"UHAPŠENE" LABUBU LUTKE! Zaplenjeno više od 50.000 popularnih igračaka
Zadržane na carini.
Foto: Shutterstock/ALL TEXTURES
Carinske službe u Francuskoj u periodu od tri nedelje zaplenile su skoro 56.000 falsifikovanih predmeta, među kojima je najviše bilo falsifikovanih plišanih igračaka Labubu, saopštile su danas vlasti.
Prve zaplene su počele sredinom septembra u ekspresnom teretnom centru u regionima Sene i Marne, kada su pronađene palete iz Belgije sa 7.392 plišane igračke i 8.624 falsifikovana pakovanja, preneo je danas BFM.
Nekoliko dana kasnije, u La Kurnevu su otkrivene dodatne 7.754 plišane igračke.
Istraga je dovela i do prodavnice u Obervilijeu, gde su agenti pronašli još oko 29.000 falsifikovanih artikala, uključujući igračke inspirisane poznatim animiranim univerzumima.
Pojačani nadzor carine usmeren je ka sprečavanju falsifikata u periodima velike potrošnje, poput Crnog petka i Božića.
Carinici upozoravaju da je važno proveravati autentičnost proizvoda kako bi se zaštitila bezbednost kupaca.
Lububu lutke poslednjih meseci postale su tema brojnih komentara na društvenim mrežama, posebno među mlađom publikom i roditeljima male dece. Reč je o tipu lutaka koje se vizuelno izdvajaju zbog specifične estetike - nežnih, pastelnih boja, velikih očiju i "umirujućeg“, bajkovitog stila koji asocira na mešavinu japanskog kawaii dizajna i savremenog minimalizma. Zbog toga se često pojavljuju u videima na TikToku, Instagramu i YouTube-u, gde korisnici prikazuju raspakivanje, kolekcije i dekoraciju svojih soba u kojima su ove lutke i centralni estetski objekat.
Iako se nalaze pre svega u domenu igračaka i dekorativnih predmeta, Lububu lutke sve češće kupuju i odrasli kolekcionari, naročito oni koji vole tzv. "soft aesthetic“ i trendove koji potiču iz istočnoazijske vizualne kulture. Internet trgovina u velikoj meri utiče na njihovu popularnost - mnogi ih ne kupuju u fizičkim prodavnicama, već preko platformi za naručivanje, kao što su onlajn butici i specijalizovano vođeni profili na društvenim mrežama.
Tokom vremena, Lububu lutke počele su da funkcionišu i kao statusni dekorativni predmet, jer se često kombinuju sa "matching“ estetikom - isti tonovi u posteljini, tapetama, policama za knjige, svetlima u sobi i ambijentalnim LED lampama. Zbog toga se u lifestyle sadržajima pojavljuju ne samo kao igračke, već i kao deo enterijerske stilizacije. Upravo je ta vizuelna prezentacija dovela do toga da postanu trend u određenim internet balonima: nisu samo predmet igre, već predmet "estetskog identiteta“.
Stručnjaci za potrošačke trendove često objašnjavaju da ovakvi fenomeni nastaju kada se igračkarski proizvod premešta u sferu digitalno-medijskog identiteta - lutka postaje rekvizit, vizuelni simbol i marker ukusa. I zato je to jedan od primera kako internet zajednice oblikuju potražnju i pretvaraju estetiku u predmet kolekcionarstva kroz viralan efekat.
Izvor: Tanjug/Republika/M.A.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)