VOŽNJA NA STRUJU SKUPLJA NEGO NA DIZEL I BENZIN: Vozači se sve više vraćaju tradicionalnim motorima

Autor:

Vesti

11.11.2022

21:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

U septembru je prosečno domaćinstvo u EU moralo da plati neverovatnih 72 odsto više za svaki kilovat struje nego godinu dana ranije, dok je u Srbiji rast za ovaj period nešto preko 10 odsto.

VOŽNJA NA STRUJU SKUPLJA NEGO NA DIZEL I BENZIN: Vozači se sve više vraćaju tradicionalnim motorima

Foto: Tanjug/S. AĆIMOVIĆ, Pixabay

Revolucija automobila na električni pogon koja je obećavala jeftinu vožnju sada je na preispitivanju. Nije ni čudo što se vozači sve manje odlučuju na kupovinu vozila na ovaj pogon, jer cena struje skače svakodnevno, a niko ne može sa sigurnošću da kaže u kom trenutku će se tržište stabilizovati.

Jedno vreme je vožnja zaista bila veoma povoljna, a onda je se situacija preokrenula.

CENA STRUJE SKOČILA ZBOG SUKOBA U UKRAJINI

Trenutna energetska kriza u Evropi, uzrokovana sukobom u Ukrajini i pretnjama Rusije da će prekinuti isporuku gasa izaziva strah od hladne zime koja predstoji.

Zbog visokog udela gasa u proizvodnji električne energije dolazi do neverovatnog rasta cene. S druge strane, snabdevanje naftom je manje pogođeno i mnoge evropske zemlje, kao i Srbija u velikoj meri subvencionišu benzin i dizel.

U Srbiji takođe, vlada nastoji uredbom da spreči prevelike oscilacije u cenama dizela i benzina. Svakog petka objavljuju se maksimalne cene ovih energenata koje važe narednih sedam dana. 

Republika

Foto: Tanjug/AP

 

 

U septembru je prosečno domaćinstvo u EU moralo da plati neverovatnih 72 odsto više za svaki kilovat struje nego godinu dana ranije, dok je u Srbiji rast za ovaj period nešto preko 10 odsto.

Na pumpama uz pomoć izdašnih vladinih subvencija, cene goriva su manje porasle: dizel za oko 35 odsto i benzin za oko 15 odsto.

VRAĆANJE TRADICIONALNIM GORIVIMA

Ogromni skokovi cena struje doveli su u pitanje ideju da je vožnja automobilom koji ide na električni pogon jeftinija. Međutim, činjenično stanje nije toliko dramatično, jer je vožnja na električni pogon i dalje jeftinija, ali ako se trend ovolikog rasta cena struje nastavi, onda će se situacija potpuno preokrenuti.

Republika

Foto: Tanjug/AP

 

 

Pored toga, vozači se sada sve manje odlučuju na investiranje u električne automobile, i pored ogromnih subvencija koje daju vlade. Napuštanje tradicionalnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji troše benzin i dizel gorivo sada je stopirano. 

Punjenje električnih automobila može biti skuplje od benzina ili dizela kada se puni na super brzom punjaču duž prometnog autoputa.

U ITALIJI JEFTINIJA VOŽNJA NA DIZEL I BENZIN

U pojedinim evropskim zemljama kao što je Italija, situacija je jasnija. Vožnja na struju je skuplja od vožnje na dizel i benzin. Zbog prevelikog rasta cene nadležni pozivaju i domaćinstva da za grejanje koriste alternativne metode grejanja, poput loženja ogrevnog drveta i peleta, mada su i njihove cene takođe porasle.

Kako je objavio italijanski potrošački portal Facile.it punjenje električnog automobila u ovoj zemlji koštaće 161 odsto više nego pre godinu dana zbog rasta cena struje.

"Zbog rasta cena energije punjenje električnog automobila je, u nekim slučajevima, skuplje od tradicionalnog punjenja automobila gorivom Ako električni auto ne punite kod kuće, već na javnoj stanici za brzo punjenje, to će vas koštati još više", navodi se u izveštaju italijanskog portala.

Republika

Foto: pixabay.com

 

 

Stručnjaci su izračunali da puna baterija električnog automobila može koštati više od punog rezervoara benzina, prenosi Raša tudej.

U studiji je ističe da bi vlasnika malog automobila benzin za vožnju od 1.000 kilometara koštao 83 evra, taj trošak za dizel automobil bi bio 71 evro, a za auto s električnim motorom 85 evra za vožnju na istoj udaljenosti, dok je pre samo godinu dana iznosio samo 33 evra.

Tarife za električnu energiju u Italiji zabeležile su rekordan rast prošlog meseca, premašivši 136 odsto na godišnjem nivou, prema studiji Nacionalne unije potrošača.

KAKO SE "DOVITI" SITUACIJI?

Pored svih geopolitičkih i drugih faktora koji utiču na cenu vožnja električnim automobilom, jedan od najvažnijih faktora je mesto i vreme na kojima se puni baterija vozila. Ogromna je razlika između toga da li se baterija dopunjuje na brzim punjačima na autoputu ili tokom noćnih sati na privatnim brojilima kada su tarife niže.

Takođe, i dalje i ima mesta gde je punjenje baterije besplatno. Neki čak koriste alternativne izvore koji proizvode struju, kao što su solarni paneli, pa je u tom slučaju vožnja još povoljnija.

KADA ĆE ELEKTRIČNI AUTOMOBILI BITI JEFTINIJI?

Ono što dodatno sprečava korišćenje električnih vozila je njihova visoka cena, kao i mali broj polovnjaka. Dok je kod dizela i benzinaca taj broj daleko veći za razliku od novih automobila.

Električni automobili su sada skuplji od tradicionalnih koji koriste dizel i benzin za pogon, ali oko 2030 godine oni će prema nekim procenama biti čak jeftiniji. Očekuje se da će u periodu između 2025 i 2027 godine cena biti izjednačena.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

 

 

 

Komentari (0)

Loading