RUSKI DIJETOLOG OTKRIVA: Hrana kao lek i eliksir DUGOVEČNOSTI

Autor: Marija Stanić

Lifestyle

16.07.2021

12:16

Razvoj, lečenje i prevencija bolesti gotovo su uvek usko povezani s ishranom. U savremenoj medicini dijeta za različite bolesti prepisuje se paralelno sa farmakološkom terapijom, ali je ona vrlo često važnija od terapije lekovima.

Photo by Brooke Lark on Unsplash
Važno je šta i koliko jedete ako želite da živite duže

Još je Hipokrat izjavio da bi obroci koje jedemo trebalo blagotvorno da utiču na naše zdravlje, a da hrana treba da nam bude lek.

Međutim, jedan od danaka savremenog vremena u kome živimo jeste sve veća popularnost brze hrane, koja, osim praznih kalorija i raznih veštačkih dodataka za postizanje boljeg ukusa, ne donosi nikakvu korist organizmu.

To je ozbiljan problem koji bi trebalo rešavati na globalnom nivou. Ono što kao jedinka možete da uradite je da poštujete savete nutricionista i dijetetičara, koji se bave ishranom zdravih i bolesnih osoba.

POGREŠNA DIJETA ŠTETI ZDRAVLJU

- Razvoj, lečenje i prevencija bolesti gotovo su uvek usko povezani s ishranom. U savremenoj medicini dijeta za različite bolesti prepisuje se paralelno sa farmakološkom terapijom, ali je vrlo često zdrava ishrana važnija od terapije lekovima. Na internetu možete pronaći stotine opcija za razne dijete, među kojima ima i onih koje mogu naneti nepopravljivu štetu zdravlju. Svi ljudi su različiti, a dijeta koja odgovara jednoj osobi može biti pogubna za drugu. Stoga, ako je osoba odlučila da smrša, obavezno se mora obratiti dijetetičaru. Dijetetičar će obaviti neophodne preglede, analizirati ishranu pacijenta, skrenuti mu pažnju na greške u ishrani i odabrati dijetu koja mu odgovara, uzimajući u obzir uzrast, pol, zanimanje, prateće bolesti i dijetetske navike - kaže ruski nutricionista i dijetolog dr Dmitrij Aleksejevič Gerasimov.

On objašnjava da nutricionista savetuje i zdrave ljude, pomažući im da kreiraju dobar koncept ishrane koji će uključivati neophodnu količinu hranljivih sastojaka, vitamina, minerala i elemenata u tragovima. Dakle, nutricionista učestvuje u prevenciji mnogih bolesti i, kao rezultat toga, u povećanju očekivanog trajanja života.

OPASNA BRZA HRANA

- Ono što nude razni lanci brze hrane definitivno nije korisno. Sendviči i hamburgeri sadrže mnogo soli i pojačivača ukusa. Pomfrit ima veliku količinu skroba i prži se u ulju, što važi za najgoru kombinaciju u ishrani. Gazirana pića sadrže gigantsku količinu šećera. Da biste smanjili štetu od takve hrane, preporučuje se da u tim restoranima izaberete salatu i kafu ili čaj. S druge strane, ni veganstvo nije korisno. Čovek pripada životinjskom carstvu, pa su mu za normalno funkcionisanje potrebni životinjski proizvodi. Biljni proteini su za nas nepotpuni u svom sastavu. Izvori životinjskih proteina, osim mesa, jesu mleko i jaja. Zbog toga se možete bezbedno odreći mesa, ali potpuno odbacivanje životinjskih proizvoda može biti štetno po zdravlje. Potpuno je neprihvatljivo odbijanje životinjskih proizvoda u detinjstvu, kao i tokom trudnoće i laktacije. Dakle, vegeterijanstvo je korisno, ali veganstvo nije - objašnjava dr Gerasimov.

pixabay.com
Brza hrana je izuzetno loša po zdravlje

On dodaje da je koža organ čije zdravlje direktno zavisi od normalnog funkcionisanja digestivnog sistema i ishrane. Ako osoba ima promene na koži, a dermatolog ne može da im pronađe uzrok, pacijent se upućuje na gastroenterologa i dijetologa, koji nakon ispitivanja navika u ishrani najčešće utvrđuju uzrok bolesti.

- Mnoge osobe nisu svesne da, uz malo truda, pripremom i konzumiranjem jednostavnih i zdravih obroka mogu ukloniti tegobe i poboljšati stanje kod mnogih akutnih ili hroničnih oboljenja. Zato bi, umesto da olako pijete lekove ili suplemente, trebalo da pokušate da se izlečite hranom - savetuje dr Gerasimov.

RECEPTI RUSKOG DIJETOLOGA ZA ZDRAVE OBROKE 

  • Kukuruzna kaša protiv angine

Kuvajte dve kašike belog kukuruznog brašna u 300 grama vode oko dva minuta. Zatim ohladite, zasladite medom i uzimajte tri puta dnevno po šolju ove ukusne kaše pre jela, do povlačenja simptoma.

  • Kaša od pšenice za zdrav želudac i creva

Kuvajte 500 g pšenice na tihoj vatri od tri do četiri sata, uz povremeno mešanje dok ne omekša i ne stvori se gusta kaša. Kašu propasirati, zasladiti s malo meda i jesti četiri puta dnevno po tanjir, od pet do 20 dana. U tom periodu, osim pšenične kaše, ne treba jesti ništa drugo, osim kuvanog voća u malim količinama. Na ovaj način obnovićete sluzokožu želuca i creva i ukloniti toksine.

  • Lekovita supa od paradajza

Ovu supu možete koristiti za jačanje imuniteta, protiv katara creva i želuca, kašlja, plućnih bolesti, visokog krvnog pritiska, upale mokraćnih puteva, za regulisanje probave, izbacivanje suvišne vode iz organizma, bolesti jetre, reume i gihta. Kilogram paradajza poparite vrelom vodom, oljuštite i ispasirajte, pa mu dodajte iseckanu glavicu crnog luka, malo ruzmarina, majčine dušice i komorača, nalijte vodom i sa tri kašike crnog vina, pa kuvajte dok ne proključa. Sklonite s vatre, dodajte sok koji ste iscedili iz šest čenova belog luka, po kašiku seckanog peršunovog i celerovog lista, kao i po jedan sasvim sitno izrendan koren šargarepe, celera i peršuna. Sve promešajte, ostavite da malo odstoji pre služenja. Ovoj lekovitoj supi možete dodati malo kuvanog pirinča ili ovsenih pahuljica.

  • Kaša od prosa protiv noćnog mokrenja kod dece

Kašiku prosa kuvajte u 300 g vode oko tri minuta. Prohladite, procedite, zasladite kašikom meda i dajte detetu pred spavanje.

  • Jabuka protiv anemije

Svakog jutra na prazan stomak treba pojesti po narendanu jabuku prelivenu sokom limuna, kašikom šumskog meda i kašičicom soka od bokvice ili drenjine.

  • Peršun protiv nervoze

Izmešajte istrugan koren i iseckan list peršuna, malo soka maline i bagremovog meda, pa pojedite uveče pre spavanja.

 

 

Komentari (0)

Loading