DO SADA VEĆ 14.500 PRIJAVA ZA LEGALIZACIJU! Ljudi u redovima čekaju da upišu svoje nekretnine - OGROMNO INTERESOVANJE ŠIROM SRBIJE ZA ZAKON "SVOJ NA SVOME"! (FOTO)

Biznis

08.12.2025

14:34

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ministarka je navela da je prva prijava na elektronsku aplikaciju stigla jutros u 4.10.

DO SADA VEĆ 14.500 PRIJAVA ZA LEGALIZACIJU! Ljudi u redovima čekaju da upišu svoje nekretnine - OGROMNO INTERESOVANJE ŠIROM SRBIJE ZA ZAKON "SVOJ NA SVOME"! (FOTO)

Foto: TANJUG/ DEJAN ŽIVANČEVIĆ,Printscreen

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević izjavila je danas, prvog dana primene Zakona o posebnim uslovima za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima, da je interesovanje građana veoma veliko i da je već stiglo više od 7.000 prijava.

Taj broj raste iz časa u čas, pa se do 15 časova 14.500 ljudi se prijavilo za upis prava svojine, a ovime građani rešavaju svoj višedecenijski problem.

 

 

Sofronijević je, zajedno sa predsednikom opštine Zemun Gavrilom Kovačevićem obišla opštinsku upravu, razgovarala sa zaposlenima uprave i građanima o toku podnošenja prijava, a zatim sa direktorom preduzeća Pošta Srbije Zoranom Anđelkovićem obišla jedan od šaltera Pošta Srbije i sa zaposlenima i građanima razgovarala o toku podnošenja prijava.

Ministarka je navela da je prva prijava na elektronsku aplikaciju stigla jutros u 4.10, a da su zatim stizale takvom brzinom da je sistem u jednom trenutku poslao upozorenje.
Ona je zahvalila građanima što su prvog dana prijavljivanja krenuli da iskoriste svoje pravo, ali im je poručila je da nemaju potrebe za žurbom.

- Prijavljivanje, u skladu sa zakonom, traje 60 dana, a još 30 dana je predviđeno za žalbe, tako da do 5. marta svi imaju mogućnost da, bez žurbe, pripreme dokumentaciju, dođu i prijave svoju nepokretnost. Na šalterima su im potrebna samo dva dokumenta, lična karta i neki osnov sticanja. Videla sam i rešenja o dodeli zemljišta, videla sam dokumente o kupovini, dakle, jedna široka lepeza svih dokaza - rekla je ministarka.

Korak po korak! Evo kako da legalizujete kuću ili stan!

Naglasila je da, pored aplikacija, opštinskih i gradskih uprava, građani mogu prijaviti svoju imovinu i na šalterima Pošte Srbije.

- Ima ih 586, a direktor Anđelković je rekao, ako bude bilo potrebe, povećaćemo broj - rekla je ministarka.

Istakla je da je taj zakon izuzetno važan kako za građane, tako i za državu.

- Da konačno uredimo ono što nismo mogli decenijama. Da imamo kompletnu, kao država, svojinsku evidenciju na svojoj teritoriji, da bolje planiramo prostor, da imamo bolje i kvalitetnije urbanističke planove. Da opštine u svojim budžetima imaju prihod od kojeg će moći da unapređuju svoju komunalnu infrastrukturu - rekla je ministarka.

Građani Beograda od danas u novouspostavljenom Uslužnom centru Grada Beograda mogu da dobiju sve informacije i pomoć prilikom podnošenja prijava za evidentiranje i upis prava na nepokretnostima, saopštio je Gradski sekretarijat za informisanje.

Centar je uspostavljen u zgradi Gradske uprave u Ulici kraljice Marije broj 1, a za građane su dostupna dva šaltera u prostorijama Uprave u prizemlju ili kancelarijama 1502 i 1506 na 15. spratu, kao i u kancelarijama 1609 i 1612 na 16. spratu, gde mogu lično da se informišu i dobiju pomoć pri podnošenju prijava.

Za podnošenje prijava potrebna je važeća lična karta, geodetski elaborat ukoliko ga stranka poseduje, pravni osnov, kao i broj telefona, navedeno je u saopštenju.

Stranke putem imejl-adrese svoj.na.svome@beograd.gov.rs mogu dobiti potrebne informacije o novom zakonu i načinu podnošenja prijave, kao i na brojeve telefona, za opštinu Zemun - 7157-562, za opštinu Novi Beograd -7157-569, za opštinu Zvezdara -7157-575, za opštinu Palilula -7157-620, za opštinu Voždovac -7157-613, za opštinu Savski venac -7157-610, za opštinu Rakovica -7157-621, za opštinu Čukarica -7157-031, za opštinu Vračar - 7157-555, za opštinu Stari grad -7157-626, za opštine Surčin, Obrenovac, Grocka, Mladenovac, Barajevo, Sopot i Lazarevac -7157-577. 

Radno vreme Uslužnog centra je radnim danima od 7.30 do 15.30 časova.

U Gornjem Milanovcu moguća prijava u mesnim zajednicama

Gornji Milanovac je u potpunosti spremna za primenu zakona "Svoj na svome" i omogućila je građanima koji nemaju pristup onlajn platformama ili ne poznaju računare dovoljno da svoje objekte legalizuju i u kancelarijama mesnih odbora, rekao je danas predsednik opštine Gornji Milanovac, Dejan Kovačević.

- Mi imamo dva mesta u samom Gornjem Milanovcu, u Opštinskoj upravi u Takovskoj ulici broj 2, kao i u drugoj opštinskoj zgradi u Ulici Tihomira Matijevića ali smo uradili šaltere i po seoskim mesnim zajednicama s obzirom na to da je naša opština razuđena i ima 62 sela. Mi smo ih grupisali na četiri mesta i šaltere imamo u Pranjanima, Rudniku, Vraćevšnici i u Ugrinovcima. Tako da smo sve pokrili da bi građani to mogli da uz minimalne napore učine u svom ili u susednom selu - rekao je Kovačević.

Kovačević je istakao da je cena za legalizaciju stambenih objekata na čitavoj teritoriji opštine Gornji Milanovac jedinstvena i iznosi 100 evra, dok se legalizacija pomočnih objekata ne naplaćuje.

Svetislav Sredojević iz Vraćevšnice jedan je od prvih meštana ovog sela koji je došao u kancelariju mesnog odbora kako bi podneo zahtev za legalizaciju svojih objekata.

- Hteo bih da legalizujem stambenu zgradu i sve pomoćne objekte. Za nas ovaj zakon znači mnogo, jer smo dugo čekali na legalizaciju ali nikako nismo mogli da je obavimo još je trebalo ići u Gornji Milanovac, vaditi razne papire. Sada nam je to omogućeno da uradimo ovde kod nas. Pozdravio bih onoga ko je doneo i usvojio ovaj zakon. To je jedan od boljih zakona koji će nam svima značiti - rekao je Sredojević.

U Nišu 60.000 neupisanih objekata

Prijem zahteva za legalizaciju neupisanih objekata u Nišu obavlja se na 24 lokacije - u Gradskoj upravi, u pet gradskih opština i u poštama, a građani bi, prema rečima šefa Odeljenja za ozakonjenje u Upravi za planiranje izgradnje Gorana Zdravkovića, trebalo da ponesu ličnu kartu i dokument o parceli.

- Za početak potrebna im je lična karta, a sve ostalo dobijaju od referenata koji primaju zahteve i popunjavaju izjavu. Naravno, ono što treba su podaci o parceli, adresa ili broj parcele. Od potrebnih dokumenata tu su papiri koji pokazuju vlasništvo tog objekta, odnosno parcele ili pravni sled do podnosioca zahteva - rekao je Zdravković novinarima.

Istakao je da je suština Zakona o posebnim uslovima evidentiranja i upisa prava svojine na nepokretnostima, na osnovu koga se neupisani objekti prijavljuju, upis svojine nad objektima, odnosno pravni sled do podnosioca zahteva, kako su oni došli do te nekretnine u kojoj sada žive. 

- U suštini, tu ima različitih slučajeva, ima suvlasnika, neupisanih objekata iz raznih razloga, jer je objekat građen bez dozvole. Više je razloga. Podnosi se zahtev, dostavlja se dokumentacija za vlasništvo, pravni sled, kako god i nakon toga vrši se upis ukoliko ima uslova - naveo je Zdravković.

Prema njegovim rečima, što se cene tiče, ona se razlikuje zavisno od objekta, pa se za porodične objekte koji imaju do dve stambene jedinice i površine su do 400 kvadrata taksa, u zavisnosti od zone u gradu, kreće od 100 do 500 evra, a kod stambenih zgrada, kako je rekao "taksa ide po ceni redovne procedure".

Kada je reč o broju neupisanih objekata u Nišu, naveo je da on iznosi oko 60.000.
Građani koji su čekali u redu za prijavljivanje uglavnom smatraju da je ovo dobar način da konačno reše problem svoje imovine.

- Ovaj zakon 'svoj na svome' je prava stvar. To se očekivalo odavno, jer svi koji su ranije podnosili zahteve za legalizaciju, mnogo je to kasnilo i čak nisu ni uspeli da završe, znam iz iskustva ljudi, na kraju krajeva. Pokušavam da legalizujem kuću na selu i objekte koji su u okviru toga -  rekao je jedan od Nišlija.

Dodao je da je cena apsolutno povoljna.

Kragujevac: Podnošenje prijava za legalizaciju moguće na 24 punktova

V.d. načelnice Gradske uprave za imovinske poslove, urbanizam, izgradnju i ozakonjenje Grada Kragujevca Ljiljana Pršić izjavila je danas da je do podneva, prvog dana podnošenja prijava za legalizaciju objekata, 95 građana podnelo zahteve za legalizaciju u šest uslužnih centara gradske uprave.

Ona je za Tanjug rekla da su građani počeli da dolaze odmah po otvaranju uslužnih centara, jutros, u 7.30 časova.

- Kao gradska uprava, organizovali smo uslužni centar na šest punktova, u sedištima mesnih zajednica Aerodrom, Stanovo, Filip Kljajić, Beloševac, Erdoglija i Stara radnička kolonija, a prijavljivanje obavlja i JP Pošta Srbije u 18 svojih poslovnica u gradu. Dakle, na ukupno 24 punktova u Kragujevcu je moguće lično podneti zahtev za legalizaciju - izjavila je Pršić.

Navodi da posao prijema prijava građana obavlja 31 službenik gradske uprave.

- S obzirom da imamo otprilike oko 79.000 nelegalnih objekata u Kragujevcu, mi smo već opredelili 31 zaposleno lice iz gradske uprave na tim poslovima, a ukoliko se bude pokazalo da je to nedovoljno mi ćemo u svakom slučaju povećati broj ljudi. Mislim, ipak, da će taj broj biti dovoljan da pokrijemo sve - rekla je Pršić.

BONSU VIDEO

 




 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading