ZASTAVNIK KAO NOĆNA MORA VESLIJA KLARKA: Tenk na 1.385 metara, pa to nije moguće!

Autor:

Vesti

10.04.2022

09:42

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ivica Miladinović (60) nikada nije upoznao američkog generala Veslija Klarka, koji je rukovodio agresijom na SRJ 1999. Ipak, nekadašnji zastavnik Vojske Jugoslavije bio je Klarkova noćna mora jer je svojim herojskim činom praktično sprečio da teroristi iz OVK i NATO vojnici kopnenim putem, preko Košara, uđu u našu zemlju.

ZASTAVNIK KAO NOĆNA MORA VESLIJA KLARKA: Tenk na 1.385 metara, pa to nije moguće!

Foto: youtube.com/RTS Merila vremena - Zvanični kanal

Ovaj pripadnik 124. motorizovane jedinice za Republiku otkriva kako je 10. maja, dok ih je NATO avijacija zasipala bombama, uspeo sa svojim vojnicima da doveze dva tenka na Košare. Na nadmorskoj visini od 1.385 metara, gde orlovi svijaju gnezda, srpska vojska je slomila NATO operaciju "Strela" i zaustavila kopnenu invaziju.

Izabrao je dva tenka T-55 poljske proizvodnje, a ekipu su izvadili iz šešira. Pored Miladinovića, koji je bio komandir voda, drugim tenkom je komandovao desetar Branislav Fingerhut, poreklom Nemac.

- Šestočlanu ekipu za dva tenka, vozači, nišandžije i punjači municije izvukli smo iz vojničke kape. Oni nisu znali na kakav zadatak idemo. A ja nisam znao da li ćemo živi stići na Košare. Problem je bio to što sam samo jednom, i to bez tenka, prošao tim putem, ali sam znao da nema izbora - dodaje naš sagovornik.

Eksplozije bombe kao orijentir

Miladinović kaže da se vozilo po mrklom mraku, s ugašenim svetlima.

- Meni su eksplozije bombi bile orijentir gde da idem. Dva puta smo napustili tenkove i sklonili se u šipražje, čekajući da opasnost prođe. Laknulo mi je kada smo se dokopali stare bukove šume, s deblima širokim i po 30 metara.

Dva dana nakon odobrene operacije Miladinović se prekrstio i tenkovi su krenuli u sedam sati uveče. Računali su da će po mraku uspeti da izbegnu NATO avione, koji su bombama zasipali Košare. Istovremeno, izviđački avioni i sateliti detektovali su svaki pokret, pa se činilo da je gotovo nemoguće njima ispred nosa proterati dva tenka. Posebno zato što su avioni bili opremljeni za detektovanje temperature tenka, čiji je motor tokom rada dostizao i 100 stepeni. A iz šume opet na livadu i teren s usecima, gde tenk ne može da se pomeri ni levo ni desno.

- Uz sve to, bujice vode od potoka, koji su nadošli od otopljenog snega, slivaju se niz padinu i teren koji je gotovo neprohodan za tenkove. Vozi se pod nagibom, svaki čas mi se činilo da ćemo da se prevrnemo, ali uspeli smo.

Odmah po dolasku tenkovi su započeli vatreno dejstvo po zaprepašćenim teroristima, koji su mogli sve da očekuju, ali ne i dva srpska tenka na okomitoj visoravni Rasa Košares. Bilo je to prvi i jedini put da su upotrebljeni tenkovi na ovom strateški važnom mestu.

Kako je akcija izvedena?

* 10. maja 1999. u 19 sati započela je operacija prebacivanja tenkova na Košare
* dva tenka T-55 poljske proizvodnje prebačena su na prvu liniju fronta
* za 12 sati, pod stalnim naletima NATO aviona i bombi kojima su zasipani, tenkovi su stigli na Košare

- Kada su se pojavili tenkovi, kao da nas je sunce ogrejalo. Koliko smo se mi obradovali tenkovima toliko su se teroristi OVK uplašili i počeli da se povlače, prepali su se da ćemo stići do Tirane - ispričao je Boban Ostojić, koji je preuzeo jedan od dva tenka od zastavnika Miladinovića po dolasku na Košare.
 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Crni gruja

11.04.2022 07:27

Svaka cast, trebalo je stisnuti muda i pokazati shiptarima sta mozemo.Ko ce pre pobeci kada se dzukele americke povuku.