dogovorili da će otvoriti kapiju koja će da poveže Istok i Zapad.
- Jedno krilo smo danas otvorili, sledeće godine ćemo drugo. Ovo označava potencijal i rast - rekao je Čepregi.
Otvaranju trećeg dela brze pruge Beograd-Subotica, od Novog Sada do Subotice, prethodilo je dvonedeljno testiranje. Izgradnja ove deonice duge 108,1 kilometar, koja je projektovana za brzine do 200 kilometara na čas, počela je u novembru 2021.
Na toj trasi izgrađena su četiri mosta i dva vijadukta ukupne dužine 2,3 kilometra, 27 nadvožnjaka od 3,9 kilometara i 15 podvožnjaka dugih 32,3 kilometra. Prvi put u Srbiji, izgrađena su i tri ekodukta, svaki dužine od po 46 metara, koji će omogućavati životinjama bezbedan prelazak preko pruge, na deonicama Lovćenac - Bačka Topola, Bačka Topola - Žednik i Subotica - državna granica.
Izgrađena su i 33 propusta duga ukupno oko 800 metara, kao i 14 pothodnika. Na novoj pruzi ugrađene su i 302 skretnice, dok je za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova i utrošiti 762.000 kubika tucanika. Do kraja novembra 2024. fizički radovi neophodni za puštanje u saobraćaj deonice Novi Sad - Subotica u osnovi su bili završeni.
Sva merenja i tehnički parametri pokazali su tada da brza pruga od Novog Sada do Subotice ispunjava sve evropske tehničke železničke standarde, a posebno zahteve za brzinu od 200 kilometara na čas u eksploataciji. Dobijen je TSI sertifikat od tela za ocenu usklađenosti s propisima EU, što znači da brza pruga Novi Sad - Subotica u potpunosti ispunjava zahteve tehničkih specifikacija interoperabilnosti železnica EU.
Osim toga, dobijen je DeBo standard o usaglašenosti od relevantnih srpskih institucija, što znači da brza pruga Novi Sad - Subotica ispunjava nacionalne standarde Republike Srbije. Novoizgrađena brza pruga dobila je i AsBo izveštaj o oceni bezbednosti sistema.
Izvođač radova bio je kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company", a u realizaciji projekta bilo je angažovano više od 200 podizvođača i dobavljača, najvećim delom iz Srbije, ali veliki broj njih i iz zemalja EU.
Među dobavljačima i podizvođačima bile su angažovane firme iz Austrije, Češke, Nemačke, Italije, Švajcarske, Francuske, Slovenije, Poljske i Hrvatske, kao i srpska predstavništva firmi iz Francuske, Turske, Nemačke, Grčke i Španije.
Bilo je angažovano oko 100 inženjera s licencama Inženjerske komore Srbije, u svojstvu odgovornog izvođača i nadzornog organa. Čitava pruga Beograd - Subotica - državna granica Kelebija duga je 183 kilometra. Brza pruga Beograd Centar - Novi Sad puštena je u redovan saobraćaj 20. marta 2022.
Za tri i po godine, odnosno do 14. septembra ove godine, njome je putovalo blizu 12,5 miliona putnika, od kojih 6,1 milion najsavremenijim vozom "Soko". Planirano je da ovaj voz između Novog Sada i Subotice putuje 41 minut.
Od Beograda do Bačke Topole uskoro će se putovati 64 minuta, a do Vrbasa 53 minuta. Međunarodni putnički vozovi od Novog Sada do Subotice novu deonicu prelaziće za 42 minuta. Teretni vozovi ići će nešto sporije jer će njihova maksimalna brzina biti do 120 kilometara na čas.
Pregovaramo o trasi do Niša
- Moramo da počnemo pregovore o izgradnji železničke pruge Beograd-Niš i pregovaramo s našim kineskim partnerima i svima ostalima o trasi Valjevo-Vrbnica, odnosno do crnogorske granice - naveo je Vučić.
Tokom razgovora s ambasadorom Kine Li Mingom, Vučić je kazao da od najveće važnosti za Srbiju nije izgradnja samo jedne ili dve važne pruge, već cele mreže.
- Ne postoji uvek potreba za izgradnjom brzih pruga, već redovnih pruga. I na tome treba da radimo - rekao je Vučić i dodao:
- Sada radimo na tome da obezbedimo dovoljno novca za izgradnju i rekonstrukciju više pruga, među kojima su one između Pančeva i Opova, Zrenjanina i Kikinde, Subotice i Sombora i ponovno povezivanje s Vrbasom. Verujem da ćemo, u narednom periodu, razviti i železnički saobraćaj do Crne Gore, Bara.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (18)
Mislilac
04.10.2025 15:20
Sve je to dobro samo nek se gradi i Srbija razvija bravo
milos
04.10.2025 15:20
Pre Vučića prosečna brzina voza u Srbiji bila je 40 km/h, sada imamo 200 km/h! To znači da smo preskočili ceo jedan vek za manje od 10 godina. To je istorijski uspeh, a ne običan projekat.
milos
04.10.2025 15:21
Vučić je uspeo da dovede Kineze i Mađare da zajedno grade sa nama. To znači da Srbija ima međunarodno poverenje i da je centar ozbiljnih globalnih projekata. Opozicija za života nije mogla ni da sanja ovakve dogovore.
milos
04.10.2025 15:23
Vučić nije lider koji obećava kule i gradove, on pokazuje betonom, šinama i vozovima. Ova pruga će ostati upisana u istoriju, a njegovo ime će se vezivati za obnovu Srbije.