SNAGA U ČAŠI ČUVARKUĆE! Stvarano u Srbiji - moć ženskog preduzetništva i domaći kvalitetni organski proizvodi


IZVOR: Republika - 08.02.2023 | 15:00


Paletu proizvoda kompanije Dolovac čine organsko voće i proizvodi poput matičnih sokova od maline, kupine, jagode, jabuke, šljive, a posebno se izdvaja sok od višnje koji se proizvodi od oblačinske višnje, jedinstvene sorte koja potiče iz Srbije.

Foto: PKS/Promo
SNAGA U ČAŠI ČUVARKUĆE! Stvarano u Srbiji - moć ženskog preduzetništva i domaći kvalitetni organski proizvodi

Ovaj proizvod nosi i žig “Čuvarkuću”, projekta Privredne komore Srbije, "Stvarano u Srbiji" kao potvrdu kvaliteta proizvoda u koji su utkani domaće  znanje, umeće, resursi i pre svega ljubav.

U kompaniji ističu da su ponosni što njihovi proizvodi nose žig Čuvarkuću jer se time čuvaju retke sorte iz Srbije .

- Uključivanjem u projekat  ’Stvarano u Srbiji’ naši proizvodi su dobili na tržišnoj prepoznatljivosti, većoj promociji, a značio nam je  i nastup na štandu na sajmu Etno hrane i pića i na Novosadskom sajmu - objašnjava Ana Dolovac Šarović, vlasnica firme Dolovac organic i diplomirani inženjer poljoprivrede. Ujedno i mlada žena, supruga i preduzetnica kako voli da istakne. 

Firma Dolovac nastala je iz porodičnog poljoprivrednog gazdinstva koje se bavi proizvodnjom organskog voća, objašnjava Dolovac Šarović i dodaje da se porodično imanje nalazi nedaleko od Novog Sada, a pruža se kao oaza u srcu futoškog atara. Na površini od 3 ha zasnovan je organski zasad voća- kruške, jabuke, aronije, breskve, šljive, a u bio-bašti sa puno pažnje neguje se povrće.  

POGLEDAJ GALERIJU

- Bavimo se organskom proizvodnjom, prateći sve standarde kvaliteta i tehnologije. Naš cilj je da prerađujemo voće bez dodataka vode, šećera i aditiva. Na taj način postižemo da voće sačuva sve svoje nutritivne vrednosti, zapravo produžavamo vek trajanja organskog voća. Prerada sirovina predstavljala je neophodan korak u daljem razvoju i podizanju proizvodnje na viši stepen.  Iskustvo starijih generacija, porodična tradicija glavni su pokretači našeg proizvodnog razvoja - kaže Ana i dodaje da porodica i ljubav predstavljaju posebnu podršku.

Tokom 10 godina postojanja firme bilo je puno uspona i padova, a finansije su predstavljale najveći izazov.

- Moja porodica osnovala je organski voćnjak, a ja sam odlučila da napravim korak u nešto novo i nepoznato za mene, u uđem svet ženskog preduzetništva!  Moja želja je bila da produžim rok trajanja organskom voću i da stvorimo brend Dolovac organic, koji ne samo da je prepoznatljiv po kvalitetu proizvoda, već da iza njega stoji tim  različitih generacija koji daje doprinos realizaciji. To je retkost zakjučuje - zaključuje ona.   

Nameru da proizvode hranu za dobrobit svakog ko želi da se hrani zdravo, prepoznale su i institucije, nevladine organizacije, Privredna komora Srbije, veliki trgovinski lanci, fakulteti  i brojne druge organizacije koje su im dale vetar u leđa.

- Sa ponosom stojim iza svakog organskog proizvoda.  Takođe smo ponosni i na sok od paradajza koji se priprema bez soli, drugog povrća i začina. Paradajz nije kuvan već ceđen, svojstven ukusu svežeg paradajza - kaže ova preduzetnica i dodaje da će u ponudi pored organskih sušenih voćnih rolnica koje su omiljene među najmlađim potrošačima, uskoro u ponudi biti i novi proizvodi - organski kompoti i voćni namazi. 

BONUS VIDEO: