SPREMA SE PAKAO NA PANČEVAČKOM MOSTU: Rekonstrukcija na pomolu, ali to donosi radove i ogromne gužve - evo kada se očekuje prva faza
Višedecenijski problem mogao da uđe u fazu rešavanja, JP "Putevi Srbije" raspisali su konkurs za izradu projekta rekonstrukcije pristupnih rampi Pančevačkog mosta.
Foto: ST/Nemanja Pančić, Tanjug/Z. ŽESTIĆ, Pixabay.com
Građani Palilule, Pančeva, ali i putnici iz Vršca i Zrenjanina koji svakodnevno prelaze Pančevački most, godinama upozoravaju da je ova ključna beogradska saobraćajnica u sve lošijem stanju. Jedna je od najopterećenijih tačaka sa gotovo 6.000 vozila koja ga prelaze u popdnevnom špicu ima prilaze i izlaze a koji koji su odavno prevaziđeni, što je glavni uzrok konstantnih gužvi.
Sada bi višedecenijski problem mogao da uđe u fazu rešavanja, JP "Putevi Srbije" raspisali su konkurs za izradu projekta rekonstrukcije pristupnih rampi Pančevačkog mosta, što je prvi konkretan korak ka sveobuhvatnoj obnovi.

Foto: ST/Nemanja Pančić
Stručnjaci tvrde — kapaciteti su odavno podbacili.
- Most nema kapacitet da primi novi protok saobraćaja. A na izlazu, saobraćajnice ne mogu da prime vozila sa mosta. Zastoj je i na početku i na kraju- objašnjava za RTS Krsto Lipovac, profesor Saobraćajnog fakulteta.
Slično kaže i Jelena Tornjanski iz Inženjerske komore Srbije: najveći izazov je organizacija saobraćaja tokom rekonstrukcije, zbog čega radovi moraju biti fazni, kako bi se izbegao potpuni kolaps.
Dodatno, prelazak vozila težih od 12 tona već je zabranjen, a jedini deo koji je rekonstruisan poslednjih godina odnosi se na železničku konstrukciju.

Foto: ST/Dragan Kadić
Rekonstrukcija što pre – čeka se projektna dokumentacija
Ministar finansija Siniša Mali, tokom obilaska radova na novom Savskom mostu, izjavio je da je rekonstrukcija Pančevačkog mosta „apsolutno neophodna“.
- Čim budemo spremni sa projektima i projektnom dokumentacijom, krećemo u to. Tu nema mnogo izbora - rekao je Mali.
On je naveo i da je obnova Pančevačkog mosta uslov za početak gradnje mosta kod Ade Huje, kao i za pokretanje radova na sektoru C beogradske obilaznice (Beli Potok – Vinča).
Kako će teći rekonstrukcija
Prema dokumentaciji koju priprema DB Inženjering, rekonstrukcija pristupnih konstrukcija na desnoj obali (Bogoslovija – petlja Krnjača) biće sprovedena kroz pet faza, uz gradnju privremenih rampi koje će omogućiti da most bude prohodan tokom cele rekonstrukcije.
- Faza 1: Izmeštanje komunalne infrastrukture
Biće uklonjeni svi vodovi i instalacije koji remete radove. Po potrebi, faza će se deliti na više podfaza.
- Faza 2: Gradnja privremene rampe „Vuka Vrčevića“
Njome će se odvijati saobraćaj iz pravca Beograda ka Pančevu.
- Faza 3: Izgradnja novih prilaznih konstrukcija Beograd – Pančevo
Radiće se uz prateću infrastrukturu, po dilatacionim celinama.
- Faza 4: Privremena rampa „Viline vode“
Preuzima saobraćaj iz smera Pančevo – Beograd.
- Faza 5: Izgradnja prilaznih konstrukcija Pančevo – Beograd
Faze se mogu izvoditi pojedinačno ili kombinovano. Privremene rampe biće uklonjene nakon završetka radova, osim ako prostorni planovi ne predvide njihovo trajno zadržavanje.
Novi saobraćajni raspored nove rampe, nove ulice, novi tokovi
Projekat predviđa kompletnu rekonstrukciju saobraćajne mreže oko mosta, uključujući:
- tri trake po smeru na deonici od mosta ka Mije Kovačevića i Višnjičkoj,
- novu Dunavsku ulicu kao vezu sa Spoljnom magistralnom tangentom,
- denivelisanu vezu sa Bulevarom despota Stefana,
- nove pešačke pasarele i pothodnike,
- rekonstrukciju kružnog toka kod Dunavstanice,
- novu saobraćajnu vezu sa Ulicom Mitropolita Petra preko železničkih koloseka,
- uvođenje prostora za buduću železničku stanicu Karaburma.
Ove izmene trebalo bi da rasterete postojeće uske grlo i pripreme teren za širenje tramvajske i metro infrastrukture.
Od prvog beogradskog mosta preko Dunava do simbola gužvi
Most koji spaja levu i desnu obalu Dunava svečano je otvoren 27. oktobra 1935, godine, na dan proslave ulaska srpske vojske u Pančevo . Danas Pančevački most koji se prvobitno zvao Most Petra II Karađorđevića bio je i prvi stalni most preko Dunava u Beogradu, a ključan je za povezivanje glavnog grada sa Pančevom i levom obalom.
Most je srušen tokom drugog svetskog rata, a obnovljen prvo 1946. Godine pa zatim i 1966. kada most dobija današnji izgled.
Pančevački most je vitalna (i često zagušena) saobraćajnica za stotine hiljada ljudi koji sa banatske strane dolaze u glavni grad.
Zabeležena brojna oštećenja, predloženo rušenje prilaza
Detaljni pregledi između 2006. i 2018. otkrili su:
- oštećene slivnike,
- dotrajale dilatacije,
- oštećenu armaturu,
- koroziju kablova,
- oštećen betonski korpus.
Zbog obima oštećenja, stručnjaci preporučuju rušenje postojećih prilaznih konstrukcija i izgradnju potpuno novih.
Šta sledi
Raspisanim tenderom pokrenut je proces, Nadležni tvrde da bi radovi mogli da počnu sredinom 2026. godine, a da će do tada rešiti imovinska pitanja objekata ispod mosta, raspisati tender za radove i obezbediti novac.
Ovaj proces može trajati i duže jer predsetoji i izrada projektne dokumentacije, javne rasprave, pribavljanje dozvola i tek potom početak radova.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)