ČOVIĆ BEZ DLAKE NA JEZIKU: Prvi čovek Crvene zvezde objasnio zašto država ulaže u klubove!

Autor: P. Z.

Sport

01.03.2024

14:10

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

PRedsednik kluba sa Malog Kalemegdana rekao sve što mu je ležalo na duši.

ČOVIĆ BEZ DLAKE NA JEZIKU: Prvi čovek Crvene zvezde objasnio zašto država ulaže u klubove!

Foto: ST/V. LUKIĆ

Predsednik KK Crvena zvezda, gospodin Nebojša Čović, govorio je o trenutnom modelu finansiranja sporta u Srbiji, odnosno koliko je on prepreka za razvoj održivog biznis modela.

Ne bih to nazivao preprekom, već prilikom i procesom, u kome svi učimo sa ciljem da napredujemo kao klubovi koji žele da ostvaruju profit iz svojih aktivnosti, više kao samoodrživi modeli finansiranja u kojima bismo bili u interakciji sa državom koju predstavljamo, koja pomaže sportske klubove, ali ne i na teretu države, koja ima svoju agendu i svoje prioritete. Sport je izuzetno važna delatnost, sada već privredna grana jedne države u kojoj je ogroman promet novca, i to na više načina. Upravo privatne investicije i sponzorstva su to što sam pomenuo u odgovoru na vaše prethodno pitanje kao "samoodrživ model i ne na teretu države, koliko god je to moguće". Sponzorstva privatnih kompanija su od presudne važnosti, prvo zato što vam donose sredstva kojima možete nesmetano da radite, imate sigurnost i mogućnost planiranja svakodnevnog rada kluba, ali i narednih koraka. Konačno, to je i svojevrsno priznanje i potvrda da radite dobar posao – jer želja neke uspešne kompanije iz privatnog sektora da se veže za klub i dovodi u vezu sa klubom govori da radite dobro - rekao je Čović u razgovoru za "BizLife".

Beograd je dva puta bio domaćin fajnal-fora Evrolige u prethodnih nekoliko godina.

Kao primer, podsetiću da je od organizacije F4 EL u Beogradu grad prihodovao preko 20 miliona evra. O dobroj prezentaciji naše zemlje i da ne govorimo. Druga strana medalje je lokalni uticaj sportskih klubova: na zapošljavanje kroz angažman velikog broja ljudi koji rade u tim klubovima, dolazak stranih navijača… Što se infrastrukturnog razvoja tiče, tu ipak moramo da napravimo neke korake kako bismo dostigli pojedine klubove u takmičenju u kome zajednički participiramo. Svi ulažu u infrastrukturu, jer morate da imate i kapacitete da ljudi mogu da imaju u ponudi sve pre, tokom i posle utakmice. Sportski događaj ne čini više samo jedna utakmica, to je u svakom smislu te reči "događaj" sa mnoštvom pratećih elemenata.

Republika

Foto: Vladimir Lukić

Nebojša Čović

Objasnio je kako ulaganja u sport i strukturu utiču na ekonomski razvoj.

Odgovor je lak: više zaposlenih koji rade na održavanju sportskih objekata, više događaja tokom godine i mogućnost da se privuku planetarno popularni događaji, sa kompleksnim produkcijskim zahtevima, koji mogu da podignu celu "granu" na viši nivo. Globalizacijom, profesionalni sport ne pravi razliku između tržišta, tako da su očekivanja svih koji u njemu učestvuju na najvišem nivou, a moderna infrastruktura se podrazumeva, na šta se nadovezuje turistička ponuda, upoznavanje sa kulturom i tradicijom naše države i grada. Sport je već sada i kod nas jedna privredna grana i veliki biznis – najbolja moguća promocija naših potencijala i privlači sve veći broj ljudi da upoznaju Srbiju - istakao je prvi čovek kluba sa Malog Kalemegdana.

Na kraju se osvrnuo na uticaj društvenih mreža na brendiranje klubova i srpskog sporta.

Veliki je uticaj, koji ima mnogo svojih pozitivnih, ali i dosta negativnih strana, koje moramo da minimalizujemo. Naš klub više od deset godina radi na tome, digitalni marketing je deo naše strategije razvoja od 2011. godine, što je u poslednjih nekoliko godina počela da prati većina klubova iz Srbije. Način plasiranja informacija je postao izuzetno brz, uz mogućnost da se dođe do široke publike, a na to su najviše uticale mreže. Druga strana medalje je mnogo poluinformacija i dezinformacija. Ono što je vezano za biznis, brendiranje i reklamiranje klubova mora da se iskoristi radi dalje popularizacije kluba, a naš marketing i PR služba to rade dugi niz godina. Izuzetno je teško, ali nama je primarno da sve što se plasira ima cilj da pruži nešto kvalitetno uživaocima sadržaja, sportski klubovi moraju da predstavljaju model kako nešto treba raditi, da pravilno usmeravaju mlade, a ne da se priklanjaju trendovima po svaku cenu i zaborave na osnovni motiv svog delovanja, a to je predstavljanje pravih vrednosti - poručio je Čović.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading