MEDIJSKI STRUČNJACI O KRIZI NA N1: Junajted grupa srlja u propast, ŠOLAK KAO RANJENA ZVER!

Autor: Republika

Vesti

26.05.2021

12:58

N1krije razloge zašto urednici i novinari masovno napuštaju tu televiziju! Ceo model rasta Junajted Grupe u Srbiji zasnivao se na uništenju Telekoma Šolakova kompanija duguje 3,3 milijarde evra, u regionu izgubili najmanje 700.000 korisnika, debeli minus u prihodima i profitu, zaposleni u strahu za egzistenciju

youtube.com/SerbiaBroadbandSBB
Dragan Šolak

Televizije i portali u vlasništvu Dragana Šolaka svakim danom sve agresivnije napadaju Telekom Srbija i državu Srbiju, a razlog za to su ogromni finansijski problemi i mogući bankrot Junajted Grupe, koja svoju poslovnu krizu pokušava da prevaziđe upotrebom prljavog političkog i medijskog oružja, saglasni su eksperti.

Zašto zaposleni beže sa Šolakove televizije tema je kojom se bavila TV Pink danas u emisiji "Novo jutro", a govorili su urednik ekonomske rubrike Večernjih novosti Dušan Stojaković, univerzitetski profesor Dejan Vuk Stanković i direktor Centra za odgovorne medije Marko Matić.

- Kompanija Junajted Medija krije prave razloge i uopšte nije transparentna po pitanju odlaska direktora vesti N1 Jugoslava Ćosića i prve novinarke te televizije Jelene Zorić. Tamo se dešava kulminacija dužeg procesa, njih je još ranije napustio Brent Sadler, g lavni čovek za koncipiranje programa, što su pokušali da sakriju, a otišlo im je i više ljudi nedavno na Euronjuz Srbija. Junajted Medija se prenapregla, uložili su ogroman novac u potpuno neisplative sadržaje, N1 je u Srbiji veoma malo gledana, na nivou s tatističke greške, njihov program je neprofesionalan, to je politička propaganda, a ne informisanje, i publika ih je prosto odbacila - konstatovao je Marko Matić.

Promo foto
Jugoslav Ćosić

Matić veruje da je samo pitanje vremena kada će vlasnici N1 odlučiti da stave tačku na tu tel eviziju: ili da bude prodata ili da se ugasi, jer se pokazalo da je neuspešan politički i medijski projekat.

- Model rasta Junajted Grupe zasnivao se isključivo na uništenju Telekoma Srbija, što je Šolakova grupacija više rasla državna kompanija je više pad ala. Kada je SBB dostigao plafon od 55 odsto direktnog pokrivanja tržišta njihov dalji rast bi značio potpunu propast Telekoma. Pa kad je država rešila da zaštiti svoj resurs od uništenja, onda su krenuli i u otvoreni rat protiv države Srbije - poručio je Marko Matić.

Dejan Vuk Stanković je primetio da kada novinari masovno odlaze iz neke medijske kuće to podrazumeva postojanje više razloga, između ostalog nezadovoljstvo uređivačkom politikom, kao i odnosima unutar same medijske kuće i prema zaposlenima.

- S druge strane, Jugoslav Ćosić je politički komesar, ne urednik i novinar, tako da verujem da je on dao otkaz zbog nekih poslovnih nesporazuma, koji mogu imati veze sa malom gledanošću i malim političkim uticajem koji N1 ima - smatra Stanković.

Kako je ovaj politički analitičar upozorio, cela priča u opozicionim krugovima o objektivnosti i profesionalizmu N1 je samo paravan, oni su propagandna mašina za interese nekih vrlo konkretnih ličnosti u takozvanoj bojkot opoziciji.

- Takođe, do naše javnosti su počele da sve glasnije dopiru priče da je Junajted Grupa u ekonomskom opadanju, da imaju ozbiljne gubitke i na regionalnom nivou, da su prezaduženi sa čitave 3,3 milijarde evra i da ostaju bez stotina hiljada korisnika u svim zemljama regiona. Verujem da njihovi zaposleni sve manje vide svoju ličnu budućnost u Šolakovoj grupaciji i da je to takođe jedan od važnih razloga za njihove odlaske.  Šta će ljudi sa kreditima za kupovinu stanova u kompaniji koja će možda uskoro da bankrotira - zaključio je Stanković. 

Tanjug/S. RADOVANOVIĆ
Dejan Vuk Stanković

Dušan Stojaković iz Večernjih novosti je naveo zvaničan podatak da je Junajted Medija u regionu koji obuhvata države bivše Jugoslavije izgubila najmanje 700.000 korisnika, s tim da da će taj brojbiti ii mnogo veći zbog odlukeo glavnih kablovskih operatora u Hrvatsko da sklone N1i Sport Klub iz ponude.

- Ali kada se vratimo na domaći teren videćemo da je na primer njihov kablovski operator SBB tako drastično rastao jer je pratio manjkavosti sistema u Srbiji, setimo se na primer kako su trolejbusi u Beogradu zaustavl jani zbog nepropisno postavljenih kablova SBB a. Takođe, ranijih godina su koristili izvesnu tromost Telekoma Srbije, ogromne državne kompanije sa svojom kablovskom i internet mrežom, koji je bio dosta uljuljkan i dozvolio je rast SBB a na svoju štetu, pro sto se nije borio na tržištu. I onog trenutka kada je srpski Telekom krenuo da0 se bori za svoju tržišnu poziciju, kada je krenuo u razvoj, u akvizicije manjih kablovskih kompanija, Junajted Grupa je prvi put osetila krizu u Srbiji i počela da agresivno i b eskrupulozno napada i Telekom i državu Srbiju - upozorio je Stojaković.
Urednik u Večernjim novostima je takođe konstatovao da naglašena nervoza i agresija u programima N1 u dobroj meri dolazi upravo zbog poslovnih problema njihovih vlasnika, sa željom da medijska moć što brže dovede do obnove političkog i poslovnog uticaja.

 

SBB do dominacije preko monopola i kartela

Dušan Stojaković i Marko Matić su podsetili da je SBB dugi niz godina imao praktično monopolski položaj na tržištu kablovske televi zije u Srbiji, jer su direktno držali 55 odsto tog tržišta, a preko takođe nelegalnih kartelskih dogovora sa manjim operaterima čak 75 odsto.

- Telekom Srbija je tek u poslednjih par godina krenuo da se oporavlja, da širi svoju mrežu i ulazi u akvizicije, i trenutno su ove dve kompanije otprilike izjednačene na tržištu - naveli su ovi medijski stručnjaci.

 

 

 

Komentari (0)

Loading