PREDSEDNIK DANAS OBILAZI RADOVE NA TUNELU "IRIŠKI VENAC"!

Autor:

Vesti

02.01.2024

06:48

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Reč je o deonici u okviru Fruškogorskog koridora.

PREDSEDNIK DANAS OBILAZI RADOVE NA TUNELU "IRIŠKI VENAC"!

Foto: Tanjug/VLADIMIR ŠPORČIĆ

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obići će danas radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad – Ruma.

Reč je o deonici u okviru Fruškogorskog koridora.

Početak obilaska radova predviđen je u 10.30 časova, saopšteno je iz Službe za saradnju sa medijima Predsednika Republike.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i najzahtevnija je tačka Fruškogorskog koridora. Nakon završetka radova, ovaj tunel će biti najduži u Srbiji, čak oko 3,5 kilometara.

Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru. 

Izgradnja tunela zvanično je poćela 1. maja 2021. i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.

Prema idejnom projektu kojeg je uradio Institut za puteve  2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru. 
Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija. 

Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.

Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.

Sam Fruškogorski koridor je vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru. Dužine je 47,7 kilometara.

U novrembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači, kako je tada kazao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktur Goran Vesić da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.

BONUS VIDEO:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (31)

Loading
Dragan J

02.01.2024 07:48

Vučić želi da se lično uveri kako napreduju radovi na gradilištu.

Branko N

02.01.2024 07:49

Ovo je dokaz da kod Vučića nema stajanja. Srbija mora da ide napred.

Slavko

02.01.2024 07:52

Za predsednika nema odmora. I u danima praznika, obilazi, gradi, radi.

Maja

02.01.2024 07:58

Dok većinski deo Srbije praznuje. Vučić provodi 2 januar radno