STRUČNJAK OTKRIO UZROK STRADANJA MOTOCIKLISTA! Jednu STVAR vozači zanemaruju, a ne bi smeli!

Autor:

Vesti

18.08.2023

17:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Za mesec dana u srpskoj prestonici su se dogodile 52 saobraćajne nezgode u kojima su učesnici bili upravo vozači motocikala

STRUČNJAK OTKRIO UZROK STRADANJA MOTOCIKLISTA! Jednu STVAR vozači zanemaruju, a ne bi smeli!

Foto: Shutterstock, Printscreen/www.facebook.com/vlada

Leto je period gde su dvotočkaši sledeći po brojnosti odmah nakon vozača automobila, te samim tim je i broj saobraćajnih nezgoda veći. Dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista govorio je za Republiku o tome kako da bezbednost na saobraćajnicama bude pojačana.

Za mesec dana u srpskoj prestonici su se dogodile 52 saobraćajne nezgode u kojima su učesnici bili upravo vozači motocikala, dok brojke same po sebi ne ukazuju na odgovornost u saobraćaju.

Prema zvaničnim podacima Ministarstva unutrašnjih poslova, tokom prvih sedam meseci ove godine, u saobraćajnim nesrećama je izgubilo život 23 vozača motocikala. U istom periodu, povređeno je čak 616 vozača i 81 putnik na motociklima.

Ovi podaci ukazuju na ozbiljne izazove sa kojima se suočavaju dvotočkaši tokom letnjeg perioda, često uzrokovane neodgovornim ponašanjem u saobraćaju.

Pometnja u saobraćaju zbog dostavljača hrane

Dostavljači hrane postali su uobičajena pojava u gradskom saobraćaju, često koristeći motocikle kao prevozno sredstvo. Međutim, sve češće se suočavamo sa žalbama građana u vezi sa njihovim bahatim ponašanjem.

Ovakvo ponašanje dostavljača može stvoriti rizik za njih same, druge vozače i pešake.

Konkretno, mnogi se žale na agresivnu vožnju dostavljača, kao što je provlačenje između vozila u saobraćajnoj gužvi. Ova praksa, iako može pomoći dostavljačima da brže isporuče hranu, može imati ozbiljne posledice i biti jedan od faktora koji doprinose nesrećama u saobraćaju.

Provlačenje između vozila, poznato kao "filtriranje" ili "lane splitting", nije uvek legalno ili bezbedno, naročito u situacijama kada se ne pridržava određenih pravila. Dostavljači i drugi vozači dvotočkaša koji se odluče na ovakvu vožnju moraju biti posebno oprezni, uzimajući u obzir ograničen prostor i potencijalne opasnosti u saobraćaju.

- Prvi korak u sprečavanju, ili pak manjem broju saobraćajnih nesreća kod dvotočkaša je obuka, odnosno abdejtovan program same obuke. Oni, na primer, nemaju nikakvu vrstu treninga u opasnim situacija - govori naš sagovornik.

Kako je naglasio Dr Jevtić, drugi korak je edukacija i podizanje svesti o važnosti pridržavanja saobraćajnih pravila koje mogu doprineti smanjenju rizika i nesreća uzrokovanih brzom vožnjom dostavljača.

Provlačenje između vozila

Gužve u saobraćaju, kolone vozila u nedogled i nervozni vozači koji trube je svakodnevnica Beograđana, a prelaženje preko predstavlja pravu agoniju.

- U gužvi se stvara nervoza, a mnogi motociklisti umeju često i da ne daju migavac, što dodadno stvara bes kod vozača. Motociklistima je dozvoljeno obilaženje preko pune linije, ali je zato preticanje najstrože zabranjeno - naglasio je sagovornik Republike.

Sigurnost svih učesnika u saobraćaju mora biti prioritet, bez obzira na brzinu dostave hrane ili drugih obaveza. 

Podaci treba da predstavljaju podsetnik na uvažavanje saobraćajnih pravila, nošenje zaštitne opreme i vožnje sa koncentrisanom pažnjom, kako bi se smanjio broj nesreća i žrtava na putevima tokom leta, ali i tokom ostatka godine.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

 

Komentari (0)

Loading