INVESTICIONI BUM U SREMSKOJ MITROVICI: Nedimović najavio lepe vesti - NAJVEĆE ULAGANJE U POSLEDNJE TRI DECENIJE

Republika.rs

Autor:

Biznis

15.05.2025

15:34

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Firma Amelo koja posluje u sastavu kompanije Trans oil gradi fabriku na prostoru nekadašnje Šećerane u tom gradu

INVESTICIONI BUM U SREMSKOJ MITROVICI: Nedimović najavio lepe vesti - NAJVEĆE ULAGANJE U POSLEDNJE TRI DECENIJE

Foto: TANJUG / ZORAN ZESTIC/ DIMITRIJE GOLL

Gradonačelnik Sremske Mitrovice Branislav Nedimović najavio je danas da će firma Amelo koja posluje u sastavu kompanije Trans oil izgraditi fabriku na prostoru nekadašnje Šećerane u tom gradu. U pitanju je jedna od najvećih investicija u prehrambenoj industriji u Srbiji u poslednjih tridesetak godina.

U prvoj fazi ova kompanija će investirati 30 miliona evra i biće zaposleno najmanje 150 Mitrovčana, rekao je Nedimović, a planirano je da izgradnja fabrike počne do kraja leta ili početkom jeseni.

Gradonačelnik Sremske Mitrovice je kazao i da će se nova fabrika baviti preradom kukuruza, a finalni proizvod biće kukuruzni skrob. Dodao je i da se očekuje da će se u novoj fabrici prerađivati oko 200.000 tona kukuruza na godišnjem nivou.

- Danas su nakon višemesečnih pregovora održani finalni razgovori koji su rezultirali time da firma Amelo koja posluje u sastavu kompanije Trans oil, sa delatnošću prerade i trgovine žitarica, donese odluku da na prostoru nekadašnje Šećerane u Sremskoj Mitrovici izgradi fabriku - rekao je Nedimović.

Šećerana u Sremskoj Mitrovici je bila jedan od simbola nekadašnje Jugoslavije.

Trans oil grupa iz Moldavije je jedan od tri najveća trgovca i prerađivača žitarica u Evropi.

Još jedna fabrika električnih automobila

Podsetimo, i kineska kompanija Jiangling Group Electric Vehicle (JMEV) u martu je najavila izgradnju fabrike električnih vozila u Sremskoj Mitrovici, sa dugoročnim planom da u EU izvozi vozila bez carina. 

- Oko iznosa investicije će se odlučivati  u zavisnosti od toga da li će proizvoditi 3.000 ili 5.000 vozila godišnje - rekla je Brankica Zjalić, nosilac projekta JMEV Srbija, i dodala da se kineska kompanija opredelila za Srbiju jer ima dobre ekonomske odnose i sa Kinom i sa EU. 

Evropska unija odobrila je u oktobru 2024. godine visoke carine (do 35 odsto) na električna vozila proizvedena u Kini, na period od pet godina. Odluka o carinama je doneta kako bi se evropski proizvođači automobila zaštitili od, kako se tvrdi, nelojalne konkurencije kineskih proizvođača koji koriste državne subvencije Kine.

Srbija, sa druge strane, sa Kinom ima zaključen Sporazum o slobodnoj trgovini koji je 2024. stupio na snagu, a koji je kritikovan iz EU budući da je Srbija zemlja kandidat za članstvo u EU i obavezala se da će, kada pristupi EU, raskinuti sve bilateralne ugovore.

Zahvaljući sporazumu sa EU Srbija može, pod određenim uslovima, da izvozi automobile u EU bez carina.

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading