NAJUKUSNIJE voće idealno za DIJABETIČARE

Autor: Marija Stanić

Lifestyle

05.08.2021

14:57

Iako se zna da voće sadrži fruktozu, vrstu šećera, to ne znači da oboleli od dijabetesa treba da ga totalno izbace iz ishrane jer postoje vrste koje pozitivno deluju na organizam i normalizuju nivo šećera u krvi.

pixabay.com

Dijebetes nije razlog da se u potpunosti odreknete voća

Broj osoba koje obolevaju od dijabetesa je u porastu i sve češće slušamo i čitamo o strogim ograničenjima u ishrani koja ova bolest nameće.

U nastojanju da drže nivo šećera u krvi u normalnim vrednostima, dijabetičari se često odriču ili svode na minimum upotrebu voća u svakodnevnoj ishrani. Nedavna istraživanja su, međutim, dokazala da određene vrste voća ne samo da nisu štetne za dijabetičare već mogu biti od velike koristi u držanju šećerne bolesti pod kontrolom.

GREJPFRUT

Najkorisnije voće za dijabetičare zbog sadržaja supstance naringenin, koja povećava osetljivost tela na sopstveni insulin, normalizuje nivo holesterola i pospešuje gubitak kilograma. Nizak glikemijski indeks grejpfruta, vitamini C i P i zdrava vlakna izuzetno pogoduju zdravlju deijabetičara. Dijabetolozi savetuju da svakodnevno jedete od 200 do 300 grama pulpe, kako sveže tako i u obliku smutija i sokova.

pixabay.com

Grejpfrut

POMORANDŽA

Ovo južno voće sadrži velike količine beta-karotena, luteina i vitamina A, C i E. Folna kiselina i kalijum pomažu u normalizaciji krvnog pritiska, a rastvorljiva vlakna deluju na regulisanje nivoa holesterola i šećera u krvi. Slobodno pojedite 200 grama pulpe pomorandže dnevno.

Photo by Monika Grabkowska on Unsplash

Pomorandža

JAGODE

Kao i većina ostalog bobičastog voća, imaju nizak glikemijski indeks i moćan antioksidativni kompleks, koji stimuliše imuni sistem i neutrališe štetne nusproizvode metabolizma. Antioksidanti u bobicama takođe su korisni za vid. Možete pojesti 250 grama jagoda dnevno.

pixabay.com

Jagode

TREŠNJE

Odlikuju se visokim sadržajem antioksidanata i čitavim koktelom hranljivih sastojaka: beta-karotena, vitamina C, kalijuma, vlakana i folne kiseline. Ovo voće sadrži i antocijanine, koji su korisni za dijabetičare jer pomažu u snižavanju nivoa šećera u krvi, povećavajući proizvodnju insulina. Možete pojesti pola šolje trešanja svaki dan.

pixabay.com

Trešnje

BRESKVE

Riznica dijetetskih vlakana, antioksidanata, imunostimulirajućeg vitamina C i posebnih fenolnih jedinjenja koja poboljšavaju metabolizam na ćelijskom nivou. Da biste osetili ovo lekovito dejstvo, dovoljno je da pojedete jednu breskvu dnevno.

pixabay.com

Breskva

KRUŠKE

Bogate su vitaminima A, B1, B2, C, E i vlaknima, koja pomažu u regulaciji nivoa šećera u krvi. Kruške pomažu u snižavanju nivoa holesterola, jačaju imuni sistem i poboljšavaju zdravlje digestivnog sistema. Imaju malo ugljenih hidrata, a njihova konzumacija je posebno korisna za ljude sa dijabetesom tipa 2. Zadržite se na jednoj voćki na dan.

pixabay.com

Kruske

ŠLJIVE

Porcija od pola šolje dnevno može značajno pomoći u borbi protiv dijabetesa. Prisustvo antocijanina, elagične kiseline i hidroliznih tanina u šljivama čini ovo voće izuzetno korisnim za dijabetičare. Šljive takođe pomažu u kontroli konverzije ugljenih hidrata u šećer u krvi i nose se s prekomernom žeđi i čestim mokrenjem - problemima uobičajenim za dijabetičare.

pixabay.com

Šljive

JABUKE

Ova kraljica među voćem bogata je rastvorljivim vlaknima, vitaminom C i antioksidantima. Sadrže pektin, koji pomaže u čišćenju tela iznutra i smanjuje potrebe za insulinom i do 35 odsto. Pomažu u sprečavanju srčanog udara, smanjuju rizik od raka i štite vid, koji je često ugrožen kod obolelih od dijabetesa. Možete pojesti jednu srednju jabuku dnevno.

Promo foto

Jabuke

BOROVNICE

Zbog sadržaja tanina i glikozida, koji regulišu nivo šećera u krvi, ovo bobičasto voće je sjajan izbor za dijabetičare. Opšte je poznato da borovnice pomažu u očuvanju vida, uključujući i zaštitu mrežnjače od razvoja dijabetičke mikroangiopatije, jačaju krvne sudove i normalizuju cirkulaciju krvi. Čaj od borovnice napravljen od svežih ili suvih bobica posebno je koristan za dijabetes.

youtube.com/UrosDavidovic

Borovnice

KIVI

Pronađena je pozitivna veza između konzumacije kivija i smanjenja nivoa šećera u krvi. Ovo voće sadrži vitamine C, E i A, flavonoide, kalijum i visoki nivo beta-karotena, koji pruža zaštitu od slobodnih radikala i poboljšava celokupno zdravlje. Kivi dnevno snabdeva telo vlaknima, koja pomažu u kontroli šećera u krvi i smanjuju holesterol.

Komentari (0)

Loading